Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Individuella mästerskapet 2020
<< . 1 . 2 . 3 . 4 .
Författare Meddelande
polu
Medlem
#91 Skrivet: 11 Jan 2021 13:54

Problem solved. Thanks!

CAQUELAQ
Medlem
#92 Skrivet: 28 Jan 2021 10:49

Segrare och KlassMästare i Klass E i IM 2020 blir ohd0716. Gratulerar !!

CAQUELAQ
Medlem
#93 Skrivet: 30 Jan 2021 09:55

Segrare och KlassMästare i Klass C i IM 2020 blir martini. Gratulerar !!

martini
Medlem
#94 Skrivet: 30 Jan 2021 10:34

tackar

lancer
Medlem
#95 Skrivet: 5 Feb 2021 15:33

Slutar spela här nu allt för många använder motorhjälp visst det är ok här var roligare när jag började här för många år sen får tacka för mig.
Lancer

timmy
Medlem
#96 Skrivet: 5 Feb 2021 15:36

Välkommen till en motorfri so-serie istället!
I IM är det tillåtet med motor till alla motorspelares förtjusning.

Hägglunds73
Medlem
#97 Skrivet: 5 Feb 2021 22:02

Jag tror att man ha gjort det tillåtet i IM just därför att det är svårt att bevisa att schackmotor används. "Doping" som inte kan bevisas. Jag ser det så här. Möter jag en stark motståndare som kanske använder schackmotor så lär jag mig ändå en del av ett förlustparti. Det är av förlustpartier man utvecklas som schackspelare när framförallt man analyserar dessa i efterhand.
Jag kombinerar snabbschack på nätet med "korrschack" som schackonline erbjuder.
Det ena utesluter inte varandra. Jag har alltid svårt för blixtschack, men det är nyttigt för mitt schackutvecklande att slå på magkänslan och reptilhjärnan snabbt som blixtschack kräver...

Trump
Medlem
#98 Skrivet: 5 Feb 2021 23:52

"Slutar spela här nu allt för många använder motorhjälp visst det är ok här var roligare när jag började här för många år sen får tacka för mig.
Lancer"

Så du menar att med ditt ratingtal att du aldrig använt motor?? Då är du en värdig motståndare till Carlen ju!

Hyckla inte för tusan!

Trump
Medlem
#99 Skrivet: 5 Feb 2021 23:54

Carlsen ska det vara...

jagärsämst
Medlem
#100 Skrivet: 6 Feb 2021 10:44

Ha ha ha. Bäste herr Trump. Den rating som Lancer har skaffat sig här är inte ens i närheten av vad Magnus har. Du kan inte jämföra dem.

Jag tror inte Lancer använder motor utan bara lackar ur på dem som gör det. Alla använder sig inte av skiten.

Kalla inte folk för hycklare som inte är det!! Fatta det!!

CAQUELAQ
Medlem
#101 Skrivet: 15 Feb 2021 21:09

På delad förstaplats blir muzi och Cactus61 KlassMästare i Klass D i IM 2020. Gratulerar !!

CAQUELAQ
Medlem
#102 Skrivet: 22 Feb 2021 14:18

Segrare i Klass A och 2020 års sO-Mästare blir 29wolf. Gratulerar!

29wolf
Medlem
#103 Skrivet: 22 Feb 2021 15:31

Tack för gratulationerna. Jag var väldigt glad att det lyckades i år.
Polu och Nossagang hade en spännande final, lyckligtvis slutade det oavgjort.
Soliga hälsningar från Bayern
Wolfgang

Wallstreet
Medlem
#104 Skrivet: 22 Feb 2021 21:43 - Redigerad av: Wallstreet

[/u]Slutar spela här nu allt för många använder motorhjälp visst det är ok här var roligare när jag började här för många år sen får tacka för mig.
Lancer[u]

Om man spelar schack för att uppnå högsta ranking är det nog tyvärr ofrånkomligt att stöta på motorspelare när man möter spelare med höga ratingtal. Om man däremot spelar schack för att det är roligt kan man ju spela orankade partier eller turneringar. Jag hoppas du omprövar ditt beslut och fortsätter spela på SO, Lancer, eftersom du skriver att du tycker det är roligt att spela schack.

sture_lindberg
Medlem
#105 Skrivet: 22 Feb 2021 22:11

Grattis 29 Wolf

sture_lindberg
Medlem
#106 Skrivet: 22 Feb 2021 22:15

Citerar: Hägglunds73, #97:
Jag tror att man ha gjort det tillåtet i IM just därför att det är svårt att bevisa att schackmotor används.

