Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / God Jul tillbaka.
Författare Meddelande
jagärsämst
Medlem
#1 Skrivet: 19 Dec 2022 16:23

God Jul och Gott Nytt År tillbaka till So´s ledning önskas! Tack för bra arbete som Ni lägger ner på sajten.

Vill även passa på att önska God Jul och Gott Nytt år till övriga här.

Mvh JÄS.

lubbeluring
Medlem
#2 Skrivet: 19 Dec 2022 16:50

God Jul!

lisbetsallander
Medlem
#3 Skrivet: 19 Dec 2022 17:06

God Jul!

peking011
Medlem
#4 Skrivet: 19 Dec 2022 17:15

God Jul och Gott Nytt År

gubbengrå
Medlem
#5 Skrivet: 19 Dec 2022 17:16

En god jul är inte det sämsta.

Ardennerspringaren
Medlem
#6 Skrivet: 19 Dec 2022 19:35

God Jul och gott nytt år alla schackvänner.

tana
Medlem
#7 Skrivet: 20 Dec 2022 11:03

Citerar: gubbengrå, #5:
En god jul är inte det sämsta.

Absolut inte.

God jul och Gott Nytt År.

StigLundin
Medlem
#8 Skrivet: 20 Dec 2022 11:11

Jag vill också passa på att önska God Jul och Gott Nytt År!

Dessutom har jag en fundering på om det skulle gå att ordna nån form av turnering "live"!
Jag tänker mej att vi träffas på nåt hotell/kursgård lördag-söndag nån gång nästa år och kostar på oss en övernattning inklusive spel båda dagarna, kanske lunch till lunch.
Dessutom träffas vi och har trevligt ihop på kvällen i samband med middag.

Kanske svårt att få ihop, men skicka meddelande till mej om intresse finns, vore kul att träffa personer som man bara spelat med online.
Hälsning Stig

MalmöLeif
Medlem
#9 Skrivet: 20 Dec 2022 13:58

God jul till er alla från mig!

Hassan93
Medlem
#10 Skrivet: 21 Dec 2022 06:28

ja, en riktig god jul från Norge!

ngoran
Medlem
#11 Skrivet: 21 Dec 2022 20:52

God jul alla schackvänner!

Cederblad73
Medlem
#12 Skrivet: 21 Dec 2022 20:57

God jul!

lillpysen
Medlem
#13 Skrivet: 23 Dec 2022 15:36

Kul jul (och med tanke på alla kluriga ställningar: Grått Nytt Hår!).

tornado
Medlem
#14 Skrivet: 24 Dec 2022 12:39

God Jul och Vitt Nytt Hår

uct2
Medlem
#15 Skrivet: 25 Dec 2022 20:04

Citerar: StigLundin, #8:
Jag vill också passa på att önska God Jul och Gott Nytt År!

Dessutom har jag en fundering på om det skulle gå att ordna nån form av turnering "live"!
Jag tänker mej att vi träffas på nåt hotell/kursgård lördag-söndag nån gång nästa år och kostar på oss en övernattning inklusive spel båda dagarna, kanske lunch till lunch.
Dessutom träffas vi och har trevligt ihop på kvällen i samband med middag.

Kanske svårt att få ihop, men skicka meddelande till mej om intresse finns, vore kul att träffa personer som man bara spelat med online.
Hälsning Stig

Hej alla SO-lirare och God Jul från mig också!

Stig Lundins inlägg väcker en mycket intressant fråga; jag tycker det är en fantastisk idé att träffas i "verkligheten". Jag är ordförande I Göteborgs schackförbund och skulle kunna ordna så vi kan spela i förbundets lokaler, om ni är intresserade av en tripp till Västkusten någon gång framåt vårkanten.

Jag tänker lite på kostnader för intresserade deltagare och i så fall är det mycket billigare än ett hotell eller en kursgård. Allt vi behöver täcka i anmälningsavgift är städningen efteråt och kanske lite pengar till dem som brygger kaffe under turneringen. Möjligen något mer, men inte mycket och absolut inte i paritet med en kursgård. Göteborg är fullt av hotell och det finns även goda vandrarhem väldigt nära våra lokaler på Vegagatan i hyfsat centrala Göteborg. En gemensam middag på kvällen borde inte vara något problem att fixa om vi inte blir för många!

Så vad tror och tycker ni, SO-spelare? Är Stig Lundins idé och mitt förslag något ni nappar på? Mejla i så fall till oss. Stig Ls tanke om ett möte "lunch till lunch" funkar väl bäst för de flesta. Det betyder nog "lördag till söndag". Vi i Göteborgs schackförbund har en hel del ungdomsturneringar på helgerna ett tag framöver, vilket kräver lokalen, men som jag nämnt ovan kunde väl en vårhelg i Göteborg vara trevlig!?

Vänliga hälsningar,
Christer Thörnqvist (uct2)
Ordförande i Göteborgs schackförbund

Fawlty_Towers
Medlem
#16 Skrivet: 25 Dec 2022 20:27

Citerar: uct2, #15:
Jag tänker lite på kostnader för intresserade deltagare och i så fall är det mycket billigare än ett hotell eller en kursgård. Allt vi behöver täcka i anmälningsavgift är städningen efteråt och kanske lite pengar till dem som brygger kaffe under turneringen. Möjligen något mer, men inte mycket och absolut inte i paritet med en kursgård.

Låter väldigt trevligt om detta skulle bli av. Spontant just nu, så skulle de vara väldigt trevligt o kul om de finns intresse. Jag kommer fundera på detta och om fler visar sig kunna, ställer jag upp!

StigLundin
Medlem
#17 Skrivet: 25 Dec 2022 22:34

Kul, hoppas fler intresserade finns, själv tar jag mej gärna till Gbg i vår!

Janne_H
Medlem
#18 Skrivet: 27 Dec 2022 10:10

Vilken trevlig idé. Är mycket intresserad.
Hälsningar
/Jan Hellström

lubbeluring
Medlem
#19 Skrivet: 31 Dec 2022 17:44

Gott Nytt År!

ess_storm
Medlem
#20 Skrivet: 31 Dec 2022 21:22

Samma!!

Du måste logga in för att kunna posta!