Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Schackträffar i Trollhättan
Författare Meddelande
Mikaelk
Medlem
#1 Skrivet: 11 Apr 2018 16:59

Jag tänkte att vi ifrån Trollhättan här i tråden kunde diskutera framtida schackträffar. Finns det något intresse för regelbundna schackträffar? Jag tänkte om man kunde träffas ett par timmar i veckan/varannan vecka på exempelvis ett café i stan. Vad tror ni?

IvarBlå2
Medlem
#2 Skrivet: 11 Apr 2018 17:25 - Redigerad av: IvarBlå2

Har ni ingen klubblokal som alternativ?

Catweazle
Medlem
#3 Skrivet: 11 Apr 2018 18:16 - Redigerad av: Catweazle

Fanns det inte ett Kamraterna/Trollhättan en gång i världen? Går det inte att skramla igång gubbarna från den tiden?

TBchess
Medlem
#4 Skrivet: 11 Apr 2018 19:36 - Redigerad av: TBchess

Det fanns absolut en Kamratklubb (SKK Trollhättan) en gång i tiden. Minns att vi (Alingsås SS) hade förfärligt svårt för dem i seriespelet. Ofta ganska spännande matcher, men det kändes som vi hade marginalerna emot oss när vi mötte dem.

Tror mig minnas att de på sin spelarlista hade namn som Carl-Johan Nilsson, Per Green, Hans-Olof Stolt, Per-Arne Håkansson.

IvarBlå2
Medlem
#5 Skrivet: 11 Apr 2018 19:38

Jajamen, Kamraterna/ Trollhättan finns fortfarande. Nåja, jag bestämmer ju inte var ni ska ha era träffar. Men en blixtturnering efter träffen hade väl inte varit fel?

Mikaelk
Medlem
#6 Skrivet: 12 Apr 2018 01:40

Tbchess: Det var nog 20 år sen det?

IvarBlå2
Medlem
#7 Skrivet: 12 Apr 2018 07:47 - Redigerad av: IvarBlå2

Hoppas kaffet och Bakelserna smakar bra

TBchess
Medlem
#8 Skrivet: 12 Apr 2018 12:04

Citerar: Mikaelk, #6:
Tbchess: Det var nog 20 år sen det?

Höll på att svara något om att det inte var riktigt så länge sedan, utan att det handlade om sent 90-tal, när jag insåg att det faktiskt var så länge sedan.

Grolleman
Medlem
#9 Skrivet: 15 Maj 2018 10:39

Vi är fyra f.d. trollhättespelare som har en "Fyrklövern Thn" här på SOL. Du får gärna vara med här Mikael i en "Femklöver". Det har hänt att vi varit hemma hos varandra och spelat också.

Du måste logga in för att kunna posta!