Jo så är det ju Det kan aldrig bevisas vilka som använt sej av motorhjälp. Till och med Sveriges korrschackförbund godkände motorer i SM därför att det i alla fall inte gick att bevisa vilka som använde sej av motorer eller inte.

HjärntvättadZombieSWE
Medlem
#107 Skrivet: 23 Feb 2021 06:41

Citerar: sture_lindberg, #106:
Citerar: Hägglunds73, #97:
Jag tror att man ha gjort det tillåtet i IM just därför att det är svårt att bevisa att schackmotor används.

Jo så är det ju Det kan aldrig bevisas vilka som använt sej av motorhjälp. Till och med Sveriges korrschackförbund godkände motorer i SM därför att det i alla fall inte gick att bevisa vilka som använde sej av motorer eller inte.

Du har ingen aning om att det är så, du ska inte komma in här med ditt svammel och dina insinuationer. Nu är det slut på frisedlarna för fuskande och det vore på tiden om du accepterade detta och knep igen nån gång.

sture_lindberg
Medlem
#108 Skrivet: 23 Feb 2021 13:43

Det går inte att bevisa helt och fullt.Därför också sveriges korrschackförbund har godkänt motorer i sina turneringar,,Läs deras regler så kan du förvisa dej att jag har rätt. Har du blivit moderator ? Hur kan du annars be mej om att vara "tyst " ?

Benzell
Medlem
#109 Skrivet: 23 Feb 2021 14:08

I try to understand as best I can (my Swedish is not the best) and I find the discussions interesting except for some slightly strange posts.
My point of view is that the tone of the debate can be improved.
BR B

Maigret
Medlem
#110 Skrivet: 23 Feb 2021 15:59

Klart är väl ändå att stiftarna av individuella mästerskapet och stiftarna av lagmästerskapet har resonerat olika vad gäller reglerna om motoranvändning. Hur skulle det vara med en motorfri variant av IM?

Tjänstemannen
Medlem
#111 Skrivet: 23 Feb 2021 18:32

Jag tycker det är en onödig diskussion. Använder inte motor själv. Varför bry sig. Vi spelar ju här för nöjes skull och det går som sagt inte att kontrollera om någon använder motor.

Blev en gång när jag var ny på Schack-online och deltog i IM första gången själv beskylld för att använda motor. Det var ganska löjligt, efter det skrev jag ut att jag inte använder motor. Det räcker för mig.

Regler som inte kan kontrolleras är i bästa fall meningslösa i värsta fall vilseledande.

Stig

Hägglunds73
Medlem
#112 Skrivet: 23 Feb 2021 20:17

Varför tillåter schackonline spelmotor I IM, men inte i lag IM?
Känns varken konsekvent eller logiskt. Nån moderator som kan svara på det?

timmy
Medlem
#113 Skrivet: 23 Feb 2021 20:19

Den som startade so-serien för ett antal år sedan ville ha ett motorfritt seriespel helt enkelt.

IM får de som håller på med svara på.

Benzell
Medlem
#114 Skrivet: 23 Feb 2021 21:29 - Redigerad av: Benzell

There seems to be an infected debate regarding the use of chess engine
My input is as follows
1. You want to seem like a better player than you really are
2. You want a good rating on SO but has nothing to do with real ELO rating
3. You don´t want your statistics to deteriorate
4. You think that you can learn something from an engine, but if your brain is not at a level that can understand the engine's suggestions, you will not develop your chess knowledge
5. You want the outside world to treat you with respect, but you are not really worth it

For my own part I don´t give a shit
I play with my brain, don´t even use opening books (I know the openings) and have to endure that others want to defeat me with a chess engine. Shit happens. I don´t care
I do not suffer from performance anxiety
But it would be nice to meet brain against brain
Finally, if I do play with a team, it´s important for me that the teamplayers don´t cheat on the rules

CAQUELAQ
Medlem
#115 Skrivet: 26 Feb 2021 22:48 - Redigerad av: CAQUELAQ

Segrare och KlassMästare i Klass B i IM 2020 blir Berny. Gratulerar !!

Och med detta är 2020 års Individuella Mästerskap färdigspelat.

Ett stort grattis till alla segrare och till alla som flyttade upp en klass, och ett *komigenochkämpapåbättrelyckanästagång* till alla som blivit nedflyttade till en lägre klass, och slutligen ett stort tack till alla som har deltagit.

Hoppas vi ses igen i nästa IM.

Méres

timmy
Medlem
#116 Skrivet: 26 Feb 2021 23:03

Bra jobbat med IM i år!

Fin arbetsinsats som vanligt.

knightrider
Moderator
#117 Skrivet: 26 Feb 2021 23:30

Tack för en trevlig turnering!

<< . 1 . 2 . 3 . 4 .