Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Kan man fuska i chess24 ?
<< . 1 . 2 .
Författare Meddelande
ivars
Medlem
#31 Skrivet: 11 Maj 2018 20:37

hej
jag är 89 år och jag tror jag har lite av hjärnan i behåll men blev förvånad idag när jag
konstaterade att jag vunnit en turnering där jag inte spelat ett enda parti.
Hur förklarar man sånt????
hälsningar stig

Vert
Medlem
#32 Skrivet: 11 Maj 2018 21:36

Citerar: ivars, #31:
hej
jag är 89 år och jag tror jag har lite av hjärnan i behåll men blev förvånad idag när jag
hälsningar stig

Hej,

Min ena idé om vad det kan vara fråga om är att du faktiskt har vunnit en turnering. Du kanske spelade klart dina partier i turneringen för länge sedan. Turneringar avslutas emellertid först när alla partier är färdigspelade, och kanske blev det sista partiet (mellan ett par "eftersläntrare") klart först nu. Då skulle du formellt bli turneringssegrare först nu när alla partier är färdigspelade.

En annan tanke är att du kanske har fått besked om en turneringsseger via meddelandefunktionen, och att turneringsledaren i så fall har råkat skicka meddelandet till fel person.

Utan information om vilken turnering det handlar om har jag/vi tyvärr svårt att utreda det.

jimpan
Moderator
#33 Skrivet: 12 Maj 2018 19:55 - Redigerad av: jimpan

Citerar: ivars, #31:
hej
hälsningar stig

Gäller detta chess24 eller SO? Det jag kan se är att du vann en turnering här på SO som hette ARosGävle -> startdatum 11 Dec 2017 och avslut 28 Feb 2018.....

Scarlett
Medlem
#34 Skrivet: 14 Maj 2018 23:26

Några sidor har klockade turneringar.
Att turneringen varar exempelvis exakt en timme.
Då kan det bli "remi" i vilken ställning som helst när själva tiden för tävlingen är slut.

<< . 1 . 2 .
Du måste logga in för att kunna posta!