Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Stegen!
Författare Meddelande
Captain Nemo
Medlem
#1 Skrivet: 9 Feb 2005 09:35

Vad händer egentligen i stegen. I toppen ligger några stycken som knappt har vunnit ett parti. Måhända har jag fel och då ber jag dessa om ursäkt för att ha förringat deras prestation. Men konstigt är det.

Teds
Medlem
#2 Skrivet: 9 Feb 2005 10:33

Ja, det verkar mycket konstigt...

tegelviken
Medlem
#3 Skrivet: 9 Feb 2005 10:41

Ja, väldigt konstigt. Jag har under en månad legat på 2:a och 3:e plats med en hög vinstprocent. Inga förluster senaste månaden och ändå har jag åkt ned 10 placeringar. I toppen ligger nu spelare med låg ranking och få spelade partier. Lite märkligt ter det sig.

Captain Nemo
Medlem
#4 Skrivet: 9 Feb 2005 10:48

Var det inte något fel på Stegen strax under julen också. Det måste finnas någon bug i systemet.

leif
Medlem
#5 Skrivet: 9 Feb 2005 11:54

Ja, det är något skumt... Jag har spelat ca 35 partier, inte förlorat något, spelat någon remi och mött någon som ligger över mig på stegen. Dessutom tror jag mig spela ganska snabbt.

Captain Nemo
Medlem
#6 Skrivet: 9 Feb 2005 12:15

Jag slog ulfm igår och gick upp på andra plats. Det var bara zlatan21 före mig. Idag är jag nere på 5:e plats. Och vad jag ser av statistiken har ingen av dessa som ligger före oss, slagit varken mig eller zlatan21. Så enligt stegens regler, om jag har förstått dessa riktigt, så är det finns tydligen en bakväg upp på toppen (en hiss???).

Julianna
Medlem
#7 Skrivet: 9 Feb 2005 12:25

Jag tror att man kan gå upp en placering i stegen genom att vinna ett parti mot någon man utmanar som ligger nedanför den plats man själv ligger på. Jag har inte kollat om så kan vara fallet här, men teoretiskt sett skulle det kunna vara en förklaring.

Hasurami
Medlem
#8 Skrivet: 9 Feb 2005 13:09

Jag fick ett pågående parti borttaget och jag är rätt säker på att jag inte förlorade på tid.

gustav
Medlem
#9 Skrivet: 9 Feb 2005 15:00

Det här är mycket märkligt. Jag har inte kommit fram till vad buggen kan vara (mycket riktigt var det problem även innan jul). Jag har pratat med Erik om saken och han låter sig meddela att han inte kan göra något åt saken för tillfället, men det kommer inte att ta lång tid innan ordningen åter är skipad.

Om detta fortsätter måste vi givetvis ta i med hårdhanskarna och försöka rätta till det. Annars tycker jag att Stegen får rätta till sig själv. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för problemen och hoppas att det inte försegår något fuskande.

¤Gustav, eder tillgivna administratör

Larsa
Medlem
#10 Skrivet: 14 Feb 2005 16:19

Hur fungerar det i fall att man utmanar någon i stegen som ligger på, låt oss säga plats 4 tex.... när jag har slagit vederbörande så har han innan dalat till tex pl 15... - vart hamnar jag då om jag själv ligger på pl 10 tex???

leif
Medlem
#11 Skrivet: 14 Feb 2005 17:02

Om måståndaren under ert parti ligger högre upp än du i stegen, men när partiet är slut längre ner än du antar jag att du bara hoppar upp ett steg. Precis som om motståndaren låg efter dig redan innan ni började partiet.

erik
Moderator
#12 Skrivet: 15 Feb 2005 09:15

Stegen lever onekligen sitt egna liv nu i dagarna. Jag har kollat runt, och for tillfallet finns det ingenting jag kan gora, eftersom jag inte har tillgang till all kallkod harifran (jag har ej heller tid att sitta med problemet just nu). Vi later det kora pa och ser vad som hander.

((erik

Larsa
Medlem
#13 Skrivet: 25 Feb 2005 19:42

EN OTROLIG MAN

ulfm 91 partier i stegen förra året, suck hur orkar han?
enligt "statistik för 2004! - OTROLIGT BEUNDRANDSVÄRT!!!

Captain Nemo
Medlem
#14 Skrivet: 21 Mar 2005 14:37

Jag skulle gärna villa veta var den hemliga hissen upp till toppen finns! Nu leder schack_4ever. Det senaste partiet är enligt "historien", är ett parti som tog slut i lördags utan att schack_4ever gör ett endaste drag. Sedan direkt upp på första plats. Onekligen en bravad!

Du måste logga in för att kunna posta!