Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / varför glasögon?
<< . 1 . 2 . 3 .
Författare Meddelande
nöffen
Medlem
#61 Skrivet: 20 Sep 2008 15:37

Mitt svar. Jag är En bodybuilder(muskulös) som är bra på schack och samtidigt muskulös. Har hafft glasögon, men har blivit bättre i synen(Knepigt).
I mitt liv så är jag betraktad av vissa som väldigt stor och dum, av vissa som smart och medelstor/liten men av dom som känner mig riktigt så är jag betraktad som Smart, rolig, slö, strategisk, snäll, m.m
Fördommar=okunskap, trångtsynhet och avundsjuka

Må så vara, men jag tycker att Sture har rätt.

Onkel_Konkel
Medlem
#62 Skrivet: 20 Sep 2008 16:00

Japp, Sture har rätt

Paperino
Medlem
#63 Skrivet: 20 Sep 2008 16:23

Sture har säkert rätt. Är det därför du stavar fel på samma sätt som honom?

Allfader
Medlem
#64 Skrivet: 20 Sep 2008 16:29 - Redigerad av: Allfader

Citerar: Paperino, #63:
Sture har säkert rätt. Är det därför du stavar fel på samma sätt som honom?

hmm...att själv skriva fel och sedan anklaga någon annan för liknande sak, gör det ganska intetsägande.

Å andra sidan håller till fullo med dig om att Sture stavar fel ibland, men grammatiska fel är värre.

nöffen
Medlem
#65 Skrivet: 20 Sep 2008 16:33

hihi så länge man förstår vad personen som skriver menar spelar det väl ingen roll
Jag skulle kunna skriva kerv me bro e gott och ni skulle förstå, och vet ni varför? Jo för att vi är intelligenta schack spelare som använder våra hjärnor. Vi slösar inte bort våra hjärnceller på menlösa online spel som travian och ikariam

Onkel_Konkel
Medlem
#66 Skrivet: 20 Sep 2008 16:57

Nu har vi två Sture som har rätt

Allfader
Medlem
#67 Skrivet: 20 Sep 2008 16:59 - Redigerad av: Allfader

Är du den andra Sture då eller?

schackpojke
Medlem
#68 Skrivet: 20 Sep 2008 17:09

jag är den andra

Paperino
Medlem
#69 Skrivet: 20 Sep 2008 18:06

Citerar: Allfader, #64:
hmm...att själv skriva fel och sedan anklaga någon annan för liknande sak, gör det ganska intetsägande

Det är sant-om det nu handlade om stavningen...
Onkel tycker Sture är bra-det kanske han är, men...som en vis man en gång sa "Eget beröm luktar illa"

Allfader
Medlem
#70 Skrivet: 20 Sep 2008 18:15 - Redigerad av: Allfader

Citerar: Paperino, #69:
Det är sant-om det nu handlade om stavningen...

Det handlade inte om stavningen, utan om din grammatik. Om du inte tänkte skriva "han" och stavade fel och skrev "honom".

Men låt oss istället återgå till tråden ämne.

Paperino
Medlem
#71 Skrivet: 20 Sep 2008 18:27

Han/honom - ok det var fel. Men det var inte poängen...det kanske dej förstår

så åter till ämnet - Jag har glasögån för att jag är långsint

Allfader
Medlem
#72 Skrivet: 20 Sep 2008 18:34

hmm..vad är det för slags glasögon då? Finns annars många långsinta personer med perfekt syn.

schackpojke
Medlem
#73 Skrivet: 20 Sep 2008 18:34

Paperino
Medlem
#74 Skrivet: 20 Sep 2008 18:38

Citerar: Allfader, #72:
hmm..vad är det för slags glasögon då? Finns annars många långsinta personer med perfekt syn.

såna som gör att man inte är sur alltför länge...
Det finns även svagsinta personer med dålig syn, men dom bär sällan glasögon...

spitze
Medlem
#75 Skrivet: 20 Sep 2008 19:00

Glasögon är som en kondom - motverkar misstag......

canyoubeatme
Medlem
#76 Skrivet: 20 Sep 2008 21:38

kan väll använda lincer

Allfader
Medlem
#77 Skrivet: 20 Sep 2008 21:45 - Redigerad av: Allfader

Om du menar linser, så passar det inte alla.
Jag testade linser, men jag trivdes inte med det.

singing_scorpion
Medlem
#78 Skrivet: 20 Sep 2008 21:55

Äsch, linser passar bra under lite mera krävande aktiviteter som idrott, annars pryder ett par fina bågar ansikte och bäraren, inget att skämmas för.

