Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Info från Moderatorerna
<< . 1 . 2 . 3 . >>
Författare Meddelande
jimpan
Moderator
#31 Skrivet: 1 Mar 2019 20:33

En tanke från mig som Moderator. Alla Ni sköter Er kanon - trevlig stämning i trådarna! Har inte behövt göra ett "Moderatoringrepp" på ca 3 månader nu. Istället försökt bli en vassare schackspelare men måste medge att det går sådär. Allt gott!

jimpan
Moderator
#32 Skrivet: 8 Mar 2019 13:28

Repeterar (igen) -> Kommenterar aldrig en avstängning av medlem. Kan garantera att ingen medlem stängs av slumpmässigt utan det finns alltid en god anledning!

jimpan
Moderator
#33 Skrivet: 21 Mar 2019 15:27

Har fått kännedom att flera av våra kvinnliga medlemmar fått sexistiska meddelanden. Detta är naturligtvis totalt oacceptabelt. Åtgärder är vidtagna. Är det flera som fått dylika meddelanden - kopiera det och skicka till mig. Denna patetiska, fega individ kommer inte att undkomma. Fortsätter hen kommer jag att publicera namnet på vederbörande.

jimpan
Moderator
#34 Skrivet: 2 Apr 2019 11:05

Återigen en spam-attack, denna gång från user : ericson1. Inlägg borttagna o user ericson1 deletad

jimpan
Moderator
#35 Skrivet: 25 Maj 2019 07:42

Översittarfasoner, upprepningar, bluffar, allmänt dryg o tror du har rätt hela tiden, provocerande, får trådar att totalt spåra ur, alltid sista ordet etc etc. Detta är en del av vad en medlem återigen "åstadkommit". Hade mängder med krav att agera - varför skall en medlem förstöra för så många andra. Har agerat nu o medlemmen är avstängd från Forumskrivande på obestämd tid. Har dock redan fått mail att mitt beslut är helt felaktigt och att jag inte har mandat att agera som jag gjort. Helt fel - jag har ett 100% mandat att agera för SO bästa och för alla dess medlemmar. Har även ett 100% stöd från SO ägare och skapare.

jimpan
Moderator
#36 Skrivet: 29 Maj 2019 19:41

Ett antal av Er fortsätter att messa mig angående, som Ni tycker, den felaktiga avstängningen. Fortsätt Ni men beslutet kommer inte att ändras. Kommer inte heller att svara på Era mess. Självklart får Ni ha denna uppfattning men beslutet står fast. Som jag skrev i tidigare inlägg har jag stöd till 100% från SO's ägare och skapare. Att jag inte har Erat stöd bryr jag mig inte det minsta om.

jimpan
Moderator
#37 Skrivet: 25 Sep 2019 16:06

Hm...loggade på för en liten stund sedan för att göra några drag - bl.a försöka besegra Luzidor vilket skulle vara en kanon "skalp" för mig.
Istället "möts" man av 11 mess o följande 3 trådar : Turneringsmobbning, Sluta Vara Töntar och "Få dom att sluta skjuta på mig". Har låst dessa av förklarliga skäl. Kommer senare att deleta dessa. Som Ni vet brukar jag hellre fria än fälla. Ibland måste jag dock markera att Ni gått över gränsen. Fan - var positiva, ha glimten i ögat, hacka inte på varandra, kom ihåg att bakom ID't finns det en annan människa precis som Du . Behandla denna med respekt - helt fel och onödigt att såra vederbörande.

jimpan
Moderator
#38 Skrivet: 13 Okt 2019 13:04

Bara så Ni vet -> Om jag anser det behöver rensas i tråd p.g.a olika orsaker gör jag det. Likaså gör jag det efter en ev. uppmaning från trådskapare. Om någon av Er har synpunkter på det kan Ni messa mig personligen!

jimpan
Moderator
#39 Skrivet: 4 Nov 2019 12:02

Spam-attack, denna gång från user : stevelil. Inlägg borttagna o user stevelil deletad

jimpan
Moderator
#40 Skrivet: 28 Feb 2020 16:28

Har tagit bort tråden -> Corona-viruset och dess påverkan. Detta får Ni ta del av på annat håll.

jimpan
Moderator
#41 Skrivet: 8 Mar 2020 19:53

Har tagit bort tråden -> Ondska

jimpan
Moderator
#42 Skrivet: 9 Mar 2020 19:10

Personlig reflektion -> Att tråden : Tråden för allt -> då och då behöver rensas har jag viss förståelse för men att Trådarna : VM-Utmanare och Jag söker ett lag skulle behöva rensas förstår jag verkligen inte....

