Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Tips till.de som vill de som inte vill spela parti
Författare Meddelande
IvarBlå2
Medlem
#1 Skrivet: 10 Feb 2017 10:42 - Redigerad av: IvarBlå2

Om någon antar er utmaning som ni av en eller annan orsak inte vill möta så ge upp utan att göra ett drag. På så vis går ni inte ner i ranking. Blev tautologtdär. Kan vara kul med variation

sture_lindberg
Medlem
#2 Skrivet: 10 Feb 2017 18:04

Citerar: IvarBlå2, #1:
Om någon antar er utmaning som ni av en eller annan orsak inte vill möta så ge upp utan att göra ett drag. På så vis går ni inte ner i ranking. Blev tautologtdär. Kan vara kul med variation

Om man antar en utmaning så vill man väl möta personen i fråga ?

Eller hur menar du ?

IvarBlå2
Medlem
#3 Skrivet: 10 Feb 2017 18:13

Jag menar att den som får antagandet av utmaningen inte vill spela mot hoonom

sture_lindberg
Medlem
#4 Skrivet: 10 Feb 2017 18:35

Då är det ju bara att tacka nej till partiet ? eller menar du i Stegen ?

Vert
Medlem
#5 Skrivet: 10 Feb 2017 18:36

Han menar att om man lägger ut ett nytt parti som vem som helst kan anta, och partiet/utmaningen sedan antas av någon som man inte vill möta, då kan man ge upp direkt.

Exempel: A lägger ut en utmaning/nytt parti. B antar. A vill inte spela mot B, så A ger upp.

sture_lindberg
Medlem
#6 Skrivet: 10 Feb 2017 18:42

Och om man ger en allmän utmaning (som i princip ska gälla ALLA ) är det då "rätt" att ge upp partiet utan spel ? Jag tycker faktiskt inte det.

Då är det ju bättre att utmana spelare man känner till att man vill möta. Alltså att göra en specifik utmaning..

IvarBlå2
Medlem
#7 Skrivet: 10 Feb 2017 18:58

Det kan vara spännande att lägga ut en utmaning inom ett 200p spann som jag brukar göra och se vem man får möta. Jag har tackat nej en gång i Verts exempel men jag tycker att man ska ha möjligheten att utmana både allmänt och en särskild spelare

sture_lindberg
Medlem
#8 Skrivet: 10 Feb 2017 19:06

Citerar: IvarBlå2, #7:
Jag har tackat nej en gång i Verts exempel men jag tycker att man ska ha möjligheten att utmana både allmänt och en särskild spelare

Och om man utmanar allmänt så borde man ju då också godkänna alla att spela emot.Tycker JAG i alla fall.

IvarBlå2
Medlem
#9 Skrivet: 10 Feb 2017 19:14

Så tycker inte JAG iaf och jag minns nu att partiet jag inte gjorde något drag i var i Stegen

sture_lindberg
Medlem
#10 Skrivet: 10 Feb 2017 19:18

Ja det var ju en ganska stor skillnad..I stegen är det ju andra som utmanar DIG

IvarBlå2
Medlem
#11 Skrivet: 10 Feb 2017 19:29

Du har din åsikt och jag har min Men om jag inte minns fel så gjorde han ett drag och det är långt ifrån alla som vill vara med i Stegen

sture_lindberg
Medlem
#12 Skrivet: 10 Feb 2017 19:37

Citerar: IvarBlå2, #11:
det är långt ifrån alla som vill vara med i Stegen

De bestämmer man ju själv om man vill vara med i..Är man inte med där så kan man inte bli utmanad där.

IvarBlå2
Medlem
#13 Skrivet: 10 Feb 2017 19:55

Jag har blivit utmanad där och nu är jag trött på det här tjafset

Vert
Medlem
#14 Skrivet: 10 Feb 2017 19:58

Då kan jag förtydliga några saker:

1) Om man står i Stegen men inte vill stå i Stegen kan man klicka på Stegen i vänstermarginalen, scrolla längst ned och klicka på "Lämna Stegen". Då slipper man bli utmanad i Stegen (men mister naturligtvis också sin ställning på Stegen och får börja om från början om man vill tillbaka.)
2) Partier i Stegen påverkar inte sO-ratingen.

sture_lindberg
Medlem
#15 Skrivet: 10 Feb 2017 20:00

Citerar: Vert, #14:
klicka på "Lämna Stegen".

