Författare |
Meddelande |
Miah
Medlem
|
#1 Skrivet: 25 Aug 2005 17:11
:ler: Jag är ny här och jag har några frågor. 1) Måste man ha spelat Scack jätte mkt innan? och måste man vara jätte duktig?(jag är nybörjare:ledsen:) 2) Måste man vara inne varje dag? och det var alla frågor tacksam för svar:blink:
|
Mekis
Medlem
|
#2 Skrivet: 25 Aug 2005 17:18
1. Nej man kan vara nybörjare som jag 2. Nej. Du väljer om man skall ha 3 eller 7 dagar på sig.
|
asvo
Medlem
|
#3 Skrivet: 25 Aug 2005 17:19
Hej Miah ! Här är mycket trevligt att spela även för nybörjare . Du behöver inte vara inne varje dag . Lycka till !
|
Captain Nemo
Medlem
|
#4 Skrivet: 25 Aug 2005 17:21
Välkommen! 1) Här finns både bra och mindre bra spelar ;). Läs gärna bå respektives personliga sida så får du lite information. Ratingtalet talar också lite om spelarnas styrka. Ju högre destå bättre. 2) Du kan bestämma själv hur lång betänke tid. Du kan spela med tre eller sju dagars betänketid.
|
lupus75
Medlem
|
#5 Skrivet: 25 Aug 2005 17:22
Hej Miah 1. Här finns alla sorters spelare, både erfarna och mindre erfarna, för att få ett hum om hur bra de olika personerna som finns här är, så kan du kika på deras "rating", dvs hur många "rating-poäng" de har för tillfället, ju lägre desto mindre erfarna, (vill inet säga dåliga eftersom även någon med låg rating kan slå en erfaren upprepade ggr ibland). När du ska spela ett parti så trycker du på länken "Nytt parti" och ser om det är någon som utmanar till parti, om inte kan du starta en ny allmän utmaning, eller utmana en person direkt genom att antingen skriva dess namn eller gå via personens profil. 2. Partierna spelas med ett max antal dagar mellan varje drag, dvs "3 dagars -parti" betyder att du måste göra ett drag minst var 3'dje dag, annars förlorar du på tid, för närvarande finns 3 och 7-dagars partier. Du behöver alltså inte vara inne varje dag. Lycka till :ler:
|
Miah
Medlem
|
#6 Skrivet: 25 Aug 2005 17:24
Tack så mkt:blink: Alla värkar snälla här det är bra:skratt::skratt:
|