Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Ang ratinglistan
Författare Meddelande
vilhelm
Medlem
#1 Skrivet: 8 Feb 2017 23:54

Kollade efter en tids frånvaro...ligger inte ens där..men min rating motsvarar typ plats 347..hehe..ok...tänkte återuppta lite spel men tror jag skiter i det,,,vilka stars ni blivit!

sture_lindberg
Medlem
#2 Skrivet: 9 Feb 2017 00:22

Ja många här inne nu som blivit starka Vilhelm Tuffare konkurrens än på din tid.

Gugubben
Medlem
#3 Skrivet: 9 Feb 2017 01:44

Om jag förstod Vilhelm rätt så vill inte han vara med i ett sammanhang där han bara rankas runt plats 350.
Var det så att självuppfattningen om ens storhet disharmoniserade med en rätt så meningslös ratingsiffra?
Det är väl bara att spela och göra sitt bästa och ha kul under tiden.

sture_lindberg
Medlem
#4 Skrivet: 9 Feb 2017 02:41

Citerar: Gugubben, #3:
Om jag förstod Vilhelm rätt så vill inte han vara med i ett sammanhang där han bara rankas runt plats 350

Ok han kan säkert förklara själv vad han menade.

Gugubben
Medlem
#5 Skrivet: 9 Feb 2017 02:52

Tyvärr avaktiverade han sig

sture_lindberg
Medlem
#6 Skrivet: 9 Feb 2017 03:24

Han har ju varit avaktiverad jättelänge .men kan ändå skriva här verkar det som.

chessexplorer
Medlem
#7 Skrivet: 9 Feb 2017 14:50

Jag väntar fortfarande på att mina stora framsteg här skall synas i mitt närschacksratingtal, men där fortsätter kurvan att luta åt fel håll. Märkligt!

vilhelm
Medlem
#8 Skrivet: 21 Feb 2017 22:59

Haha det blir nog svårt att få någon att nappa Gugubben...är ju formidablet värdelöst att spela mot blåbär...ingen av the stars kommer ju accept min utmaning...Varför skulle de?

sture_lindberg
Medlem
#9 Skrivet: 21 Feb 2017 23:37

Du får spela mot dina jämlikar vilhelm..finns säkert många på 2700 som vill spela emot dig

uct2
Medlem
#10 Skrivet: 21 Feb 2017 23:37

Vet inte hur länge du varit inaktiv vilhelm, men du vet kanske inte att det är en hejdundrande rankinginflation på SO?

greogorypeck
Medlem
#11 Skrivet: 21 Feb 2017 23:38

Den här tråden påminner om den gamla schlagern: "Vill ni se en stjärna. Seeee på mej!"

Gugubben
Medlem
#12 Skrivet: 22 Feb 2017 01:50

Den klart lysande just nu med en gigantisk rating, eller ska det vara radie här? är Jupiter.
Kan ses varje kväll i sydväst

lubbeluring
Medlem
#13 Skrivet: 22 Feb 2017 09:55

Den planet som syns i sydväst varje kväll just nu är Venus.

LNO1
Medlem
#14 Skrivet: 22 Feb 2017 10:30 - Redigerad av: LNO1

Citerar: chessexplorer, #7:
Jag väntar fortfarande på att mina stora framsteg här skall synas i mitt närschacksratingtal,

Vad gäller närschacket så gissar jag att du inte har så många tillfällen att spela ELO-rankade partier och det är alltid ett problem med närschackratingen, en del spelar t.ex endast seriespelet och det är ju endast 6-7 partier på en hel säsong. För att få en snabb ökning i närschacket måste du spela rankade turneringar så mycket som det bara går.

Med anledning av det jag sagt ovan kan det vara klokt att inte fästa alltför stor vikt vid ratingen.

chessexplorer
Medlem
#15 Skrivet: 22 Feb 2017 13:56

Citerar: LNO1, #14:
Vad gäller närschacket så gissar jag att du inte har så många tillfällen att spela ELO-rankade partier och det är alltid ett problem med närschackratingen, en del spelar t.ex endast seriespelet och det är ju endast 6-7 partier på en hel säsong

Jag skämtade när jag skrev att jag väntade på att mina stora framsteg här skulle synas i min närschackrating, för mina stora framsteg här beror som vi har konstaterat på ratinginflationen.

Du måste logga in för att kunna posta!