Du är inte inloggad
Start
Forum
Verktyg
Diskussionsforum
-
Forum
-
Statistik
-
Sök
-
schackOnline diskussionsforum
/
Schackdiskussion
/
Schack på Youtube!
Författare
Meddelande
HSK_MickevB
Medlem
Skrivet: 2 Dec 2023 00:00
Hejsan alla schackvänner!
Jag tänkte vara lite ofin av mig och marknadsföra mig själv lite grann. Jag har nämligen en Youtubekanal som handlar om strategispel. Det började med ett onlinespel som heter Supremacy 1914 men sedan några veckor tillbaka har jag viktat över nästan helt och hållet till schack.
Jag lägger upp videos nästan dagligen med olika problem, studier, schacköppningar m.m. och det vore förstås väldigt roligt om ni ville kolla in detta. Allt är på engelska för att nå en större publik och i dagsläget rullar det på väldigt bra med en växande skara av anhängare.
Ta en titt om ni vill och jag skulle förstås bli väldigt glad om ni även kan gilla mina videos och trycka på "subscribe" vilket triggar algoritmerna till att ge mig ännu större utrymme i Youtubes media.
Här är en länk till en video med ett riktigt klurigt problem som jag tror passar bra här:
https://youtu.be/iMHm_6RAHhQ?si=m0EsRXvfjg-mLypE
PAIB
S
Medlem
Skrivet: 2 Dec 2023 06:51
Det var en snygg kombination
HSK_MickevB
Medlem
Skrivet: 2 Dec 2023 12:54
Citerar: PAIB, #2:
Det var en snygg kombination
Ja, eller hur!
MalmöLeif
Medlem
Skrivet: 2 Dec 2023 18:00
Verkligen tjusigt!
londres
Medlem
Skrivet: 21 Dec 2023 21:28
Kul! Är nu prenumerant.
HSK_MickevB
Medlem
Skrivet: 22 Dec 2023 10:29
Citerar: londres, #5:
Kul! Är nu prenumerant.
Härligt!!
Jag har nu nått över 1,000 prenumeranter och det fortsätter uppåt så det blir definitivt en satsning på detta!
Jag kan tipsa om en annan video jag nyss la upp som handlar om Levenfishfällan i Sicilianskt. Det är vit som kan gå in i en häftig variant när svart spelar Draken i Sicilianskt och det finns gott om galna fällor och mattvarianter om svart går fel.
Länk här:
https://youtu.be/o8ub22zeWTo
1984orwell
Medlem
Skrivet: 22 Dec 2023 11:11
Tack för det, intressant analys. Nu fick du en ny prenumerant!
uct2
Medlem
Skrivet: 22 Dec 2023 17:41
Hej Micke och andra,
Ja, det var verkligen en trevlig video du skapat och lagt ut. Jag fick en liten nostalgikick eftersom jag faktiskt vunnit ett riktigt långparti med din förstnämnda fälla för länge sedan, dvs 8...Sg4; 9.Lb5+ Kf8; 10. Se6+ och slut. Kanske inte världens bästa spelare jag mötte, men en hygglig klubbspelare i Göteborgs-Korpen, som var stor på 1980-talet, så visst går det att få in Mickes fintar då och då.
God jul till er alla,
Christer (uct2)
Du måste logga in för att kunna posta!
Schackdiskussion
sO Serien
Turneringar
schackOnline
Världsligt
Övriga spel och lekar