Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Stellan Brynell - SM kommentator
Författare Meddelande
PeterTrsavec
Medlem
#1 Skrivet: 12 Jul 2017 15:36

Stellan är riktigt bra som kommentator, följt hans kommentarer de senaste åren kring SM.

IvarBlå2
Medlem
#2 Skrivet: 12 Jul 2017 16:27

Han brukade kommentera Siegemannturneringen som har samlat en massa superstjärnor genom åren. Vi har spelar 10 partier och jag har två remi er. Tycker dock att Schussler är mer underhållande. Han sa förra året att när Hector börjar stå sämre blir han röd om kinderna

salemslot
Medlem
#3 Skrivet: 12 Jul 2017 17:45

Började kolla nyss. Någon som vet varför inte Jesper Hall är med idag?

IvarBlå2
Medlem
#4 Skrivet: 12 Jul 2017 18:04 - Redigerad av: IvarBlå2

Den kommentaren passar väl bättre i Schack SM tråden..eller är Jesper också kommentator?

sture_lindberg
Medlem
#5 Skrivet: 12 Jul 2017 18:21

Ja han var det i början på SM i alla fall.

LNO1
Medlem
#6 Skrivet: 13 Jul 2017 11:03

Stellan är en alldeles utmärkt schack-kommentator, kombinerar stort kunnande med humor och intelligens!

IvarBlå2
Medlem
#7 Skrivet: 13 Jul 2017 11:16

Ja, jag håller med. Jag känner Stellan mycket bra och vet att han har de egenskaperna. Har också hört Harry kommentera i olika sammanhang och han har också de här egenskaperna plus att han är färgstarka. Jag hör dock hellre Harry kommentera. Det ska vara Limhamnare eller forna som vi vill ha

salemslot
Medlem
#8 Skrivet: 13 Jul 2017 14:23

Stellan är utmärkt men tycker personligen det bli ännu bättre när Jesper också är med. Dynamiken dem emellan är kanon. Hoppas jag inte framstår som otacksam, Stellan ensam är också jättebra!

absintum4
Medlem
#9 Skrivet: 13 Jul 2017 20:47

Stellan är kanon men instämmer i att dynamiken med Hall och all ironi var kul. Skönt det med att bara titta istället för att sumpa tiden till tidsnöd när man själv spelat för att man springer runt av nyfikenhet.

Mikaelk
Medlem
#10 Skrivet: 14 Jul 2017 03:39

Precis! Jättebra kommentering, men två kommentatorer är alltid bättre än en.

PeterTrsavec
Medlem
#11 Skrivet: 14 Jul 2017 08:17

Ja båda är riktigt bra. De verkar känna varandra bra och som ovannämnda skrivit så kompletterar de varandra bra.

Du måste logga in för att kunna posta!