Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Regler och sportslighet
<< . 1 . 2 .
Författare Meddelande
Spedicken
Medlem
#31 Skrivet: 23 Feb 2017 13:15

Citerar: gubbengrå, #28:
Jag tror nog att den egna attityden är viktig när man spelar på nätet, eftersom man ändå har sitt eget psyke med sig där också.

Det kan jag hålla med om. Däremot känns det väldigt anonymt om man trycker på sök och spelar en blixt, spelar ingen större roll om man förlorar, annat än att man blir irriterad i 3 sekunder innan man trycker på sök igen för att revanschera sig.

När det gäller längre partier och man har schemalagt ett parti mot en motståndare i förväg, så kan det nog likna ett OTB-parti vad gäller psyket, förutom att man inte ser eller hör eller i värsta fall luktar motståndaren.

gubbengrå
Medlem
#32 Skrivet: 23 Feb 2017 13:31 - Redigerad av: gubbengrå

Citerar: Spedicken, #30:
Men framför allt var han nog förbannad på den (Joel Benjamin?) som hade programmerat Deep Blue och preppat den där Caro-Kann varianten i sista partiet.

Ja det var oklart vem som egentligen var hans motståndare i den matchen. Han interagerade med Joel Benjamin och andra anställda för det där datorföretaget. Såvitt jag förstår uppfattade de hans misstänksamhet och uppmuntrade att den skulle stegras till lindrig paranoia.
Känner inte till att det skulle finnas någon extra-prepp inför sista partiet. Huruvida det då skulle kunna ses som fusk har jag ingen klar uppfattning om. Det är en intressant fråga.

<< . 1 . 2 .
Du måste logga in för att kunna posta!