Författare |
Meddelande |
LNO1
Medlem
|
#271 Skrivet: 24 Okt 2017 18:48 - Redigerad av: LNO1
Citerar: sture_lindberg, #270: Fuskantagandet då
Bäste Sture! Jag har inte med en rad berört att det skulle fuskas mycket i schack, vare sig i Sverige eller utomlands. Jag har inte ens antytt det mellan raderna.Om du kan hitta en formulering från mig som ens antyder detta, så vill jag omedelbart göra avbön från den och säga, det var inte så jag menade. Jag tvivlar dock på att du kan finna något sådant inlägg.
Vad jag pekade på var en potentiell fara med den nya tekniken.
|
sture_lindberg
Medlem
|
#272 Skrivet: 24 Okt 2017 18:57 - Redigerad av: sture_lindberg
Kolla bara din rubrik på trådnamnet :
"Fusk med datorer ute i verkliga livet.. frågan kanske börjar bli allt mer brännande?"
Redan där antyder du att fusket blir allt "mer brännande "
Sedan har du skrivit hur många inlägg som helst om faran med att det fuskas och att fusket troligtvis kommer att öka.
NU 10 sidor senare vill du att JAG ska ¨hålla på att leta fram dina inlägg !! ??
Och bara att du nämner en ny teknik som en fuskrisk visar ju på vad du menar.
Och dessutom har du inte minsta belägg för dina påståenden att fusket skulle öka bara för att det kommit ny teknik..
Gör gärna en "pudel" om du nu vill. Eller fortsätt att byta åsikt fram och tillbaka..mej kvittar det...
Men stå för vad du har skrivit,det vore mera klädsamt kan man tycka...
|
LNO1
Medlem
|
#273 Skrivet: 24 Okt 2017 19:00 - Redigerad av: LNO1
Citerar: sture_lindberg, #272: Gör gärna en "pudel" om du nu vill.
Kallar du mitt inlägg för en pudel så har du totalt missuppfattat det. Jag har inte på minsta sätt bytt åsikt, men jag tvivlar mycket starkt på att du har en aning om vad min åsikt är.
|
sture_lindberg
Medlem
|
#274 Skrivet: 24 Okt 2017 19:02
Citerar: LNO1, #273: att du har en aning om vad min åsikt är.
Citerar: sture_lindberg, #272: Fusk med datorer ute i verkliga livet.. frågan kanske börjar bli allt mer brännande?"
DÄR är din åsikt i ett nötskal...Som du nu 10 sidor senare inte vill kännas vid...
|
timmy
Medlem
|
#275 Skrivet: 24 Okt 2017 19:08
Att den nya tekniken är brännande nära och att den kan fuskas med fattar du väl Sture? Du sitter vid en dator nu, LNO1 vid en surfplatta och jag vid en telefon. LNO1s åsikt och fråga kvarstår genom dessa sidor tycker jag.
|
LNO1
Medlem
|
#276 Skrivet: 24 Okt 2017 19:08
Citerar: sture_lindberg, #274: Som du nu 10 sidor senare inte vill kännas vid..
Jag vet inte hur mycket prestige eller vad det är du lägger in i det här. Jag står för vartenda inlägg jag skrivit, inklusive trådrubriken. Jag har inte bytt åsikt.
Så tar vi versionen för de små barnen: Vartenda ord som jag har sagt menar jag. Och jag har alltid tyckt likadant hela tiden.
|
Gugubben
Medlem
|
#277 Skrivet: 24 Okt 2017 19:10
Sture, de har inget bättre än att märka ord, hårklyverier och personangrepp.
Jag tror nog att de egentligen är ute för att skada schacket. Var det inte det LNO1 anklagade mig och Sture för att göra?
|
Gugubben
Medlem
|
#278 Skrivet: 24 Okt 2017 19:11
En allmän fråga: Hur mycket diskussion blir det utan opponenter?
|
timmy
Medlem
|
#279 Skrivet: 24 Okt 2017 19:13
Gugubben:
Det beror på om det är sura gamla gubbar som käbblar eller om man för en saklig debatt. Det är blandat i denna tråd kan jag säga (från både respondenter och opponenter). Kunde nog kortas 5 sidor denna tråd!
|
Gugubben
Medlem
|
#280 Skrivet: 24 Okt 2017 19:13
Jag gillar inte lismande eller ryggkliarklubbar.. Men finner det uppfriskande med de som vågar opponera sig. 
|
LNO1
Medlem
|
#281 Skrivet: 24 Okt 2017 19:15
Citerar: Gugubben, #278: Hur mycket diskussion blir det utan opponenter?
Helt riktigt. Jag tycker nog att det har varit ganska belysande sett ur en mängd aspekter hela denna debatten, så jag borde vara tacksam att ni finns... hmmm där fick jag något att tänka på...
|
Gugubben
Medlem
|
#282 Skrivet: 24 Okt 2017 19:17
Timmy, om du är självkritisk. Var på en skala tycker du att ditt inlägg hamnar när det gäller saklighet?
|
sture_lindberg
Medlem
|
#283 Skrivet: 24 Okt 2017 19:18
Citerar: LNO1, #281: hmmm där fick jag något att tänka på...
ja tänk gärna till lite 
|
timmy
Medlem
|
#284 Skrivet: 24 Okt 2017 19:19 - Redigerad av: timmy
Du frågade om vår åsikt om opponenter och debatt.
|
LNO1
Medlem
|
#285 Skrivet: 24 Okt 2017 19:22
Citerar: sture_lindberg, #283: ja tänk gärna till lite
Min farfar sa allt som oftast: -jag är ironisk jag, det förstår inte folk... Rätt hade han naturligtvis. Och om "folk" inte begriper, så hur ska jag kunna begära det av dig?
|
timmy
Medlem
|
#286 Skrivet: 24 Okt 2017 19:23
Gugubben
Det är skillnad på att opponera sig och bara säga emot för att det ska göras för att jävlas och irritera folk. Det är ingen bra opponent. Därmed menar jag inte att du eller nån annan vid namn gör detta.
