Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Ny era för Norrbottniskt schack
Författare Meddelande
Emilherman
Medlem
#1 Skrivet: 4 Jul 2012 14:46

En ny era för Norrbottniskt schack

Smarta Boden kommer att erbjuda att arrangera elo-turneringar varje helg året om. Alla är välkomna att delta och det är dessutom så smart arrangerat att du själv kan gå in och välja vilken helg du vill spela. På vår hemsida finns det en kalender där du kan se vilka som är anmälda till respektive helger. Vill du själv spela väljer du en helg och sänder ett email till mig om ditt val. Jag lägger in din anmälan i kalandern och så fort vi har sex deltagare går det ut ett mail där ni definitivt bekräftar ert deltagande. När alla spelare har bekräftat lyser ett klartecken i kalendern och turneringen är redo för start.

Det finns ett stort intresse för elo och Norrbotten har relativt få elo-spelare. Norra Grand Prix och Boden Elo kommer att ge många fler ett elotal och redan inom några år kommer elo-talen att bli vanliga. Det kraftiga utbudet på nya tävlingar ger fler möjlighet att träna och tävla ambitiöst vilket kommer att höja standarden på schacket i Norrbotten dramatiskt.

Inget skulle göra mig mer stolt än om Norrbotten på allvar skulle kunna mäta sig med de andra stora regionerna (Stockholm, Skåne, Göteborg, Västerås) men mina mål är ställda därhän. Vi kan och nu har Boden skapat fantastiska förutsättningar för ett rikt schackliv. Länets andra klubbar bör rida på framgångsvågen och inspirera till ökad aktivitet lokalt. Gå in på www.smartaboden.se (under Boden) och boka in din plats i Boden Elo redan nu och all feedback på detta meddelande tas varmt emot. Låt oss vandra enade full fart framåt!

Bästa hälsningar

Emil Hermansson (www.smartaboden.se)

Emilherman
Medlem
#2 Skrivet: 4 Jul 2012 14:55

Några i Boden-området som vill prova att spela en vanlig turnering? Jag kan ordna en för fyra eller sex deltagare från schackonline så ni får se tjusningen med att spela live. Hör av er om ni är intresserade så ser vi om vi kan få ihop ett startfält!

Vi har en fantastisk lokal på drottningg 21 (Inre Kraft) som är ljus och rymlig. Alla får spela vid eget bord med bräden, pjäser, klockor av toppstandard. Kaffeautomaten i lokalen får användas fritt.

Turneringen kan genomföras på en eller två dagar. Hör av dig snarast om du vill spela schack på riktigt!

Emil

Svedjeholmen
Medlem
#3 Skrivet: 4 Jul 2012 20:29

Citerar: Emilherman, #2:
Hör av dig snarast om du vill spela schack på riktigt!

För mig är ett schackparti här på SO på riktigt!

Carzo
Medlem
#4 Skrivet: 4 Jul 2012 21:00 - Redigerad av: Carzo

Citerar: Svedjeholmen, #3:

För mig är ett schackparti här på SO på riktigt!

Förmodligen menade den gode Emil att ett närschackparti är på riktigt, och det enda som sållar agnarna från vetet. Det kan ligga nåt i det. Inget är som den nerv som ligger i att utanför alla robotar, teoriböcker, förutfattade meningar, spela IRL mot en motståndare mitt emot, elakt blängande. Under tidspress och utan hjälpmedel. Men ok, givetvis är varje parti här på riktigt! Under förutsättning att jag vinner detsamma. Annars är det ju fusk med teoriböcker o annat!

Mayo
Medlem
#5 Skrivet: 5 Jul 2012 09:16

Jag tror Emil snarare menar att slå ett slag för klubbschacket i Norrbotten/Norrland överhuvudtaget. Klubbdöden är ju rätt utbredd i Sverige och än mer så i Norrland, återväxten är säkert obefintlig.
Kul därmed att det finns eldsjälar som vill jobba med att utveckla schacket. Internetschack i all ära men det är ändå klubbschacket som fortfarande utgör grunden för schacksverige.

PlippyPloppyCheesenose
Medlem
#6 Skrivet: 5 Jul 2012 16:34

@ OP: Nästan så man skulle vilja flytta bara för ...
Hoppas det går bra det är lite för många mil från Gävle

sture_lindberg
Medlem
#7 Skrivet: 5 Jul 2012 16:46

Citerar: PlippyPloppyCheesenose, #6:
för många mil från Gävl

och ännu längre från stockholm !

Mayo
Medlem
#8 Skrivet: 5 Jul 2012 17:22

Citerar: PlippyPloppyCheesenose, #6:
Hoppas det går bra det är lite för många mil från Gävle

Det är väl bara att göra som Steve med Lloyden, tryck lite på gasen så är du framme i Boden lagom till att du lagt i tvåan.

Emilherman
Medlem
#9 Skrivet: 10 Jul 2012 06:22

En kurs om fem lektioner med tips om effektiv träning kommer att ges gratis i Smarta Bodens Klubblokal till alla intresserade under augusti. Läs mer på hemsidan www.smartaboden.se. Under Boden, arbetsnamn Zonen.

Pseudologic
Medlem
#10 Skrivet: 10 Jul 2012 08:36

Måste man vara klubbspelare för att delta?
Jag personligen och 3 andra killar har börjat spela mycket schack och är bosatta i Boden iaf under sommaren. Är väldigt intresserad av både lektionerna och av turneringsspel!

Emilherman
Medlem
#11 Skrivet: 10 Jul 2012 18:45

Kom till klubben så får vi träffas...Drottningg 21, Inre Kraft. Samma hus som Vidars Radio.
Vi har träning mån och ons kl 18-20. Ja, ska ni spela turneringar måste ni vara medlem i en klubb men det kostar bara 200 kr att gå med i vår och då får ni spela hur mycket som helst! Vi är Sveriges aktivaste klubb!

www.smartaboden.se

Vi ses imorgon hoppas jag!

LuleErik
Medlem
#12 Skrivet: 10 Jul 2012 19:36

Boden GP blir också en höjdare att längta till.
Roligt att det händer mycket i Boden.

Pseudologic
Medlem
#13 Skrivet: 11 Jul 2012 12:58

Jobbar till 21 ikväll, men nästa måndag dyker jag nog upp!

LuleErik
Medlem
#14 Skrivet: 17 Jul 2012 14:41

Bra satsning och roligt med nya spelare.
Boden är en ny schackmetropol!

nh90
Medlem
#15 Skrivet: 17 Jul 2012 14:46

Jag bor själv långt ifrån Boden men man blir alldeles lycklig av eldsjälar som jobbar för schackets framtid. Stort lycka till!

Emilherman
Medlem
#16 Skrivet: 18 Jul 2012 08:39

Sådärja! Kul att se att onlinespelarna äntligen kommer till klubben. Hoppas att andra följer exempel. Schackonline är en fantastisk server men det har trots allt sin charm att träffas i verkligheten också! Vi har träning idag 18-20. Kom och besök Sveriges aktivaste klubb. Drottningg 21.

www.smartaboden.se

Du måste logga in för att kunna posta!