Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Individuella mästerskapet 2017
<< . 1 . 2 . 3 . 4 .
Författare Meddelande
Nisse_i_Högdalen
Medlem
#91 Skrivet: 8 Mar 2018 19:03

ess_storm
Medlem
#92 Skrivet: 8 Mar 2018 20:54

Träffsäkert!

Vert
Moderator
#93 Skrivet: 8 Mar 2018 21:43 - Redigerad av: Vert

Som poängterats i många sammanhang är motorer tillåtna i IM (men ej i SO-serien). Det är således inte fråga om "fusk" om det skulle vara så att motorer används i IM. Som likaledes poängterats i många sammanhang är motordiskussioner inte tillåtna i forumet. Vänligen respektera det. Inlägg raderade.

Vad gäller särskiljningen om/när två eller flera spelare slutar lika (oberoende av skäl) så är jag säker på att TL vet hur detta ska hanteras.

Sedan CAQUELAQ nu klargjort vad som gäller (och varför!) kommer jag, i egenskap av moderator, att vara tvungen att ta till åtgärder vid ytterligare diskussion i motorämnet.

CAQUELAQ
Medlem
#94 Skrivet: 8 Mar 2018 21:48 - Redigerad av: CAQUELAQ

Citerar: Vert, #97:
Vad gäller särskiljningen om/när två eller flera spelare slutar lika (oberoende av skäl) så är jag säker på att TL vet hur detta ska hanteras.

I finalen blir det ingen särskiljning - hamnar en eller flera spelare på samma poäng så delas segern. Det kan alltså bli både en, två eller fler KlassMästare.

Gugubben
Medlem
#95 Skrivet: 8 Mar 2018 22:29

Och det säger du nu..!!
Jag har lagt upp hela min taktik på att slå den högst rankade i gruppen och inte förlora något parti.

CAQUELAQ
Medlem
#96 Skrivet: 8 Mar 2018 23:03

Delad seger är ändå bättre än ingen seger...

CAQUELAQ
Medlem
#97 Skrivet: 9 Mar 2018 13:21

Segrare och KlassMästare i Klass E är beroma. Gratulerar!

CAQUELAQ
Medlem
#98 Skrivet: 10 Mar 2018 07:47

Segrare och KlassMästare i Klass C är jockekrock. Gratulerar!

Vert
Moderator
#99 Skrivet: 10 Mar 2018 12:55 - Redigerad av: Vert

Synpunkter på moderatorsinsatser eller behov av sådana tas - som alltid - inte i forumet utan via meddelandefunktionen. Inlägg raderat.

Vert
Moderator
#100 Skrivet: 10 Mar 2018 18:10

Än en gång: det går utmärkt att komma med synpunkter på moderatorsinsatser. Om man tycker att någons inlägg bryter mot reglerna så går det utmärkt att rapportera detta till någon av moderatorerna. Men: diskussionen om detta ska inte föras i forumet. Den ska föras i personligt meddelande (s.k. pm) med moderator av den anledningen att det inte är tänkt att sådana diskussioner ska skymma ämnesdiskussionerna. Detta gäller alla medlemmar, men ett fåtal medlemmar har uppenbarligen svårare än andra att förstå det. Därför förtydligar jag, i egenskap av moderator, detta igen: synpunkter på moderatorsinsatser tas ej i forumet. Vänligen respektera det. Inlägg raderade.

Vert
Moderator
#101 Skrivet: 10 Mar 2018 18:20

I tillägg till ovanstående:

Syftet med förbudet mot motordiskussioner är att slippa anklagelser om "fusk" som kastas till höger och vänster och infekterade diskussioner om vilka spelare som är mindre hedervärda därför att de använder motor. Det finns - från tiden innan förbudet mot motordiskussioner infördes - många exempel på hur otrevliga dessa diskussioner kan bli.

Av den anledningen raderade jag också tre inlägg i IM-tråden häromdagen då några medlemmar påstod att det var "fusk" att spela med motorstöd. Detta är en typ av inlägg vi inte vill se, och därför raderades de. De senaste inläggen i IM-tråden, däremot, handlar om en enkel fråga om hur man "avslöjar" motorhjälp i olika sammanhang. Det finns ingen anklagande ton utan handlar om en person som utan anklagande uppsåt vill veta mer. Detta strider, enligt min mening, inte mot reglernas syfte och därför fick inlägget vara kvar (trots att det möjligen är i fel tråd). Rätt eller fel, så resonerade jag.

Synpunkter på ovanstående tas i pm.

jimpan
Moderator
#102 Skrivet: 10 Mar 2018 19:46 - Redigerad av: jimpan

Raderat inlägg. Som vanligt blir det upprört när motorer diskuteras. I IM är alla hjälpmedel tillåtna -> punkt slut. Vilka som använder sig av det kan bara spekuleras i.
Ber Er - inte ett inägg till om motorer här oavsett.
Och igen dyker synpunkter upp om min o andra moderatorers insatser. Förstår att Ni har synpunkter o jag lever med det.

CAQUELAQ
Medlem
#103 Skrivet: 26 Mar 2018 01:07 - Redigerad av: CAQUELAQ

Segrare i Klass A och därmed sO-Mästare 2017 blir nossagang. Här följer mästarlistan:

sO-Mästare 2017: ........nossagang
KlassMästare Klass B: ..Fich
KlassMästare Klass C: ..jockekrock
KlassMästare Klass D: ..INGO_7890-1
KlassMästare Klass E: ..beroma

Gratulerar allihopa!

Och med detta avslutas 2017 års Individuella Mästerskap. Tack alla ni som har medverkat, och förhoppningsvis ses de flesta av oss i höst igen för nästa IM-turnering.

sture_lindberg
Medlem
#104 Skrivet: 26 Mar 2018 01:42

Grattis nossagang

CAQUELAQ
Medlem
#105 Skrivet: 26 Mar 2018 13:47 - Redigerad av: CAQUELAQ

För att se i vilken klass du kommer att spela i nästa Individuella Mästerskap, gå in på MästerskapsWikin och se länken "Klasstillhörighet i Individuella mästerskapet".

<< . 1 . 2 . 3 . 4 .
Du måste logga in för att kunna posta!