Författare |
Meddelande |
Content
Medlem
|
#1 Skrivet: 16 Jan 2024 23:14
Parti #1563274
...apropå att vägra ge upp trots total hopplöshet. Jag fattar faktiskt inte poängen med att INTE ge upp -. kan någon förklara? Seriöst?
Jag kan förstås sätta matt snabbare än kvickt. Men är nyfiken på vad motståndaren tjänar på att fortsätta, så därför ligger jag lågt ... och jag har god kondition... 
|
DrRobotnik
Medlem
|
#2 Skrivet: 17 Jan 2024 02:54
Vi får tyvärr inte kommentera ett pågående parti.
|
jagärsämst
Medlem
|
#3 Skrivet: 17 Jan 2024 21:29
Så kanske läge att stänga tråden?
|
Maigret
Medlem
|
#4 Skrivet: 17 Jan 2024 21:51
Din motståndare vill inte ge upp, och själv vill du inte sätta matt, säger du. Är det då så märkligt att partiet drar ut på tiden?
|
Cederblad73
Medlem
|
#5 Skrivet: 17 Jan 2024 22:47
Om man spelar lagschack så är motivationen större att fortsätta trots klar förlustställning för att öka chanserna för laget som helhet.. I mitt senaste parti i div 2 så hade jag ett damslutspel med 2 bönder mot 4, men fortsatte eftersom det fanns en liten chans till remi om vit förivrade sig, i övrigt är det mest att rycka på axplarna eller se det som en öving i att förfina sin förmåga att konvertera sin stora fördel till vinstens hårdvaluta.
|
jimpan
Moderator
|
#6 Skrivet: 18 Jan 2024 14:38
Detta är en form av Moment22.....knappast som trådens titel -> Intressant parti....
O denna diskussion har varit uppe vid många tillfällen - varför man inte ger upp i en helt hopplös ställning....
Stänger tråden.
|