LNO1
Medlem
|
#1 Skrivet: 14 Nov 2016 07:56
Ja då har man varit och spelat i helgen igen. Personligen har jag en vurm för lite mindre tävlingar av det slag som Uppsala möte är med ett 50-tal deltagare. Gemytet fanns där bland spelarna och Bo Nyberg gjorde sitt till med sin informella stil som turneringsledare. Ludvig Carlsson, endast 13 år, gjorde en mycket stark turnering och slutade 3:a. I sista ronden hade han ett slutspel med T+L+B mot T+L som han vann efter att motståndaren gått fel med kungen. Jag frågade honom efteråt hur han bedömde ställningen efter det korrekta kungsdraget. "Det var nog remi men jag hade fortsatt nöta då och eftersom jag är mycket yngre så hade nog min motståndare dött av ålder om inte annat!" Det är attityden en ung spelare ska ha! Vi kommer nog att höra en hel del om honom framöver.
Stort tack ska för min personliga del gå till Sture Lindberg som med sitt säkra spel i slutronden besegrade en av mina konkurrenter om rankingpriset, och här vill jag också nämna att Sture och undertecknad skakade hand och vi lovade båda att verka för ett bättre debattklimat här i framtiden. Det var kanske det roligaste av allt!
|