Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Elegant lösning på schackmotorproblemet
Författare Meddelande
lubbeluring
Medlem
#1 Skrivet: 29 Sep 2004 14:11

Jag utgår ifrån att när jag får stryk så använder motståndaren schackmotor!
När jag vinner använder dom det inte!
Det tänkandet gör mig till den bästa schackspelaren här!

asvo
Medlem
#2 Skrivet: 29 Sep 2004 16:01

He , he
Inte så dumt tänkt lubbeluring i så fall är alla bäst som inte anv motor och ratingen blir blaha !

Förresten anv du motor ?

lubbeluring
Medlem
#3 Skrivet: 29 Sep 2004 22:01

Jag kör med morot
inte motor!

asvo
Medlem
#4 Skrivet: 29 Sep 2004 22:05

Du verkar vara en luring , kanske rotmo...också
funkar bra ?

ropa
Medlem
#5 Skrivet: 30 Sep 2004 21:11

Ursäkta en novis.....

Vad är en s.motor?

mvh

zohar
Medlem
#6 Skrivet: 30 Sep 2004 21:26

Jodu, Robban, det är ett schackprogram som används som stöd i korrespondensschack. Exempelvis "Fritz". Det är inte fusk, men man bör tala om för motspelarna att man tar hjälp av schackdator. Läs alla tidigare trådar i forum som handlar om ämnet.

ropa
Medlem
#7 Skrivet: 30 Sep 2004 21:40

ok ska göra det....

tack för svaret..:)

breschnew
Medlem
#8 Skrivet: 30 Sep 2004 22:25

nä ää, har ni börjat fuska med schackprogram nu också!? det fattades bara det.. jag tror att jag smäller av alltså.....

Kurre
Medlem
#9 Skrivet: 30 Sep 2004 22:31

ho ho ho! De e bara härligt att läsa detta forum:-)

pawn
Medlem
#10 Skrivet: 1 Okt 2004 21:50

En schackmotor är väldigt överskattad...
Det finns inget som slår den mänskliga hjärnan.Schack är inte enbart matte....utan snudd på en livsstil!!

breschnew
Medlem
#11 Skrivet: 1 Okt 2004 22:05

Det finns ett rykte som säger att bakom synonymen Zohar döljer sig ingen mindre än allas vår Bobby Ficher! Detta är en världssensation mina damer å herrar! Forts. följer..

stefan-bergström
Medlem
#12 Skrivet: 1 Okt 2004 23:39

Bobby Ficher är en psykopat.
Zohar må vara galen, men han har i alla fall rätt så många hemma.

CurtCastle
Medlem
#13 Skrivet: 2 Okt 2004 00:31

Detta forum har spårat ur totalt med mängder av överdrifter, grundlöst tyckande, personangrepp och osakligheter.
Erik har gjort en enastående insats genom att erbjuda och programmera en schacksajt som vi spelare utnyttjar gratis.
Genom "missbruk" av elementära sunda regler för denna mötesplats gräver vi själva en grav för SchackOnline. Det är verkligen synd. Själv drar jag mig snart tillbaka för att slippa läsa allt skitsnack från en rad knäppskallar.

lazzestefanz
Medlem
#14 Skrivet: 2 Okt 2004 00:42

Instämmer helt i inlägg nummer 12.
Som exempel är herr Zohar en klok man med välformulerade kommentarer och debattinlägg. När man ser alla larviga svar och kommentarer till hans kloka tankar, undrar man hur det är ställt i hjärnkontoret på vissa ställen.
Jag kommer också att sluta spela på denna fina och trevliga schackarena ganska snart och gå över till ICC.

erik
Moderator
#15 Skrivet: 2 Okt 2004 01:04

Tycker ni jag ska vara hårdare? Jag börjar också tröttna.. Jag kan ganska enkelt stänga av användare från forumen, det är bara det att jag inte dragit en ordentlig gräns.
Skriv vad ni tycker tack! Jag ska lägga upp lite tydligare regler.

((erik

lancer
Medlem
#16 Skrivet: 2 Okt 2004 08:09

Hålle fullständigt med svar 12 och 13 det börjar bli för mycket påhopp.Rensa ut dom som inte håller sig till reglerna.En rolig kommentar är väl ok men spydigheter hör inte hemma här.

daniel.marzban
Medlem
#17 Skrivet: 2 Okt 2004 09:36

Jag tror att några personer "ölsnackar" på denna sida. Det har blivit en del personliga angrepp också. Jag undrar varför dessa personer inte ber om ursäkt när de är nyktra? Det är naturligtvis skadligt för SchackOnline när dessa personer vill kränka andra personer. Jag tycker också (som svar 12, 13, 14 och 15) att dessa personer skall stängas av från forumen så att diskutionerna skulle kunna ske på ett moget sätt.

yvelton
Medlem
#18 Skrivet: 2 Okt 2004 10:47

Instämmer. Höj ribban erik! Åtminstone här där det är schack som ska diskuteras.

emman
Medlem
#19 Skrivet: 2 Okt 2004 12:10

Jamen är det inte bara för de som stängs av att öppna ett nytt anv-namn då, o så rullar det på hela tiden, Jag tycker synd om framförallt Erik som har ordnat senna sajt gratis för oss, så skärp er, så vi får behålla denna annars bra sajt. Mer seriösa svar alltså, där med basta/ Emman

erik
Moderator
#20 Skrivet: 2 Okt 2004 13:28

Jag menar att jag kan stänga av användare som inte håller sig till forumreglerna från bara forumet i fråga? De får tillgång till spelet och Övrigt-forumet! Det skulle ju kunna vara temporärt på två veckor eller nåt sånt

lancer
Medlem
#21 Skrivet: 2 Okt 2004 14:03

Det är en bra lösning Erik det är en bra början så kanske vi kan få seriösare svar på inläggen.

breschnew
Medlem
#22 Skrivet: 2 Okt 2004 18:11

Godafton! Tycker att ni verkar lite deppiga gubbar å gummor! Negativa tongångar stänga av, utesluta o.s.v,såja upp med hakan! Livet är ju ändå rätt festligt! Tjohej! Fadderittan!

lancer
Medlem
#23 Skrivet: 2 Okt 2004 18:41

Jag undrar om herr brechnew druckit rysk vodka.verkar vara oppåt värre.Tjohejsan

breschnew
Medlem
#24 Skrivet: 2 Okt 2004 18:45

jag har råkat tullat lite.. Jag tycker att man skall vara glad å positiv.Livet är inte så långt och det gäller att ge gärnet så länge det varar!

lancer
Medlem
#25 Skrivet: 2 Okt 2004 18:54

Håller med dig tullar man för mycket så är fördelen att man ser många pjäser på brädet.

zohar
Medlem
#26 Skrivet: 2 Okt 2004 20:57

Erik skriver i inlägg 14: "Tycker ni jag ska vara hårdare?". Japp! Innan sajten dräneras på trevliga spelare, och förvandlas till kopia på Lunarstorm.

Du måste logga in för att kunna posta!