Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / --> Ny verdens-mester i schack -
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
Författare Meddelande
IvarBlå1
#31 Skrivet: 15 Dec 2015 19:50

Alla existerande reserver är väl möjliga? För det finns väl mer än 2?

sture_lindberg
Medlem
#32 Skrivet: 15 Dec 2015 19:54

Ja då är det väl knappast omöjligt att Kramnik blir med ??

Svedjeholmen
Medlem
#33 Skrivet: 15 Dec 2015 19:58

Är det någon svensk med?

IvarBlå1
#34 Skrivet: 15 Dec 2015 20:01

Ulf A

knightrider
Moderator
#35 Skrivet: 15 Dec 2015 20:02

Gideon Ståhlberg

sture_lindberg
Medlem
#36 Skrivet: 15 Dec 2015 20:03

Nej ingen svensk.

IvarBlå1
#37 Skrivet: 15 Dec 2015 20:10

Nej, och ingen norrman heller

IvarBlå1
#38 Skrivet: 15 Dec 2015 20:49 - Redigerad av: IvarBlå1

Kanske Frankiboy har någon reserv som vi inte känner till?? Men på ett sätt hoppas jag att get blir en ryss. För då får vi läsa hur han fuskade till sig titeln.

Spedicken
Medlem
#39 Skrivet: 15 Dec 2015 22:34

Citerar: sture_lindberg, #32:
Ja då är det väl knappast omöjligt att Kramnik blir med ??

Om två spelare tackar nej, så kan möjligen Kramnik komma ifråga på genomsnittsrating. Det är inte omöjligt men chansen att det händer är väl inte ens 1 %. Vilken av de klara spelarna har råd att tacka nej till en sån turnering? Det skulle vara Anand då, som kanske inte har den nästa motivationen. Men vilken andra spelare skulle tacka nej? Så det är så gott som omöjligt.

sture_lindberg
Medlem
#40 Skrivet: 15 Dec 2015 23:42

Citerar: Spedicken, #39:
Men vilken andra spelare skulle tacka nej? Så det är så gott som omöjligt.

Som du säkert känner till finns det något som heter sjukdom.

Det finns säkert många andra förhinder också.

Varför hålla på att spekulera ?
Jag vill bara framhålla att även Kramnik har en chans att få deltaga.
Så ordet "omöjligt" bör man nog inte använda i detta sammanhang.

Spedicken
Medlem
#41 Skrivet: 16 Dec 2015 04:34

Så gott som omöjligt.

Vikingur
Medlem
#42 Skrivet: 16 Dec 2015 08:11

citerar wiki: Replacements[edit]
Should any player withdraw from the tournament, the first replacement would be Dmitry Jakovenko, who finished third in the FIDE Grand Prix.[13] After this, players will be selected in order of average rating in 2015;[13] the next player in line on this basis is Vladimir Kramnik. This is not just a theoretical possibility, as Veselin Topalov has been outspoken in his complaints, and upon hearing of Moscow as the location, told Chess.com that he was "waiting for the contract before taking my final decision if to play or not".[16] His manager Silvio Danailov gave similar comments to a Russian/Bulgarian news source.

Spedicken
Medlem
#43 Skrivet: 16 Dec 2015 20:07

Bara spel för galleriet, det är klart att Topalov spelar.

sture_lindberg
Medlem
#44 Skrivet: 16 Dec 2015 20:13

Citerar: Spedicken, #41:
Så gott som omöjligt.

Nej vänta tills mars och se själv då.

IvarBlå1
#45 Skrivet: 16 Dec 2015 20:53

I VM-finalen kan man bara hoppas att Magnus öppningssekundanter säger åt honom att nu får du spela attraktivt och inte Fia med knuff som i några partier i Indien. Det var lika roligt som att se långa bollar på Zlatan och Henke medan mittfältet kunde stå och titta upp mot solen . Visserligen gjorde vi inte dåligt ifrån oss då, men jag ser hellre en kul match med kombinationer och kortpassningsspel där vi förlorar liksom jag hellre ser schackpropaganda. Det tycker jag att Magnus är skyldig alla schackspelare på alla nivåer i Noge. Sedan finns det alltid de stofilerna som älskar när pjäser går fram och tillbaka.

sture_lindberg
Medlem
#46 Skrivet: 16 Dec 2015 21:21 - Redigerad av: sture_lindberg

Citerar: IvarBlå1, #45:
Det tycker jag att Magnus är skyldig alla schackspelare på alla nivåer i Noge

Huvudsaken är väl att han försvarar sin VM-titel.

Sen hur han spelar sej till det saknar mindre betydelse..Så klart...

Och Magnus spelstil är nog inte lagd att spela speciellt "attraktivt" utan att spela världens bästa spel..i slutspelet. Varför ska han behöva ändra sin spelstil ?

