Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Inlägg på SSF:s hemsida
Författare Meddelande
Chesswarrior
Medlem
#1 Skrivet: 29 Jun 2017 10:38

Jag menar inte att hänga ut någon, men det vore intressant att veta om någon annan har gjort samma observering..

Det finns en viss skribent på Sveriges Schackförbunds hemsida vars inlägg tenderar att ha flera språkliga fel. Jag gillar själv inte heller stilen att en mening ska bestå av fem rader.

Det kanske bara är jag som känner så, men det blir jobbigt att läsa i längden.

IvarBlå2
Medlem
#2 Skrivet: 29 Jun 2017 10:54

Jag tycker att det är jobbigare att läsa inlägg som är som doktorsavhandlingar när man debatterar med hoonom

peking011
Medlem
#3 Skrivet: 29 Jun 2017 11:00

Är inte detta att hänga ut? ?. Moderator?

IvarBlå2
Medlem
#4 Skrivet: 29 Jun 2017 11:08

Jag har redan sagt det till några medlemmar . Och det har inte blivit några påföljder

IvarBlå2
Medlem
#5 Skrivet: 29 Jun 2017 11:23

Likväl som det har funnits en medlem som har klagat på mina långa meningar utan påföljd

IvarBlå2
Medlem
#6 Skrivet: 29 Jun 2017 11:52 - Redigerad av: IvarBlå2

Och jag citerar mig själv:" Orkar faktiskt inte läsa igenom dina följetonger farbrorjo " Jag kan ta en avstängning men jag tycker i så fall att den inte är konsekvent

KidCurry
Medlem
#7 Skrivet: 29 Jun 2017 13:19

Vi får glädjas åt att ingen klagar på skribenter som avslutar alla sina meningar utan punkt!

Vert
Medlem
#8 Skrivet: 29 Jun 2017 13:37

Man får naturligtvis tycka vad man vill om skribenter såväl här på sO som hos SSF.

Vad gäller hur folk skriver på sO så är det inga problem om man t.ex. skulle be någon fatta sig kort/koncentrera sina resonemang, på samma sätt som man ibland ber någon att utveckla/förtydliga sina resonemang. I ett bra debattklimat är man säkert beredd att försöka både koncentrera och utveckla sina resonemang om önskemål finns. Så länge sådana önskemål om olika former av förtydliganden är ingenting som vi moderatorer ingriper mot så länge de framförs på ett hövligt sätt (och där är det rimligen den som "drabbas" av önskemålen som får bedöma huruvida han/hon tar illa vid sig).

Vad gäller hur det skrivs hos SSF så har jag aldrig reagerat på att det skulle vara svårläst, men det är ju såklart en smaksak.

Chesswarrior
Medlem
#9 Skrivet: 29 Jun 2017 14:01

Citerar: IvarBlå2, #6:

Och jag citerar mig själv:" Orkar faktiskt inte läsa igenom dina följetonger farbrorjo " Jag kan ta en avstängning men jag tycker i så fall att den inte är konsekvent

Jag pratar inte om någon på schackOnline, utan om inlägg på Sveriges Schackförbunds hemsida.

chessexplorer
Medlem
#10 Skrivet: 29 Jun 2017 14:51

Citerar: IvarBlå2, #6:

Det här tycker jag skall plockas bort. Det finns flera skribenter här på SchackOnline som försöker uttrycka sig på annorlunda/trevligt/roligt sätt. Att IvarBlå2 inte orkar läsa det är inte något som angår oss övriga här på SchackOnline.

Sedan finns det inte något som hindrar Chesswarrior att kontakta skribenten på SSF:s hemsida och tipsa om språkliga misstag han har gjort, så att han har möjlighet att rätta till felen. Att skapa en tråd om det här tycker jag är ganska onödigt.

jimpan
Moderator
#11 Skrivet: 29 Jun 2017 15:25 - Redigerad av: jimpan

Citerar: chessexplorer, #10:
Sedan finns det inte något som hindrar Chesswarrior att kontakta skribenten på SSF:s hemsida och tipsa om språkliga misstag han har gjort, så att han har möjlighet att rätta till felen. Att skapa en tråd om det här tycker jag är ganska onödigt.

Bra inlägg och håller helt med. Tråden stängs!

Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.