Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Ted Gemzell ny ordf Sv Schackförbundet efter ordförandestrid
Författare Meddelande
Nesse
Medlem
#1 Skrivet: 18 Jul 2018 15:43

Tydligen har det varit lite konflikter och intriger där personal på kansliet ville en sak och valberedningen en annan., Läser jag på Lars Grahns blogg.

Ni som är insatta, blir det bättre nu när Ted Gemzell är vald till ny ordförande?

peking011
Medlem
#2 Skrivet: 18 Jul 2018 23:45

Det får väl tiden utvisa. Svårt att veta efter några timmar.

Nesse
Medlem
#3 Skrivet: 19 Jul 2018 09:50

Varför dög inte den förre ordföranden som ville sitta kvar?

G_arvid
Medlem
#4 Skrivet: 19 Jul 2018 14:26

Citerar: Nesse, #3:
Varför dög inte den förre ordföranden som ville sitta kvar?

Svårt att veta. Jag frågade en person som borde vara insatt och fick till svar att där finns ett missnöje mot hur ekonomin sköts, hur kansliet växer och sen har en del ledamöter inte gillat Carl-Fredriks ledarstil. Något mer preciserat svar fick jag inte. Det är dock lite anmärkningsvärt att en så helt okänd och oprövad person i dessa sammanhang får stöd av majoriteten av distrikten. I stort sett ingen jag frågade på SM visste något närmare om honom eller hans kapacitet.
Från annat håll hörde jag också innan kongressen att saken skulle vara klar - valberedningens förslag hade tillräckligt stöd för att gå igenom omröstningen. Så deras presentationer och efterföljande debatt kanske bara var ett spel för galleriet?

Nesse
Medlem
#5 Skrivet: 19 Jul 2018 16:09

Mycket märkligt hela historien.

Det enda jag får upp när jag googlar på Ted är att han är verksam inom Sveriges Frisörföretagare. Så en del föreningsbakgrund har han.

Men vilken bakgrund inom schacket organisationsvärld?

Är det så här lätt att göra karriär i schacksverige?

knightrider
Moderator
#6 Skrivet: 19 Jul 2018 16:19

https://www.youtube.com/watch?v=iGX9u4bESYc

Nesse
Medlem
#7 Skrivet: 19 Jul 2018 20:03

Det verkar ju bra. Men samtidigt ganska allmängiltigt, "vi ska bli bättre på..."

Men jag önskar honom lycka till.

Vi får se om det finns några insatta i frågan.

Du måste logga in för att kunna posta!