Författare |
Meddelande |
sture_lindberg
Medlem
|
#61 Skrivet: 18 Nov 2019 21:38
Inte arg , men en aning irriterad var jag nog över sådana spelare som satt och sölade ja.
|
tana
Medlem
|
#62 Skrivet: 19 Nov 2019 08:59
Citerar: MarcusEdin, #57: Så länge man följer de regler som finns så är det väl upp till var och en att spela som man vill kan jag tycka.
Skulle inte sagt bättre själv.
Och sitta och söla? Var och en väljer den tidsform som passar bäst. Anser man att man ibland behöver sju dagar mellan dragen, då väljer man sju dagar/drag och dom som inte gillar det borde välja något annat.
|
sture_lindberg
Medlem
|
#63 Skrivet: 19 Nov 2019 10:53 - Redigerad av: sture_lindberg
Citerar: tana, #62: Anser man att man ibland behöver sju dagar mellan dragen, då väljer man sju dagar/drag och dom som inte gillar det borde välja något annat.
Även om det bara finns ett enda drag att utföra ? Tycker du det är ok ?
|
timmy
Medlem
|
#64 Skrivet: 19 Nov 2019 10:55
Citerar: sture_lindberg, #63: Även om det bara finns ett enda drag att utföra ?
Jag håller med dig helt Sture (för en gångs skull). Efter snart 4000 partier har jag till viss del slutat att bry mig, men ibland blir jag ändå irriterad, precis som du Sture, på att man inte bara kan dra det enda draget som finns eller att bara ge upp när man står om en mupp!
|
tana
Medlem
|
#65 Skrivet: 19 Nov 2019 12:40
Citerar: MarcusEdin, #57: Så länge man följer de regler som finns så är det väl upp till var och en att spela som man vill kan jag tycka. Sen får man försöka att inte ta så allvarligt på saker och ting, speciellt när det gäller spel på internet.
Sen är det ju givetvis var och ens rättighet att bli hur irriterad eller arg som dom vill men enligt min mening är det slöseri med energi eftersom det inte går att göra någonting åt.
|
QuarterPounderChess
Medlem
|
#66 Skrivet: 19 Nov 2019 13:35
Jag kör James Bond. Jag brukar bli lite chockad, men sen låter jag mai inte störas
|
lisbetsallander
Medlem
|
#67 Skrivet: 19 Nov 2019 14:04
Citerar: tana, #62: Och sitta och söla? Var och en väljer den tidsform som passar bäst.
fast det va väl inte vad tråden handla om? läs rubriken
|
lisbetsallander
Medlem
|
#68 Skrivet: 19 Nov 2019 14:09
Citerar: QuarterPounderChess, #66: Jag brukar bli lite chockad
va????? DET tror jag inte ett dugg på 
|
QuarterPounderChess
Medlem
|
#69 Skrivet: 19 Nov 2019 14:38
Citerar: lisbetsallander, #68: va????? DET tror jag inte ett dugg på
Nu blir jag apatisk
|
apelviken
Medlem
|
#70 Skrivet: 19 Nov 2019 18:23
Jag spelade för ett tag mot en spelare som var högre rankad (ca 140 poäng) än vad jag är. Det var den spelaren som utmanade mig och det gällde att dra minst ett drag var 7:e dag. Jag accepterade utmaningen, trots att jag föredrar ett drag var 3:e dag.
Början av spelat var livat och dragen kom ibland några stycken på en dag, vilket passade mig utmärkt eftersom jag gillar snabba tag.
I spelet såg jag att jag kunde offra en häst och vinna en fördelaktig ställning. Då upphörde motståndarens drag nästan. Det kom ett drag i veckan. Även om det endast fanns en position för hans kung att gå till. Jag tyckte spelet blev "dö-tråkigt"! Jag klagade emellertid inte och tänkte att spelaren nog hade problem mera privat. Jag teg och led! Motståndaren gav upp ett par drag före matt. Min "hämnd" blir att jag aldrig antar någon utmaning från den spelaren och heller aldrig utmanar vederbörande!
Tack för ämnet! Nu har jag fått ut min frustration!
|
Lejon_Kurt
Medlem
|
#71 Skrivet: 22 Nov 2019 07:06
Citerar: apelviken, #70: Jag spelade för ett tag mot en spelare som var högre rankad (ca 140 poäng) än vad jag är
Det är detta jag upplever också. Några spelare som är En aning högre rankade, när de inser att det lutar mot förlust så börjar de dra ut på tiden, moget!
|
lancer
Medlem
|
#72 Skrivet: 23 Nov 2019 10:16
Förstår inte spelare som dröjer dra när partiet är förlorat spelade ett parti där motståndaren var matt efter 2 drag och gjorde inget mer drag förän tiden var ute efter 9dagar varför vill dom få spela???
|
uct2
Medlem
|
#73 Skrivet: 23 Nov 2019 15:52 - Redigerad av: uct2
Citerar: lancer, #72: Förstår inte spelare som dröjer dra när partiet är förlorat spelade ett parti där motståndaren var matt efter 2 drag och gjorde inget mer drag förän tiden var ute efter 9dagar varför vill dom få spela???
Jag vet givetvis inte vilken motståndare lancer mött eller vilket parti det gäller, men jag tror jag har en förklaring till varför hen ställer sig i ogarderbar matt redan efter två drag och sedan slutar spela. Det låter helt klart som en markering.
Rätten att använda motorstöd får och ska inte diskuteras, men vi är många som ogillar när motorspelare dyker upp i "vanliga" turneringar. Motorspelarna har all rätt i världen att göra så, men motståndarna har lika stor rätt att markera på ett eller annat sätt. Jag gör det själv, men kanske inte fullt så utstuderat. En del andra ger upp efter ett drag.
Med andra ord är detta inlägg inte ämnat att diskutera motorer i allmänhet, vilket är förbjudet så jag hoppas ingen krokar på just den delen. Det är bara ett sätt att förklara varför det blir väldigt besynnerliga partier ibland. Uppenbart finns det flera spelare på SO som är väldigt meriterade i korr, där hanterandet av motorer är helt nödvändigt, men jag vet inte riktigt vad de får ut av att klå oss som "hobbylirar" på SO. Kan ni inte möta varandra istället?
|
G_arvid
Medlem
|
#74 Skrivet: 24 Nov 2019 14:28
Vem som helst kan bli medlem på SO. Det är bara att ange användarnamn, mejladress och lösenord så är det klart. Därför får vi också medlemmar som är väldigt olika inbördes vad gäller det mesta, också synen på sitt schackspelande, tid man lägger ner, hur seriös man är, synen på fair play och hur det privata livet ser ut. Alla varianter är tillåtna så länge man följer sitens regler. Att vi ser olika på spelets oskrivna regler är inte mycket att göra åt. Det måste man leva med.
|
TexCymbal
Medlem
|
#75 Skrivet: 24 Nov 2019 19:04
Synnerligen sunda åsikter.
|
tornado
Medlem
|
#76 Skrivet: 3 Dec 2019 20:01
Jag har också blivit drabbad av samma typ av spelare som slutar spela när hen inser att det är kört. Jag kan inget göra bara vänta tills hens tid är slut. Kommer aldrig mer att spela mot Hen. Hen läser inte mina meddelanden , det kan man se på skickade. Men jag dömer inte , det kan vara en okunnig person som inte förstår reglerna. Hoppas bara att hen blir en bättre spelare med tiden...
|