Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Schack SM i Ronneby
<< . 1 . 2 .
Författare Meddelande
sture_lindberg
Medlem
#31 Skrivet: 8 Jul 2018 01:07

Vad du och Vert anser är alltså alltid generellt.Ok då vet vi.

Och om man framlägger sina personliga synpunkter som jag gjorde så är detta fel.

Vad tillför era inlägg mer än mina ? Är du inte mer än lovligt subjektiv när du framhåller en sådan synpunkt. Varför skulle era synpunkter vara mera intressanta..? För alla ? eller bara för er ?

LNO1
Medlem
#32 Skrivet: 8 Jul 2018 22:17

Citerar: sture_lindberg, #31:
Varför skulle era synpunkter vara mera intressanta..? För alla ? eller bara för er ?

Kanske för att vi diskuterade vad som kan vara trevligt i ett SM. Tråden heter trots allt schack-SM i Ronneby.

Du har naturligtvis rätt att framföra vilka åsikter du vill och jag har samma rätt att tycka att du ibland ser saker och ting bara från din egen sida. Nåja, vi gör väl alla detta lite till mans.

Men jag har ett förslag Sture, låt oss begrava stridsyxan för gott och anta en mer försonlig ton gentemot varandra, det tror jag vi båda och framför allt forumet skulle vinna på.

Nu är det nog trots allt bäst att vi återgår till trådämnet och gärna diskutera lite partier och annat därifrån.

HSK_Andreas
Moderator
#33 Skrivet: 9 Jul 2018 00:23 - Redigerad av: HSK_Andreas

Så var SM slut för denna gång. Jag spelade inte i år (heller). 2010 var sist jag var med så det börjar bli dags igen.

Grattis till segrarna och alla som gjorde bra resultat. Stark jobbat alla andra som bidrog till SM, till skillnad från mig.

LNO1 har öppnat upp ögonen för Ronneby som semesterort, tack för det. Hemsidan för årets SM får dock inget bra betyg av mig.

På tal om preppar. I SM 2009 spelade jag 1.c4 som i mitt första vita parti. I mitt andra vita parti så spelade jag 1.d4. I mitt tredje vita parti spelade jag såklart 1.e4, varpå min motståndare tittade upp på mig och sa " Det är f*n omöjligt att preppa mot dig".
Nu fick jag inget mer vitparti, men annars hade min motståndare haft lätt att preppa. Jag kanske ska vara glad att jag inte fick vit igen för 1.f4 så är mina teorikunskaper slut. De andra öppningarna har jag spelat mycket under lång tid.

sture_lindberg
Medlem
#34 Skrivet: 9 Jul 2018 00:23

Citerar: LNO1, #32:
Men jag har ett förslag Sture, låt oss begrava stridsyxan för gott och anta en mer försonlig ton gentemot varandra, det tror jag vi båda och framför allt forumet skulle vinna på.

Absolut det är jag så klart med på

PeterTrsavec
Medlem
#35 Skrivet: 9 Jul 2018 09:31

Citerar: LNO1, #32:
SM.

Verkar som ett mycket lyckat SM och som vanligt höll Stellan bra klass som kommentator.

G_arvid
Medlem
#36 Skrivet: 9 Jul 2018 13:12

Själv kan jag bara stämma in i lovordandet av SM-arrangemangen och Ronneby som (sommar)-stad. Det enda som var lite synd var att man inte hittade rum för alla klasser i samma lokal utan fick hysa in Veteraner Allmän på hotellet, ett par hundra meter bort. Där satt de i och för sig i en bättre lokal än andra andra, men blev isolerade från det övriga. För mig är en del av charmen att alla spelar tillsammans så man kan gå runt och kolla vänner och bekanta och hålla ett öga på SM-gruppen på samma gång.

sture_lindberg
Medlem
#37 Skrivet: 9 Jul 2018 18:01

Citerar: G_arvid, #36:
För mig är en del av charmen att alla spelar tillsammans så man kan gå runt och kolla vänner och bekanta och hålla ett öga på SM-gruppen på samma gång.

Jo det är att föredra .

Alltid lite extra skoj att kunna kolla in samtliga klasser i samma lokal. Åtminstonde i samma byggnad.

peking011
Medlem
#38 Skrivet: 10 Jul 2018 16:19

Någon som har koll på Eskilstuna där spelen skall gå av stapeln nästa sommar? Lokalen och staden? Tacksam för lite information.

gogge
Medlem
#39 Skrivet: 15 Jul 2018 15:30

Kolla in så kanske du får några svar
http://www.schack.se/eskilstuna-laddar-for-att-top pa-ronneby/

<< . 1 . 2 .
Du måste logga in för att kunna posta!