Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Schack geniet Kasparov
Författare Meddelande
IvarBlå2
Medlem
#1 Skrivet: 7 Jul 2017 22:29 - Redigerad av: IvarBlå2

Deras var han verkligen. Jag håller mig till Forumets regler enligt jimpa...

salemslot
Medlem
#2 Skrivet: 8 Jul 2017 01:04

Ja, svårt att säga annat. Han ska göra "comeback" i St Louis i augusti. Ska bli intressant att se hur han klarar sig i rapid och blixt mot världseliten. Han visade ju förvisso redan förra året att han fortfarande är att räkna med i blixt men rapid kanske blir knepigare, eller så går det lika bra där. Kul kommer det bli oavsett.

IvarBlå2
Medlem
#3 Skrivet: 8 Jul 2017 04:43

Kasparov vann Junior VM 1980bara 17 år gammal. Har Magnus vunnit det och i så fall var han yngre än Kasparov?

chessexplorer
Medlem
#4 Skrivet: 8 Jul 2017 07:44

Magnus Carlsen har aldrig varit juniorvärldsmästare. Jag vet inte ens om han har deltagit i ett juniorvärldsmästerskap. Men jag tror han var med i VM-cykeln för seniorer när han var 14 år gammal.

Vert
Medlem
#5 Skrivet: 10 Jul 2017 20:47 - Redigerad av: Vert

Har - i egenskap av moderator - rensat ett stort antal inlägg som inte har med trådämnet att göra. Det finns ett risk att något enstaka inlägg som faktiskt hade med trådämnet att göra slank med av bara farten, men så kan det gå när folk envisas med att diskutera allt utom trådämnet.

Diskussioner om vem som bör stängas av eller liknande förs inte i forumet. Har man synpunkter i den riktningen går det bra att kontakta moderator. Detta görs i så fall via meddelandefunktionen.

Trevlig kväll,
Vert

Du måste logga in för att kunna posta!