Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Hjälp min kompis!
Författare Meddelande
Afrikan
Medlem
#1 Skrivet: 20 Okt 2021 11:33

Jag har en kompis på SoL, som heter Lars Strömbeck (SoL-id: larsdidrik05). Han kommer inte in igen på SoL efter helgens debaacle. När han försöker logga in kommer bara varningskoden med röda triangeln upp.
Kan någon, som har kontakt be "högre makter" att kontakta honom på någon annan väg än genom SoL och leda honom in i gemenskapen!? Han har tel: 0760305111.
Tack på förhand!
Mvh
Björn

lisbetsallander
Medlem
#2 Skrivet: 20 Okt 2021 11:47

prova annan web läsare

Afrikan
Medlem
#3 Skrivet: 20 Okt 2021 11:52

Tck, mendet har han redan gjort. Och inte bara en.

lisbetsallander
Medlem
#4 Skrivet: 20 Okt 2021 12:03

konstigt... har han provat från mobilen eller annan dator?

erik
Moderator
#5 Skrivet: 20 Okt 2021 13:15

Det är nog hans internetleverantörs DNS-server som inte har uppdaterat sina adresslistor, så schackonline.com pekar fortfarande på min temporära info-sida. Det här problemet ska i så fall lösa sig per automatik.

Be honom testa med en annan internetuppkoppling. Använder han sin router hemma så kan han t ex stänga av wifi i telefonen så att den hämtar från mobilnätet och testa.

En annan variant är att ändra så att datorn använder en annan DNS-server, t ex 1.1.1.1 eller 8.8.8.8 Instruktioner finns på nätet, t ex här för windows: https://www.nordichardware.se/nyheter/byta-dns.htm l

Se också till att han använder exakt denna adress: https://schackonline.com/ när han testar!

Jag har tyvärr inte möjlighet att vara telefonsupport

Erik

larsdidrik05
Medlem
#6 Skrivet: 20 Okt 2021 15:00

Tack för dina tips, Erik. Som sagt har jag försökt alla tänkbara (för mig) manövrar. Som synes har jag nu tråcklat mig in. Hur det gick till och varför vet jag inte. Hoppas det fungerar framgent. Jag har insett att jag nog är rätt beroende av den här siten.

tornado
Medlem
#7 Skrivet: 21 Okt 2021 07:51 - Redigerad av: tornado

Citerar: larsdidrik05, #6:
Som sagt har jag försökt alla tänkbara (för mig) manövrar.

jagärsämst
Medlem
#8 Skrivet: 21 Okt 2021 08:04

Varför skall historiken rensas när problemet är löst?? Det sjätte inlägget i denna tråd var ju från den som inte kom in på SOL tidigare. "Som synes har jag nu tråcklat mig in." är ju ett rätt starkt bevis på det kan jag tycka

Du måste logga in för att kunna posta!