Författare |
Meddelande |
jimpan
Moderator
|
#1 Skrivet: 13 Aug 2017 20:03
Som fler av Er påpekat har det varit strul med att turneringar som varit färdigspelade ej avlutats utan fortfarande haft status "pågår". Detta problem är nu löst!
|
sture_lindberg
Medlem
|
#2 Skrivet: 16 Aug 2017 16:03
Jag har 2 turneringar på gång just nu.Som alltså håller på att spelas.
Och vill starta upp en tredje. Men kan inte det. Ska det vara så ?
|
jimpan
Moderator
|
#3 Skrivet: 16 Aug 2017 20:07
Naturligtvis inte - vad händer? Får du ngn felkod?
|
sture_lindberg
Medlem
|
#4 Skrivet: 16 Aug 2017 20:09
Nej när jag klickar och ska sätta igång turneringen så försvinner allt som jag redan skrivit.
|
jimpan
Moderator
|
#5 Skrivet: 16 Aug 2017 20:11 - Redigerad av: jimpan
Skrivit var?
|
sture_lindberg
Medlem
|
#6 Skrivet: 16 Aug 2017 20:20
Det som man måste skriva.Namn på turneringen hur många som ska vara med om den är rankad eller orankad,
ratinggränser.
Pricka för kanske kan vara ett bättre ord..men själva turneringsnamnet var ju skrivet.
|
Vert
Medlem
|
#7 Skrivet: 16 Aug 2017 20:25
Nu tycks den ha kommit upp ändå, den första sportsmannaturneringen. Är allt i sin ordning då?
|
sture_lindberg
Medlem
|
#8 Skrivet: 16 Aug 2017 20:25
NU ...Fungerade det helt plötsligt... Konstigt att det inte fungerat förut..
|
jimpan
Moderator
|
#9 Skrivet: 16 Aug 2017 20:26
Jag testade nu - inga problem. Hur långt turneringsnamn har du?
|
jimpan
Moderator
|
#10 Skrivet: 16 Aug 2017 20:27
Ok - fint det löste sig!
|
sture_lindberg
Medlem
|
#11 Skrivet: 16 Aug 2017 20:29

|
jimpan
Moderator
|
#12 Skrivet: 6 Jan 2018 19:50
Återigen fick en intressant tråd stängas - Regelkontrovers i Carlsen - Iniarkev. Började som så många konkret och upplysande för oss verkliga amatörer. Bra inlägg. Men alltefter hand skenade tråden iväg. Frågor ställdes, svar uteblev, vem som dunkade vems rygg, insinuationer, verbala påhopp etc. Hade då 2 alternativ - redigera tråden eller att stänga den. Valde det senare eftersom jag var långt ifrån säker på att en redigering skulle hjälpa tråden framledes.
Och återigen - varför detta hackande? Ta inte allt så allvarligt! Ha glimten i ögat! Låt oss fortsätta ha ett trevligt SO 2018 med partier o snack i de olika trådarna.
|
Vert
Medlem
|
#13 Skrivet: 7 Jan 2018 11:21 - Redigerad av: Vert
Jag instämmer med jimpan. Givet den vändning diskussionen tagit, och med otaliga upprepningar av tidigare framförda ståndpunkter - och, såklart, de övriga problem som jimpan nämner ovan - var det helt rätt beslut att stänga tråden. Knäckfrågan var trots allt redan utredd.
Liksom jimpan vill jag uppmana forummedlemmarna att försöka efterleva reglerna. Tolka andra medlemmars inlägg välvilligt. Tänk efter en extra gång innan du skriver ett inlägg med skärpa. Betänk att forumet existerar enbart därför att vissa medlemmar orkar moderera forumet, en syssla som inte är så himla rolig att man vill ägna flera timmar om dagen åt det. Ta forumdiskussionerna med en klackspark. Visa hänsyn.
|
jimpan
Moderator
|
#14 Skrivet: 13 Mar 2018 19:51
Heder åt alla Er - Ni sköter Er kanon. Trevligt trådklimat. Länge sedan jag behövde göra ett mera allvarligt Moderator ingripande. Därav kan jag koncentrera mig på schacket, min rating stiger snabbt(!) o snart är jag över 3000 (hahaha)......