Men jag står fast vid att det varit många inlägg av käbblande karaktär och det är ingen vidare debatt att följa!
|
Gugubben
Medlem
|
#287 Skrivet: 24 Okt 2017 19:27
Timmy, du uppvisade noll självkritik i ditt svar, men vad kritiserade du egentligen? Vem är du att ha synpunkter på vilka inlägg som är "onödiga"?
|
LNO1
Medlem
|
#288 Skrivet: 24 Okt 2017 19:28
Citerar: timmy, #286: Men jag står fast vid att det varit många inlägg av käbblande karaktär och det är ingen vidare debatt att följa!
Håller med dig helt och fullt Timmy, men tänk på att den likväl kan vara belysande även om det är småaktigt käbbel, trångsynhet och orättfärdig indignation som dominerar, det kanske har med ämnets natur att göra?
|
Gugubben
Medlem
|
#289 Skrivet: 24 Okt 2017 19:29
Men snälla LNO1, det var ju uppenbart att Sture svarade med att vara ironisk. Han förstärkte det till och med med en glad gubbe. 
|
timmy
Medlem
|
#290 Skrivet: 24 Okt 2017 19:30
Vem är då du att ha åsikter om min person? Samma debatteknik som du använder....
Att det är käbblande gubbar var onödigt skrivet av mig.
Men övrigt jag skrivit är väl inget konstigt??? Varenda ord nagelfars och ni märker ord, inga frågor får svar utan man svarar med motfrågor@
|
sture_lindberg
Medlem
|
#291 Skrivet: 24 Okt 2017 19:32
Citerar: LNO1, #285: Och om "folk" inte begriper, så hur ska jag kunna begära det av dig?
Du vet att det är svårt att tolka ironi i det skrivna orden väl ?
Hur ska man kunna "begripa" när du menar allvar eller skämtar ? Det är ju inte som att slå upp i en bok direkt.
När du först har en rubrik på din tråd som lyder :"Fusk med datorer ute i verkliga livet.. frågan kanske börjar bli allt mer brännande?"
Och 10 sidor senare anser att att det inte fuskas speciellt mycket i svenskt schacK..
Skulle jag vara rolig så skulle jag dra något skämt om ett yxskaft just nu..Men jag låter det vara
|
Gugubben
Medlem
|
#292 Skrivet: 24 Okt 2017 19:34
Timmy, var har jag skrivit att jag har synpunkter på din person?
|
gubbengrå
Medlem
|
#293 Skrivet: 24 Okt 2017 19:35 - Redigerad av: gubbengrå
Citerar: timmy, #275:
Att den nya tekniken är brännande nära och att den kan fuskas med fattar du väl Sture? Du sitter vid en dator nu, LNO1 vid en surfplatta och jag vid en telefon. LNO1s åsikt och fråga kvarstår genom dessa sidor tycker jag.
Japp. Tekniken är nu så långt gången, att det är lätt att fuska och komma undan med det. Detta är naturligtvis en brännande fråga. Vad kan man göra för att det inte skall vara fullt så enkelt? Mobilförbudet ser jag som ett steg i rätt riktning.
|
timmy
Medlem
|
#294 Skrivet: 24 Okt 2017 19:37 - Redigerad av: timmy
Jag ställer bara motfrågor precis som du gör i ditt argumenterande och debatterande och sedan skiter du i allt annat man skriver. Visste att du skulle nappa på det enda som var provocerande i mitt inlägg och sedan skiter du helt fullständigt i vad annat jag skriver. Likadant genomgående i debatten.
|
Gugubben
Medlem
|
#295 Skrivet: 24 Okt 2017 19:38
Ingen har ifrågasatt mobilförbud vid tävling i denna tråd.
Sluta slå in öppna dörrar!
|
timmy
Medlem
|
#296 Skrivet: 24 Okt 2017 19:39
Mobilförbud och utbildning bland unga tror jag på. Likväl i schack som andra ungdomsidrotter. Fair play och dylikt.
|
LNO1
Medlem
|
#297 Skrivet: 24 Okt 2017 19:39
Citerar: gubbengrå, #293: Tekniken är nu så långt gången,
Bli inte rädda nu, men plattan och telefonen och laptopen är inte spetstekniken det är redan gårdagens uppfinningar, implantaten är redan här... Det du Sture , det är att måla fan på väggen fast i kanske mer bokstavlig mening ...
|
Gugubben
Medlem
|
#298 Skrivet: 24 Okt 2017 19:39
Timmy, ditt inlägg är 100% personangrepp 
|
PeterTrsavec
Medlem
|
#299 Skrivet: 24 Okt 2017 19:39
Citerar: Gugubben, #287: Vem är du att ha synpunkter på vilka inlägg som är "onödiga
Ställ Dig den frågan själv Gogubben, vilken rätt har Du att kalla "onödiga inlägg?
|
Gugubben
Medlem
|
#300 Skrivet: 24 Okt 2017 19:42
Jag känner mycket väl till den senaste tekniken, exempelvis implantat. Du är inte ensam om det..
|