Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / 1 drag/dag
Författare Meddelande
gustav2008
Medlem
#1 Skrivet: 9 Jan 2017 19:17

Finns det möjlighet att införa 1 drag/dag ?
Trött på att vänta.

sture_lindberg
Medlem
#2 Skrivet: 9 Jan 2017 19:31

Spela 7 dagar för hela partiet..Då måste din motståndare (och du ) snabba på

jimpan
Moderator
#3 Skrivet: 9 Jan 2017 19:45

Citerar: gustav2008, #1:
Finns det möjlighet att införa 1 drag/dag ?

Nja möjlighet finns men ingenting vi kommer att implementera i nuläget

Rutavdrag
Medlem
#4 Skrivet: 10 Jan 2017 00:01

Nytänk skadar inte... sen viss Nörager gav ju förslaget mästerskapet för ett tag sedan innan det begav sig. skadar inte att komplettera med något nytt för att öka intresset bland användarna. Åren går ju.

Nisse_i_Högdalen
Medlem
#5 Skrivet: 10 Jan 2017 02:29

Jag kan inte bedöma hur jobbigt det är att lägga till den möjligheten för den som ska skriva koden. Men det är ju inte gjort utan vidare, antar jag. Och det skall göras av "någon" på dennes fritid.
Så vad du begär är att "någon" lägger ner en massa arbetstimmar på fritiden för att du tycker att sajten borde förnyas. Är det så du menar?

uct2
Medlem
#6 Skrivet: 10 Jan 2017 09:51

Är man ett gäng spelare som vill köra en turnering med 1 dag/drag är det väl inget problem egentligen? Det är bara att starta en 3 dagar/drag där de som deltar är ense om att det är tidsförlust redan om man använt mer än en dag på ett drag. Om alla deltagare accepterar detta är det bara att köra. Ett "gentlemen's agreement" ungefär som i tematurneringar där de första dragen är givna.

IvarBlå2
Medlem
#7 Skrivet: 10 Jan 2017 12:45 - Redigerad av: IvarBlå2

Är det så svårt att införa och offra en del av sin fritid? Har vi haft alla nuvarande betänketider sen sajten startades? Någon insatt moderator får väl svara Såg inte ditt svar jimpan Sorry!

G_arvid
Medlem
#8 Skrivet: 10 Jan 2017 13:34

Citerar: Nisse_i_Högdalen, #5:
Jag kan inte bedöma hur jobbigt det är att lägga till den möjligheten för den som ska skriva koden. Men det är ju inte gjort utan vidare, antar jag. Och det skall göras av "någon" på dennes fritid.
Så vad du begär är att "någon" lägger ner en massa arbetstimmar på fritiden för att du tycker att sajten borde förnyas. Är det så du menar?

Lite trist attityd mot den som dristar sig till att föreslå eller fråga om en förändring kan jag tycka. Svårt för den vanlige användaren att veta vad den ena eller andra förändringen skulle generera i arbetstimmar och därför måste det vara ok att fråga och föreslå. Att det går åt en massa oavlönade timmar för att driva siten, moderera, arrangera turneringar etc. och att dessa eldsjälar förtjänar all heder och beröm behöver inte diskuteras. Men så vitt jag kunnat se finns det ingen som "begär att 'någon' ska lägga ner en massa arbetstimmar på sin fritid"...

sture_lindberg
Medlem
#9 Skrivet: 10 Jan 2017 17:42

Citerar: G_arvid, #8:
Men så vitt jag kunnat se finns det ingen som "begär att 'någon' ska lägga ner en massa arbetstimmar på sin fritid"...

Nej men det kan ju bli resultatet av denna förnyelse.Det är ju så Nisse tänkte troligtvis.

jimpan
Moderator
#10 Skrivet: 10 Jan 2017 20:00

Självklart är det OK att fråga o föreslå. Dock gör vi inga ändringar i tidsbegränsningarna om bara ett fåtal medlemmar önskar det. Och igen : ingenting vi kommer att implementera i nuläget

Du måste logga in för att kunna posta!