Och inget hackande - ta inte allt så allvarligt - ha glimten i ögat - tänk på vad Ni skriver!
|
jimpan
Moderator
|
#15 Skrivet: 16 Jun 2018 20:22
Heder åt alla Er - Ni sköter Er kanon. Trevligt trådklimat. Länge sedan jag behövde göra ett mera allvarligt Moderator ingripande. O kom ihåg - inget hackande på varandra - ta inte allt så allvarligt - ha glimten i ögat - tänk på vad Ni skriver!
Önskar ALLA SO - medlemmar en trevlig sommar!!!
|
jimpan
Moderator
|
#16 Skrivet: 2 Aug 2018 18:34
Som ny Moderator har knightrider utsetts. Han tar över efter Vert.
|
jimpan
Moderator
|
#17 Skrivet: 28 Aug 2018 13:06
Som säkert fler av Er noterade fanns det en mängd inlägg från user : marydwyne nu på morgonen. Inläggen är deletade och user marydwyne bortsopad
|
jimpan
Moderator
|
#18 Skrivet: 28 Aug 2018 19:26
Att skydda oss från dylika spam är omöjligt. I detta fall registrerades ett helt normalt användarnamn (marydwyne). Sedan kan man då skriva/kopiera in vilken skit som helst.
Det som gör mig lite beklämd är att jag/vi får kritik för att det inte tas bort omedelbart. För de som inte har fattat ännu - Moderator är en helt ideell syssla som vi gör på vår fritid o någon Moderator kan omöjligen vara påloggad 24/7
|
jimpan
Moderator
|
#19 Skrivet: 10 Sep 2018 20:16
Och tidigare idag hade vi ånyo en typ av spam-attack från user : ferderick. Inläggen är borta o user : ferderick är deletad.
Och även denna gång hade jag ett antal mess där det ifrågasattes varför inläggen fick ligga till allmän beskådan så länge. Ni "som är med i matchen" vet varför, Er andra skiter jag i
|
jimpan
Moderator
|
#20 Skrivet: 24 Sep 2018 21:18
Spam-attack från user : cristinamay. Inlägg bort-tagna o user cristinamay deletad.
|
jimpan
Moderator
|
#21 Skrivet: 27 Sep 2018 14:59
Spam-attack från user : sdadsdasd . Inlägg bort-tagna o user sdadsdasd deletad.
Vi skall diskutera permanent lösning på detta problem.
|
jimpan
Moderator
|
#22 Skrivet: 29 Sep 2018 18:55
Spam-attack från user : phebe . Inlägg bort-tagna o user phebe deletad.
|
jimpan
Moderator
|
#23 Skrivet: 8 Okt 2018 02:29
User : claudine1000 deletad + spam borttaget
|
jimpan
Moderator
|
#24 Skrivet: 9 Okt 2018 11:27
User : stephgrey deletad + spam borttaget
|
jimpan
Moderator
|
#25 Skrivet: 21 Nov 2018 10:21 - Redigerad av: jimpan
Lite info : En del förändringar i utseende på startsidan och några undersidor. Anledningen är att Google straffar de som har för liten text bland annat så att man hamnar långt ner i sökresultatet. Om ni stöter på något som har förändrats till det sämre eller ser konstigt ut, skicka ett mess till mig då!
|
jimpan
Moderator
|
#26 Skrivet: 22 Nov 2018 21:33
Spam-attack från user : swan44 . Inlägg borttagna o user swan44 deletad.
|
jimpan
Moderator
|
#27 Skrivet: 13 Dec 2018 07:07
User : javis22joel deletad + spam borttaget
|
jimpan
Moderator
|
#28 Skrivet: 6 Jan 2019 11:25 - Redigerad av: jimpan
På förekommen anledning -> Kommenterar aldrig en avstängning av medlem.
|
jimpan
Moderator
|
#29 Skrivet: 11 Feb 2019 11:18
Återigen en spam-attack, denna gång från user : ndumsii. Inlägg borttagna o user ndumsii deletad
|
jimpan
Moderator
|
#30 Skrivet: 18 Feb 2019 15:26
Repeterar -> Kommenterar aldrig en avstängning av medlem.
|