H_sson
Medlem
#79 Skrivet: 20 Sep 2008 22:13

Va, över 50+ givetvis glasögon vad annars?

Allfader
Medlem
#80 Skrivet: 20 Sep 2008 22:15

Eljest har du bra syn

A4H4
Medlem
#81 Skrivet: 20 Sep 2008 23:59

E de en fraga eller pastande?

theresemes
Medlem
#82 Skrivet: 21 Sep 2008 22:36

jag läser detta med största intresse! en nörd är alltid en nörd, tjej eller kille spelar ingen roll. man känner igen dem på deras kroppshållning sätt att inta föda samt deras taskiga hy nääää bara skojar. jag vet inte varför det bara är jag som spelar schack bland mina arbetskamrater. på min mans jobb spelas det schack varje fika! jag arbetar som svetsare med de där tuffa killarna med muskler och tatueringar, min man med högskoleutbildade "ingenting görer" med brallorna uppdragna. jag tror bästämt att det är fler nördar än tuffingar som spelar

trulpen
Medlem
#83 Skrivet: 22 Sep 2008 00:09

Ja, det är ju inte så konstigt. En måste ju bli lite insnöad för att kunna titta på en träplatta och fundera i en halvtimme i sträck. Mystiskt.

singing_scorpion
Medlem
#84 Skrivet: 22 Sep 2008 00:29

Varför antar alla att det är en vis ty av människor som drar sig till schack, kan det inte vara tvärt om? Kanske är dessa förbannade träbrädor som förföljer alla oss som har analytiska förmågor och en massa tid

trulpen
Medlem
#85 Skrivet: 22 Sep 2008 00:34

Jo, makes sense. Jag är förföljd av ett gäng schackbräden. De ser läskiga ut. Jag undrar vad de vill egentligen...

Hmm... schack kanske är en utomjordisk livsform manifesterad via neurala aktiviteter i form av schackstrukturer?

(Obs! Jag menar inte att vara elakt sarkastisk, bara lite kul ironisk sådär, för att det blev rätt roliga mentala bilder med det paranoida inslaget och UFO-teorin.)

singing_scorpion
Medlem
#86 Skrivet: 22 Sep 2008 00:44

Dock kvarstår frågan: I vilket syfte förföljer de oss, have they come in peace eller kommer detta leda till kamp om världsherraväldet mellan människor och schack?! Bara jag som ser potential i denna idé för världens första actionfilm om "schack"

trulpen
Medlem
#87 Skrivet: 22 Sep 2008 00:55

Hehe

Fnatastiskt (!) bra!

Darlanio
Medlem
#88 Skrivet: 22 Sep 2008 11:43

Själv har jag glasögon och tror mig kunna skylla någon förlust här och var på den irritation som de orsakar...speciellt när de inte är på plats.

Närsynt, Översynt eller Långsynt - själv är jag nog närsynt (behöver glasögon) och långsynt (skulle behöva bearbeta mina förluster och gå vidare istället för att älta dem i all oändlighet).

Oavsett om man är smal, tjock, har linser, glasögon eller solbrillor, är blond, brunett, svarhårig eller har grönfärgad tuppkam (jo, Sandviken har en spelare som har/har haft lite punkigare frisyr) så är schack ett intresse som förenar och väcker intresse... det är härligt med alla olika typer av människor man träffar på vid de större tävlingarna, som Schack-SM.

Stefan

Malvan
Medlem
#89 Skrivet: 22 Sep 2008 12:02

Jag läste en bok en gång om ett gäng som gjorde lumpen. En av dem var illa omtyckt av majoren och blev inkallad för enskilt samtal:
- Det var inget fel på Mellbergs syn vid mönstringen. Varför bär Mellberg glasögon?
- Därför att jag tycker det är snyggt, major!

<< . 1 . 2 . 3 .
Du måste logga in för att kunna posta!