Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Allsvenskan 2017
Författare Meddelande
LNO1
Medlem
#1 Skrivet: 15 Jan 2017 20:44

Ja, så har då allsvenskan dragit igång igen efter juluppehållet. Horndals andralag mötte Katrineholm borta i en gemytlig lokal. Naturligtvis blev vi väl mottagna, något annat hade man inte förväntat sig, och brädena var ovanligt vackra och lite större än de vanliga matchbrädena.

När jag satt där och spelade så ägnade jag mig åt lite filosofiska funderingar medan motståndaren tänkte på sitt drag.
Det är en långvarig tradition vi har att spela seriematcher på söndagar och trots att resan dit tog två timmar så tycker jag ändå att det var mödan värt för glädjen att spela ett långparti. Jag blir vederkvickt av tanken att många gjort det före mig och att många förhoppningsvis kommer att göra det efter mig också. På sistabordet i Katrineholm satt en liten knatte i 10-12 års åldern. Kul!

Jag fick som jag ville, det blev ett riktigt kampparti där jag objektivt stod sämre i öppningen innan det redde ut sig i mittspelet och blev remi, och jag tänkte: vilken ynnest det är att kunna ägna en kylig söndagseftermiddag åt ett schackparti!

sture_lindberg
Medlem
#2 Skrivet: 15 Jan 2017 21:01 - Redigerad av: sture_lindberg

Jag åkte med mitt lag Kristallen 3 för att spela bortamatch mot Vallentuna.

Vi vann med hela 7,5-0,5..efter att allt stämde i våra partier..Vi har nu 7 poäng på 4 matcher och leder serien.Och jag vann mitt parti efter .1 e4,e5.2 Sf3,Sc6. 3 Lb5 ,a6. 4 Lxc6 ,dxc6. 5 d4-Lg4. 6 dxe5-Dxd1. 7 Kxd1 ,0-0-0. 8 Ke2. Fick slutspel efter 8 drag och det var precis vad jag eftersträvade,då slutspel är det jag är bäst på !

sture_lindberg
Medlem
#3 Skrivet: 16 Jan 2017 18:50

Hur gick det för er andra som spelar i allsvenska systemet ?

G_arvid
Medlem
#4 Skrivet: 16 Jan 2017 22:15

Citerar: sture_lindberg, #3:
Hur gick det för er andra som spelar i allsvenska systemet ?

Jo, tackar som frågar. Vi (Helsingborgs -Schackallians) besegrade LASK II hemma med 7-1 och leder nu serien med fyra raka segrar och 29 - 3 i partipoäng... Men mycket kan givetvis hända fortfarande.

HSK_Andreas
Moderator
#5 Skrivet: 16 Jan 2017 22:43

Vi hade bortamatch mot Östersund.
Trevlig resa, trevlig stad, trevliga motståndare.
Resultatet var dock inte så lyckat, Vi lyckades bara samla ihop 3 remier. Många tusenlappar per remi...

Du måste logga in för att kunna posta!