jimpan
Moderator
#43 Skrivet: 7 Apr 2020 19:22

Har tagit bort tråden -> Önskar

jimpan
Moderator
#44 Skrivet: 4 Maj 2020 19:31

På förekommen anledning -> Kommenterar aldrig en avstängning av medlem

jimpan
Moderator
#45 Skrivet: 30 Jun 2020 19:28

Som Ni ser stängde jag o tog bort tråden rörande motoranvändning. Är mycket väl medveten om att dylika diskussioner är förbjudna här på So. Dock tänkte vi ånyo ge det en chans med förhoppningsvis nyanserade inlägg. Men icke, efter att jag läst tråden var beslutet enkelt att stänga den. Sen till de som kritiserar mig att tråden var öppen sååå länge skriver jag bara att jag modererar på min fritid o kan inte vara påloggad 24/7.....

jimpan
Moderator
#46 Skrivet: 1 Jul 2020 10:56

På förmiddagen när jag loggade på mig hade jag 7 privata mess - 2 trevliga o 5 mindre trevliga. Tack Timmy o Hjuling - era mess värmer.
Till de andra 5 vill jag bara skriva att Ni får kritisera mig hur mycket Ni vill o orkar - beslut jag tar/tagit ändrar jag inte.
Önskar er alla en trevlig sommar!

jimpan
Moderator
#47 Skrivet: 4 Jul 2020 14:03

18 privata mess denna gång...det ökar...o som en användare skrev till mig : "Jag kommer ihåg varför jag behövde ett låååångt uppehåll från denna sidan. Shit vad barnsliga många är här." Dåligt med tid nu men åtgärder kommer

jimpan
Moderator
#48 Skrivet: 5 Jul 2020 12:38

Repeterar (igen) -> Kommenterar aldrig en avstängning av medlem.

jimpan
Moderator
#49 Skrivet: 2 Okt 2020 19:30

Har tagit bort användare -> Rövballe

jimpan
Moderator
#50 Skrivet: 13 Okt 2020 00:33

Strulade ju lite under kvällen, bräden försvann, inloggning skakig etc. Anledningen var en stor uppdatering som las in på schackOnline för detta med stödmedlemskapet. Denna funktion aktiveras troligen ikväll (Tisdag)

jimpan
Moderator
#51 Skrivet: 1 Nov 2020 07:05

Ser att en ny user med namnet : HjärntvättadZombieSWE har startat en turnering med namnet : Make SO Trist again 1. Av 1:an att dömma tänker hen sig flera turneringar......
Hur kommer man fram till dessa namn vad gäller user o turnering??? Tillåter usernamn men inte detta turneringsnamn dock blir 1:an kvar iom att många har anmält sig. Vill vederbörande fortsätta med en 2:a skall turneringsnamnet ändras.

jimpan
Moderator
#52 Skrivet: 20 Nov 2020 18:05

Vi moderatorer kan med glädje konstatera att de ser bra ut nu på So. Har varit "lugnt" i Forumet flera månader, ökande antal användare samt relativt många stödmedlemmar.

jimpan
Moderator
#53 Skrivet: 2 Sep 2021 21:45

SchackOnline utsattes för en överbelastningsattack under förmiddagen som ledde till att de automatiska jobben inte fortsatte köras som de skulle. Därav lite "mystiska" fenomen på So tidigare.

jimpan
Moderator
#54 Skrivet: 10 Nov 2021 20:28

Vill bara klargöra att vi aldrig kommenterar ev. disciplinära åtgärder mot medlemmar.

jimpan
Moderator
#55 Skrivet: 16 Nov 2021 20:20

Jag repeterar -> Vi kommenterar aldrig disciplinära åtgärder mot medlemmar.

jimpan
Moderator
#56 Skrivet: 21 Dec 2021 19:28

Vi från SchackOnlines "ledning" Önskar Er Alla En GOD JUL

jimpan
Moderator
#57 Skrivet: 31 Dec 2021 16:48

O vi från SchackOnlines "ledning" Önskar Er Alla Ett Gott Nytt År!

jimpan
Moderator
#58 Skrivet: 30 Jan 2022 09:26

Vi moderatorer kan med glädje konstatera att det var länge sedan vi behövde ingripa. Inläggen i de olika trådarna håller en god ton. Tack till alla medlemmar här på SchackOnline

jimpan
Moderator
#59 Skrivet: 13 Maj 2022 23:08 - Redigerad av: jimpan

Fotona på de personliga sidorna har försvunnit (på gott o ont)....Facebook som strular. Kanske ordnas en annan lösning för foton!

jimpan
Moderator
#60 Skrivet: 17 Maj 2022 20:27

Angående att fotona på de personliga sidorna försvunnit -> Facebook som strular -> Kanske ordnas en annan lösning för foton!

<< . 1 . 2 . 3 . >>
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.