Ja det är ju helt självklart man gör det om man inte vill bli utmanad.

Vert
Medlem
#16 Skrivet: 10 Feb 2017 20:05

Citerar: Vert, #14:
Ja det är ju helt självklart man gör det om man inte vill bli utmanad.

Exakt vad tillför det denna tråd när du bara instämmer med föregående "talare"? Är du en sådan där medhållare?

sture_lindberg
Medlem
#17 Skrivet: 10 Feb 2017 20:10 - Redigerad av: sture_lindberg

Som du vet har jag skrivit flera inlägg i denna tråd innan jag skrev detta..Tyckte det var förträffliga slutord från min sida.. Att man har valmöjligheter om man vill vara i Stegen eller inte..

PeterTrsavec
Medlem
#18 Skrivet: 10 Feb 2017 20:46

Citerar: sture_lindberg, #17:
om

När ska Du sluta och redigera alla Dina inlägg hela tiden?

sture_lindberg
Medlem
#19 Skrivet: 10 Feb 2017 22:20

Det har jag ju rätt att göra. Lägger du i det också

Vilket inlägg på denna tråd menar du jag har redigerat i så fall ?

PeterTrsavec
Medlem
#20 Skrivet: 10 Feb 2017 22:35

Inlägg #17 kanske? Du ska alltid redigera, lägga till, har Du inte förmågan att skriva ner allt på en gång?

sture_lindberg
Medlem
#21 Skrivet: 10 Feb 2017 23:46 - Redigerad av: sture_lindberg

Jag har INTE redigerat inlägg inlägg 17..Du ljuger..Jag ändrade bara en bokstav

Spedicken
Medlem
#22 Skrivet: 10 Feb 2017 23:49

Citerar: sture_lindberg, #17:
Redigerad av: sture_lindberg Citera

Det står klart och tydligt att nr 17 är redigerat av dig. Så undrar vem som ljuger.

LNO1
Medlem
#23 Skrivet: 10 Feb 2017 23:51

Citerar: Spedicken, #22:
Det står klart och tydligt att nr 17 är redigerat av dig. Så undrar vem som ljuger.

Jag undrar inte alls...

LNO1
Medlem
#24 Skrivet: 10 Feb 2017 23:53

Tips till den som vill föreviga saker och ting, man kan be wayback machine ta en snapshot på vilken sida som helst, så det gäller att skriva saker man kan stå för tycker jag...

Spedicken
Medlem
#25 Skrivet: 10 Feb 2017 23:57

Citerar: LNO1, #24:
Tips till den som vill föreviga saker och ting, man kan be wayback machine ta en snapshot på vilken sida som helst, så det gäller att skriva saker man kan stå för tycker jag...

Just det.

sture_lindberg
Medlem
#26 Skrivet: 11 Feb 2017 01:29

Ja jag ändrade en bokstav,skulle det vara fel menar du ?

LNO1
Medlem
#27 Skrivet: 11 Feb 2017 03:03

Citerar: sture_lindberg, #21:
Jag har INTE redigerat inlägg inlägg 17..Du ljuger..Jag ändrade bara en bokstav

Tillägget "jag ändrade bara en bokstav" kom efter påpekandet att vi kunde se att du redigerat inlägget Sture, varför inte bara säga som det är direkt, det skulle nog göra livet avsevärt lättare för dig här på forumet. Och innan du påstår att detta också är en lögn tänk på det jag skrev med wayback machine, någon har kanske tagit ett snapshot på sidan...

PeterTrsavec
Medlem
#28 Skrivet: 11 Feb 2017 08:26

Men snälla Sture! Du gör Dig till ett åtlöje. Så Du menar på fullaste allvar att Du inte redigerat i inlägg nr.17? Det står tydligt i texten "redigerat"

jimpan
Moderator
#29 Skrivet: 11 Feb 2017 12:04

Senaste inläggen är långt ifrån trådämnet. Stänger den o konstaterar bara för rättvisans skull att inlägg nr 17 är : Redigerad av: sture_lindberg

Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.