Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Många spel slutar med att man ger upp
. 1 . 2 . >>
Författare Meddelande
åkke
Medlem
#1 Skrivet: 26 Nov 2009 10:55

Jag är ny på siten och inom schack och har troligen missat någon kutym eller liknande här. Många slutar spelet mitt i eller innan man ens börjat. Är det för att jag är nybörjare och ni ids inte lägga tid på mig? (Jag är inloggad minst tre fyra ggr per dygn så mina drag är inte sega men troligen väldigt amatörmässiga). Eller har jag missförstått någon oskriven regel här? Jag har även fått sura kommentarer via meddelandefältet som jag inte riktigt förstår men verkar ha att göra med att någon spelare är seg med dragen eller vill spela både vitt och svart spel med densamma.
Larsåke Savander

zohar
Medlem
#2 Skrivet: 26 Nov 2009 11:03

Trist att du möts av dåligt spel och dåligt uppförande. Så brukar det inte vara. Tyvärr kan man inte göra något åt att folk slutar spela och ger upp. Det kan man ju alltid göra, även om det är trist för motspelaren. Vad jag undrar är om det är samma spelare du möter i olika partier? Den du möter har ju angiven tid på sig att spela, och har man lång betänketid kan det dröja många dagar till nästa drag.

Vill du vara säker på att det är rediga spelare du möter, kan du gå in via ratinglistan och välja ut ett antal spelare i lämplig nivå. Klicka på deras presentation och se om de är aktiva spelare. Om de verkar spela frekvent, så kan du utmana dem via deras personliga sida.

Har du problem med dumma kommentarer via meddelanden kan du meddela oss moderatorer om vem det är, och vad som sägs.

nastyboy
Medlem
#3 Skrivet: 26 Nov 2009 12:45

Dessutom kan man blockera en person som skriver otrevliga PM.

minnesluckan
Medlem
#4 Skrivet: 16 Apr 2010 09:48