Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Roligaste klubben?
<< . 1 . 2 .
Författare Meddelande
IvarBlå2
Medlem
#31 Skrivet: 23 Jul 2017 20:35

Jag hade förväntat mig Någon kommentarer från mina resor till schack klubbar. Men det är väl som vanligt missunsamhet

Vert
Medlem
#32 Skrivet: 23 Jul 2017 20:46

Citerar: IvarBlå2, #31:
Jag hade förväntat mig Någon kommentarer från mina resor till schack klubbar. Men det är väl som vanligt missunsamhet

Vilken typ av kommentar hade du förväntat dig? Som jag ser det var det ett inlägg av anekdotisk karaktär som är svårt att kommentera vidare. Varför skulle avsaknaden av kommentarer ha någonting med missunnsamhet att göra?

Som jag skrev i en tidigare kommentar: jag har besökt schackklubbar på utlandsresor och det har oftast varit mycket trevligt. Detta brukar gå alldeles utmärkt även om man inte kan språket; schack är ju en någorlunda universell umgängesform.

IvarBlå2
Medlem
#33 Skrivet: 23 Jul 2017 20:55

Någon kunde tex frågat om matchen i Mera no för där fanns många detaljer som jag har kommit på nu. Jag har av naturliga skäl inte lust att berätta om dem nu

peking011
Medlem
#34 Skrivet: 23 Jul 2017 20:59

Är det vuxna människor här eller

IvarBlå2
Medlem
#35 Skrivet: 23 Jul 2017 21:07

Jag tar inte åt mig. Jag har upplevt det så många ggr

greenberry
Medlem
#36 Skrivet: 24 Jul 2017 01:05

Citerar: farbrorjo, #3:
Hm. tror att ja håller på Kristallen så här långt...

Det är ju Stures klubb så då får du väl tycka det............Men jag tycker inte det. Det finns roligare klubbar...........

sture_lindberg
Medlem
#37 Skrivet: 24 Jul 2017 01:09

Vilken skulle det vara ?

LNO1
Medlem
#38 Skrivet: 24 Jul 2017 01:12

Citerar: IvarBlå2, #31:
Men det är väl som vanligt missunsamhet

Inte från min sida i alla fall och jag läser gärna berättelser här på forumet, men jag efterfrågar dem inte speciellt. Dessutom tycker jag att det varit många positiva inlägg i den här tråden.

greenberry
Medlem
#39 Skrivet: 24 Jul 2017 01:12

SS Manhem...........

LNO1
Medlem
#40 Skrivet: 24 Jul 2017 01:16

Men snälla rara nån till er som absolut måste framhålla just er klubb som den allra bästa... inte den bästa för att den står ert hjärta närmast, utan för att den är den bästa absolut, vilket gör alla andra klubbar till lite sämre... Hur är det med självbilden egentligen?

sture_lindberg
Medlem
#41 Skrivet: 24 Jul 2017 01:27

Heter inte tråden : Roligaste klubben?
Är det läge då att framhålla klubbar som man inte är med i ?

LNO1
Medlem
#42 Skrivet: 24 Jul 2017 01:36

Citerar: sture_lindberg, #41:

Jag antar att frågan är ställd till mig och då säger jag, läs mitt senaste inlägg så hittar du svaret där.

sture_lindberg
Medlem
#43 Skrivet: 24 Jul 2017 01:46

Citerar: LNO1, #42:
läs mitt senaste inlägg så hittar du svaret där.

ja det var just vad jag gjorde. Och där av mitt svar.

LNO1
Medlem
#44 Skrivet: 24 Jul 2017 01:48

Citerar: sture_lindberg, #43:
Och där av mitt svar.

Nej det var inget svar utan två frågor:

så då hänvisade jag till mitt tidigare inlägg.

sture_lindberg
Medlem
#45 Skrivet: 24 Jul 2017 01:49

Och jag svarade att jag hade läst ditt svar.Och därav mina motfrågor till ditt svar.

LNO1
Medlem
#46 Skrivet: 24 Jul 2017 02:11

Citerar: sture_lindberg, #45:
.Och därav mina motfrågor till ditt svar.