IvarBlå1
#47 Skrivet: 16 Dec 2015 21:38

Magnus kan spela fantastiskt angreppsspel som han har visat massor av ggr. Och jag har inget emot att han spelar slutspel, men bara inte detta tjatiga laverande som de 2 eller 3 partierna i Indien. Han är en av de yngsta i världseliten. Han har många chanser att ta tillbaka titeln. Därför tycker jag inte att Åke tråkspel där han vinner titeln är det viktigaste !

sture_lindberg
Medlem
#48 Skrivet: 16 Dec 2015 21:40 - Redigerad av: sture_lindberg

Citerar: IvarBlå1, #47:
Därför tycker jag inte att Åke tråkspel där han vinner titeln är det viktigaste !

Nej det viktigaste är ju att han vinner.

Och vad då "ta tillbaka " titeln ?

Han har ju den redan...

IvarBlå1
#49 Skrivet: 16 Dec 2015 21:50

Citerar: sture_lindberg, #48:
Nej det viktigaste är ju att han vinner

Där har vi upprepningen igen.
Han har ju den redan

Och där har vi ordmärkandet. Jag trodde vi skulle slippa det när SOmästaren i det var borta men jag misstog mig ser det ut som

sture_lindberg
Medlem
#50 Skrivet: 16 Dec 2015 21:59

Ja men när du skriver att han har "många chanser att ta tillbaka titeln "så är ju det rent felaktigt.Jag märker således inte ord ,jag gillar inte sådana felaktigheter bara...

Du borde vara glad för att jag rättade dej.

IvarBlå1
#51 Skrivet: 16 Dec 2015 22:10

Han har ju den redan

Du vet vad jag menar. Att han har många chanser att ta tillbaka titeln om han skulle förlora den, dummare än så är du inte. Så jag är inte alls glad när du säger att du rättade mig. Känner mig mer som när jag går och handlar och någon medelmåtta betraktar mig som en idiot för att jag pratar långsamt.

sture_lindberg
Medlem
#52 Skrivet: 16 Dec 2015 22:20 - Redigerad av: sture_lindberg

Citerar: IvarBlå1, #51:
Att han har många chanser att ta tillbaka titeln om han skulle förlora den,

Så skrev du INTE. Du skrev aldrig "ta tillbaka titeln om han förlorade den ".

Vad vet jag vad du "menar" ????

Och skyll inte andra för dina skrivfel ...

Skriv rätt nästa gång du skriver så lovar jag att inte rätta dej.

IvarBlå1
#53 Skrivet: 16 Dec 2015 22:24

Citerar: sture_lindberg, #52:
Så skrev du INTE. Du skrev aldrig "ta tillbaka titeln om han förlorade den

Du är smart nog,hoppas jag att inse att det var det jag menade. Börja inte provocera!! Jag har fått nog av det.

sture_lindberg
Medlem
#54 Skrivet: 16 Dec 2015 22:27 - Redigerad av: sture_lindberg

Jag provocerar inte. jag rättar...Klart slut från mej nu med denna diskussion med dej..

Hoppa gärna på andra nu om du måste , men inte mej tack...

Spedicken
Medlem
#55 Skrivet: 17 Dec 2015 05:40

Nästa VM-match blir rolig, tror Wei Yi är utmanare då och roligare än han finns det inte.

Tjodoff
Medlem
#56 Skrivet: 17 Dec 2015 10:39

Det stämmer säkert, Wei Yi 16 år, såg ett parti i år, minns inte var, mot troligen Ding Liren (ca 2780), där Wei trollade fram vinnande drag ur en till synes rätt outvecklad egen ställning som vit.

IvarBlå1
#57 Skrivet: 17 Dec 2015 17:32

Den kinesiskske Talen m.a.o

IvarBlå1
#58 Skrivet: 19 Dec 2015 15:42 - Redigerad av: IvarBlå1

Aronian är också en intressant spelare. Bara inte Karjakin. De partierna som jag har sett med honom, spelar han som Karpov gjorde när han var som bäst (tråkigast). Bönder på c5 d5 e6 och tornet på c8. Alltid Nimzo, Bogo eller Damindiskt. Och Paulsen- Taimanov mot e4.

Spedicken
Medlem
#59 Skrivet: 19 Dec 2015 20:47

Citerar: IvarBlå1, #58:
Aronian är också en intressant spelare. Bara inte Karjakin. De partierna som jag har sett med honom, spelar han som Karpov gjorde när han var som bäst (tråkigast). Bönder på c5 d5 e6 och tornet på c8. Alltid Nimzo, Bogo eller Damindiskt. Och Paulsen- Taimanov mot e4.

Då har du inte sett många partier, han väljer ofta a6-varianten i slaviskt mot 1.d4

IvarBlå1
#60 Skrivet: 19 Dec 2015 20:58

Nej, jag har nog inte sett så mångasom du. Men jag har sett 10-15 partier och de jag har sett har han spelat som Karpov även om Karpov aldrig vad jag vet spelade slaviskt. Som att se gräset växa

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!