Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Info from Moderator Jimpan
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 .
Författare Meddelande
lubbeluring
Medlem
#241 Skrivet: 29 Aug 2023 18:15

Svårt att ha en åsikt när man inte vet vem
personen är.

Det kan ju vara en käbblande idiot eller en
debattglad entusiast.

jagärsämst
Medlem
#242 Skrivet: 29 Aug 2023 20:43

Lubbeluring.

Det går alldeles utmärkt att ha en åsikt trots att man inte vet vem det gäller.

Klockan 21:34 den 25 augusti så tryckte Jimpan på posta inlägg och i texten han skrev står klart och tydligt vad vi har att göra med för en person.

Så beter sig definitivt inte en debattglad entusiast.

Om man respekterar spelet schack så skall man bete sig på ett vettigt sätt!!
Inte bidra till att spelare väljer att lämna denna sida.

Klonk
Medlem
#243 Skrivet: 29 Aug 2023 20:44

Ähh, vi vet ju alla vem vi talar om. Stäng av

peking011
Medlem
#244 Skrivet: 29 Aug 2023 20:46

Ja stäng av och stäng tråden. Vi spelar schack istället!!

lisbetsallander
Medlem
#245 Skrivet: 30 Aug 2023 14:22

Personen ifråga borde kanske kommentera en rad här, annars är det konstigt om det vore någon annan än den misstänkte eftersom jimpan vet vem det är som är misstänkt. Ingen kommentar från hen = skyldig

jagärsämst
Medlem
#246 Skrivet: 30 Aug 2023 14:57

Det har inget att göra med någon misstänkt!!

Jimpan vet uppenbarligen vem det är och vad hen gjort. Då är man inte misstänkt utan skyldig. ( vänligen läs gärna vad han postade klockan 21:34 den 25 augusti )

lisbetsallander
Medlem
#247 Skrivet: 30 Aug 2023 14:58

Citerar: jagärsämst, #246:
Det har inget att göra med någon misstänkt!!

Jimpan vet uppenbarligen vem det är och vad hen gjort. Då är man inte misstänkt utan skyldig. ( vänligen läs gärna vad han postade klockan 21:34 den 25 augusti )

jag försökte yttra mig vänligt......

uct2
Medlem
#248 Skrivet: 30 Aug 2023 20:22

Jo, som framkommit i diskussionen vet nog alla som varit med i några år på SO vem det gäller. Det jag tycker är talande är att han försöker återkomma trots att han uppenbarligen måste förstå att ingen gillar hans sätt att agera. Det bekräftar vad Jimpan skrivit om att han inte går att kommunicera med. Under min tid har jag även varit med om att den berörde har skällt ut nybörjare, företrädelsevis unga juniorer, för att de inte ger upp i tid. Det är inte något bra sätt att stärka SO.

Bort för alltid ännu en gång är alltså min rekommendation, men snyggt av dig Jimpan att du faktiskt öppnade upp för diskussion så även hans försvarare fått möjlighet att yttra sig.

lillpysen
Medlem
#249 Skrivet: 30 Aug 2023 20:50

Om det är den jag tror har han alltid behandlat mig bra - med respekt.
Som man behandlar andra blir man själv behandlad - kanske ... och jag tror att han egentligen älskar ... nåja, gillar ... sidan.
Fast det kanske finns de som inte har fler kinder att vända till ...

tana
Medlem
#250 Skrivet: 30 Aug 2023 21:44

Hur trevlig eller otrevlig han var förr kan man givetvis diskutera om men eftersom han blev avstängd kan var och en dra sina slutsatser. Men det är inte relevant. Det vi måste ta ställning till är vad han har gjort nu. Och om han bevisligen har spelat med någon annans namn visar det , enligt mig, bristande respekt mot SO, SO:s regler och andra medlemmar.

lubbeluring
Medlem
#251 Skrivet: 31 Aug 2023 09:56

Jag håller med lillpysen.

Maigret
Medlem
#252 Skrivet: 31 Aug 2023 12:04

Det står ingenstans i reglerna att man måste spela med eget namn och därmed kan man inte prata om att visa bristande respekt för so eller s o medlemmar. Dessutom tycker jag, i rättssäkerhetens namn att man ska vara försiktig med ordet "bevisligen" så länge man inte har ett erkännande. Om man ska ge sig till att stänga av människor och inte konton får man nog ha ett system där det är liiite svårare skapa konton, typ bankid eller nånting. Och jag tror inte något sådant skulle få användarantalet rusa i höjden...

timmy
Medlem
#253 Skrivet: 31 Aug 2023 12:27

Citerar: Maigret, #252:
Det står ingenstans i reglerna att man måste spela med eget namn och därmed kan man inte prata om att visa bristande respekt för so eller s o medlemmar.

Helt rätt. Men när man gör det OCH skriver skit om personer och sajten på sociala medier i sitt egna namn så har man fanimej en bristande respekt.
försiktig med ordet "bevisligen" så länge man inte har ett erkännande.

Ordklyveri.
Om man ska ge sig till att stänga av människor och inte konton får man nog ha ett system där det är liiite svårare skapa konton

Kontot är avstängt, men är människan också tillbaka så stänger man givetvis av det kontot också.

Maigret
Medlem
#254 Skrivet: 31 Aug 2023 15:54

Bevisläget är svagt menar jag. Så länge man inte har annat än att man använder samma nätverk. Avvakta och observera hur det utvecklar sig, säger jag.

lisbetsallander
Medlem
#255 Skrivet: 31 Aug 2023 15:57

Citerar: Maigret, #254:

Bevisläget är svagt menar jag.

har du sett bevisningen? Användaren bor i Avesta, ip adressen är loggad i Nacka...

tana
Medlem
#256 Skrivet: 31 Aug 2023 17:44

Det står ingenstans i reglerna att man måste spela med eget namn

Som jag har uppfattat reglerna får inte två eller flera personer använda samma nick och om jag har uppfattat saken rätt, är det det är frågan om.

Trizz
Medlem
#257 Skrivet: 31 Aug 2023 18:18 - Redigerad av: Trizz

jimpan
Moderator
#258 Skrivet: 4 Sep 2023 19:07 - Redigerad av: jimpan

Tack för era synpunkter och man kan ju konstatera att det var inte många som var positiva angående en återkomst till sO för hen.

jimpan
Moderator
#259 Skrivet: 8 Feb 2024 12:03 - Redigerad av: jimpan

Får en del synpunkter via mess på diverse saker som rör sO. Försöker svara alla i mån av tid. Senaste tiden har jag fått ett större antal med synpunkter på sO Mästerskapet Klass A. Eftersom antalet mess är många kommenterar jag i denna tråd istället för att svara var och envar.
Exempel på synpunkter : "Varför spelas inte partierna klart? Varför tas det remi i ex. drag 25, 30? Har alla i Klass A samma motor? Är de så j----la rädda att förlora? Rädslan större att förlora en viljan att vinna! Omöjligt att göra sig gällande i Klass A utan motor"
Axplock av de kanske snällaste synpunkterna. Anledningen att jag får synpunkter är naturligtvis i min roll som Moderator här på sO men i detta fall kan/vill/behöver jag inte agera. Summa : Motor är tillåtet i Mästerskapet sedan vad jag tycker rent personligt stannar hos mig själv

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 .
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.