Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Vilken schackspelare har påverkat schackets betydelse mest?
<< . 1 . 2 .
Författare Meddelande
sture_lindberg
Medlem
#31 Skrivet: 3 Dec 2016 09:36 - Redigerad av: sture_lindberg

Citerar: LNO1, #28:
Men som sagt, jag tycker faktiskt inte det är din sak att tjata om detta, låt trådskaparen bestämma

Citerar: sture_lindberg, #27:
Och jag tycker att Peter själv kan förklara vad han menar med ; " Vilken schackspelare har påverkat schackets betydelse mest? "

Citerar: sture_lindberg, #27:
Då kan han förklara vad han menar med "vilken " ,om han med det ordet menar EN person eller flera...

Ja vi får vänta på PETERS kommentar om han menar EN person då han skrev "vilken "...

PeterTrsavec
Medlem
#32 Skrivet: 3 Dec 2016 09:55

Jag vill se handlingskraft av de moderator som är aktiva i SO och stänger igen denna tråd. Det är helt sanslöst att det inte går en enda tråd utan att det blir en massa onödigt tjafs. Har Sture och LNO1 problem med varandra, skapa en egen tråd och lös det i den.

Jag vill att denna tråd stängs ner!

PeterTrsavec
Medlem
#33 Skrivet: 3 Dec 2016 09:56

Citerar: sture_lindberg, #31:
Ja vi får vänta på PETERS kommentar om han menar EN person då han skrev "vilken "..

Tanken med tråden är ganska enkel, skapa en diskussion vilken eller vilka schackspelare som påverkat schacket. Finns ingen begränsning hur många man vill skriva och självklart får man förklara varför man tycker så.
Förväntar mig att Du slutar skriva i denna tråd och den kommer stängas ner!

PeterTrsavec
Medlem
#34 Skrivet: 3 Dec 2016 10:01

Citerar: Apollo8, #29:
Så tröttsamt att i stort sett varje tråd oavsett ämne fylls med ointressanta diskussioner

Jag kan bara hålla med, men det är dags att moderatorna visar handlingskraft mot sånt här. Att rensa hjälper inte, måste till att de stänger av spelare, varningar hjälper heller inte. Kommer aldrig skapa en tråd mera.

rodel
Medlem
#35 Skrivet: 3 Dec 2016 11:23

Kanske ska reglerna för forumet justeras så att det är glasklart att endast trådskaparen och moderator får ha synpunkter om en tråd följs. Som i alla diskussioner börjar man nånstans och utvecklar därifrån. I fallet i den här tråden tycker jag inte det är ok av Sture att tom vid upprepade tillfällen ha pekpinnar till andra. Det är Peters tråd och vi ska respektera det.

rodel
Medlem
#36 Skrivet: 3 Dec 2016 11:27

Jag hoppas att Peter och hans klubbkompis LNO1 fortsätter skapa trådar, för det brukar höra till de trådar som hör till de trevligare. Jag ber moderatorerna att noggrant ta till sig av effekten vi ser i den här tråden och göra lämpliga åtgärder.

PeterTrsavec
Medlem
#37 Skrivet: 3 Dec 2016 11:28

Citerar: rodel, #35:
Det är Peters tråd och vi ska respektera det

Tack Rodel! Det är helt sanslöst att ingen tråd klarar av att vara positiv. Hela tiden en massa inlägg kring ifrågasättande etc. Jag tycker dock att handlingskraften av moderatorerna är svag, påpekas flera ggr kring att inte förstöra trådar, men det händer alldeles för lite. Riktigt synd att även denna tråd blev en kopia av övriga trådar i forumet. Tanken med tråden var att skapa diskussioner kring hur diverse schackspelare påverkat schacket, inte tjafs om små saker som Sture skrivit ett antal ggr och där LNO1 kommenterade. Det är synd, men som jag har skrivit tidigare, nu är det dags att moderatorerna visar handlingskraft.

PeterTrsavec
Medlem
#38 Skrivet: 3 Dec 2016 11:33

Citerar: rodel, #36:
Peter och hans klubbkompis LNO1

Ja vi försöker skapa trådarna som är intressanta och positiva, men man ger upp, alltid hugg från vissa. Följer man trådarna här på SO, i alla fall under min tid, har inte en tråd klarat av att hålla sig till ämnet, alltid blivit nå tok, till och med när en av moderatorerna skapade en tråd gick det snett. Förstår inte varför man ska haka upp sig på små saker, istället för att få till ett intressant och trevligt diskussionsforum.

peking011
Medlem
#39 Skrivet: 3 Dec 2016 11:37 - Redigerad av: peking011

Har precis kollat tråden här. Helt otroligt tråkigt att se återigen hur det spårar ur. Samma personer allt som oftast också som förstör. Detta är ju på dagisnivå. Som små barn som tjafsar vem som fick största kakbiten. Snälla vidta åtgärder nu moderator.

Vert
Medlem
#40 Skrivet: 3 Dec 2016 11:39

Stänger - i egenskap av moderator och på trådskaparens begäran - tråden.

<< . 1 . 2 .
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.