Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Många spel slutar med att man ger upp
<< . 1 . 2 .
Författare Meddelande
farbrorjo
Medlem
#31 Skrivet: 17 Apr 2010 20:55

Citerar: Paperino, #30:
He he måste be om usräkt jag skrev inlägget i en annan tråd klantigt av mig

Ingen fara, huvudsaken är att det är utrett (alltså tar jag bort inläggen som hamnade i fel tråd). Sedan tror jag inte spelaren ovan känner sig uthängd eftersom denne inte gjort något fel - allt du gjorde var ju att bidra med en policy du har för hur länge du är beredd att vänta på förstadraget i ett parti, vilket ju faktiskt någonstans kan sägas ha med trådämnet att göra...

Paperino
Medlem
#32 Skrivet: 17 Apr 2010 20:58

Grazie tio giovanni

sture_lindberg
Medlem
#33 Skrivet: 18 Apr 2010 09:58

Sen finns det ju en annan sak att ta upp. Och det är när folk anmäler sej till en turnering och sen inte spelar ett enda drag i hela turren.. Det tar upp plats för andra spelare som kanske hade velat vara med i turneringen.

CAQUELAQ
Medlem
#34 Skrivet: 18 Apr 2010 14:19 - Redigerad av: CAQUELAQ

Jag håller med sture. I mina CAISSA OPEN-turneringar händer det ständigt att folk anmäler sig och inte drar ett enda drag eller bara några få. Det är ett otyg. Men i gengäld så är det hög moral i mina PALADIN CUP-turrar. De som har kämpat på och blivit Paladiner är seriösa, och där har jag inte några problem.

Men in CO-turrarna - hujedamej...

åkke
Medlem
#35 Skrivet: 9 Maj 2010 17:01

Jag tycker iallafall att det är dåligt att sura till för att jag sitter och flyttar mina gubbar så länge jag kan, ni som är så "duktiga" kanske ser tidigt att ni är på väg att vinna men jag som inte ser det försöker naturligtvis att överleva så länge som möjligt. Har ni inte tid att spela tills det är slut utan kräver att jag ska ge upp när ni spelat några överlägsna proffsdrag då bör ni skriva det i er presentation. Skriv " jag är så duktig så när du förlorat fyra gubbar ska du ge upp annars blir jag sur". Är ni nu så fantastiskt duktiga borde ni kunna schacka snabbt och effektivt men sitter istället och harvar runt och jagar en amatör. Kliv ned från edra höga hästar.

sture_lindberg
Medlem
#36 Skrivet: 9 Maj 2010 17:06

Håller med dej lite grann där..men å andra sidan anser jag det slöseri med tid både mot sin motståndare och sej själv att sitta och gneta när man ligger under med flera pjäser och ställningen dessutom är HELT hopplös..då är det mera hedersamt att ge upp och ta ett nytt part i stället

aspie
Medlem
#37 Skrivet: 9 Maj 2010 17:06

Citerar: åkke, #35:
Kliv ned från edra höga hästar.

Jag vet inte vad du menar med det, men jag anser att var och en avgör när han eller hon ger upp.

Sick3r
Medlem
#38 Skrivet: 9 Maj 2010 17:10

Mitt senaste parti spelade jag med 'Retur'. Han gav upp mitt i allt utan anledning, och när jag frågade honom varför han gav upp så svarade han:

"inte för att jag vet vad du har innanför pannbenet men frågan var osedvanligt korkad !"

Efter det meddelandet så blockade han mig från att svara.

Låter som en mogen kille måste jag ju säga.

sture_lindberg
Medlem
#39 Skrivet: 9 Maj 2010 17:39 - Redigerad av: sture_lindberg

[v upp,så vitt jag ser....

Rovlund
Medlem
#40 Skrivet: 9 Maj 2010 17:42

Sick3r, din bedömning var korrekt. Efter Se3xc2 ligger vit pjäs över

pepita
Medlem
#41 Skrivet: 9 Maj 2010 20:49

Inte för att jag är så avancerad så jag kan bedöma resultatet som du Rovlund, men jag antar att du har rätt. Jag har också spelat igenom det partiet, och fattar heller inte varför Retur gav upp. Kan han inte tala om det är på forumet?

Sick3r
Medlem
#42 Skrivet: 9 Maj 2010 20:50 - Redigerad av: Sick3r

Jag har inget emot att någon ger upp, det där dennes val, men attityden kan jag vara utan faktiskt =P

strössel
Medlem
#43 Skrivet: 9 Maj 2010 20:53

han trodde väl han förlorade sin dam..och då blev han säkert sur varför du frågade varför han gav upp.Mänskligt.

shieldfire
Medlem
#44 Skrivet: 9 Maj 2010 21:39

Han tyckte det väl var kört när han var pjäs under och reagerade på frågan varför man ger upp då ... Tja ...

knightrider
Moderator
#45 Skrivet: 9 Maj 2010 22:07

Varför 19.---- Sd4-c2+??? Det förlorar ju pjäs och parti direkt?

<< . 1 . 2 .
Du måste logga in för att kunna posta!