Så jag ska svara dig klart och tydligt på dina frågor:

1. Jo den heter "Roligaste klubben"
2. Antag att man är med i klubben X men tycker att klubben Y verkar roligare. Då kanske man svarar: Jag tycker klubben Y är den roligaste klubben trots att jag är med i klubben X och sedan skyndar man sig att byta klubb!

sture_lindberg
Medlem
#47 Skrivet: 24 Jul 2017 03:44

Men nu är det så för mig att jag anser Kristallen vara både den roligaste och bästa klubben jag någonsin spelat för.
Och har alltså inga planer på att byta till klubben "y "

Hoppas att detta svar var tydligt också.

LNO1
Medlem
#48 Skrivet: 24 Jul 2017 12:09

Citerar: sture_lindberg, #47:
Och har alltså inga planer på att byta till klubben "y "

Jag har väl inte protesterat alls mot detta? Stanna gärna kvar i kristallen för min del, men som sagt , jag har inte ett dugg att göra med vilken klubb du väljer. Om du ser på mina tidigare inlägg så hyser jag inga tvivel om att Kristallen är en jättebra klubb att spela i.

gubbengrå
Medlem
#49 Skrivet: 24 Jul 2017 12:21

Ja, gör gärna det.Det blir så mycket trevligare då. Den roligaste klubben, menar jag, är den som har den mest öppensinnade kulturen, alltså den kultur där man har lättast att erkänna andras förtjänster.

LNO1
Medlem
#50 Skrivet: 24 Jul 2017 13:13 - Redigerad av: LNO1

Citerar: gubbengrå, #49:
Den roligaste klubben, menar jag, är den som har den mest öppensinnade kulturen, alltså den kultur där man har lättast att erkänna andras förtjänster.

Håller med dig fullständigt i detta inlägg, gubbengrå. Det kan knappast vara hädiskt att se förtjänster hos andra samtidigt som man håller på det egna.
För skojs skull kan jag räkna upp några av de klubbar jag spelat med i (kronologiskt ordnade) och vilka speciella förtjänster de haft:

1.Din Bagares SK (Malmö): En oerhört charmig klubb som bedrevs på min dåvarande arbetsplats. Amatörismen och okunskap om den stora schackvärlden var ett av dess signum, men vi hade jätteroligt när vi spelade och en alldeles utmärkt spellokal (bageriets personalmatsal) och det var genom den klubben jag fick kontakt med det "riktiga" tävlingsschacket. Så småningom bytte klubben skepnad till Högaholms SK och var med i det reguljära seriespelet.

2. Sala SK: I fråga om charm är denna klubb svårslagen, där herrar 70+ dominerade. Med sina långa traditioner (Jag tror att klubben bildades på 1800-talet redan.) så var det en ära att få spela med i klubben. När jag var aktiv i den så anordnades en årlig simultan med Ulf Andersson (som var personlig vän med en av spelarna i klubben) och det sista året jag var med gick den av stapeln hos den kände konstnären Bo Åke Adamsson (också medlem i klubben förstås) i en fantastisk miljö. Jag blev jätteglad av att höra att pensionärerna fortfarande håller liv i klubben och uppmanar eventuella salabor här på sajten att omedelbart söka upp denna mycket anrika klubb!

3. Horndals SK:
Min nuvarande klubb och den enda klubb min son och dotter varit medlemmar i. Fantastiskt av lilla Horndal att hålla lågan brinnande i det annars ganska magra utbudet av Dalaklubbar!

Det var några av de klubbar som jag spelat med i och en rangordning är för mig helt överflödig och ointressant.

sture_lindberg
Medlem
#51 Skrivet: 24 Jul 2017 18:28

Har du inte spelat i Fagersta också ?

LNO1
Medlem
#52 Skrivet: 24 Jul 2017 19:52

Citerar: sture_lindberg, #51:
Har du inte spelat i Fagersta också ?

Jo men som jag skrev så nämnde jag några av de klubbar jag spelat i, inte alla.

Gugubben
Medlem
#53 Skrivet: 25 Jul 2017 02:37

Mina roligaste klubbminnen är min första schackklubb
Söderhamns SK.
Gemytligt och kamratligt. Minns speciellt arkitekten Roman och Poliskommisarie Bonnevier, goa gubbar som tog hand om oss yngre grabbar.

<< . 1 . 2 .
Du måste logga in för att kunna posta!