Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Info from Moderator Jimpan
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
Författare Meddelande
PeterTrsavec
Medlem
#31 Skrivet: 3 Dec 2016 13:47

Citerar: rodel, #30:
har synpunkter på

Då var vi igång igen

IvarBlå2
Medlem
#32 Skrivet: 3 Dec 2016 13:54

Håller fullständigt med. Det finns en konfliktälskare som alltid är med när det bråkas. Denna man har nu 2 ggr lovat att vara vänligare i sin ton, men har brutit löftena efter ca 1 vecka. Forumet är till för att vi ska ha trevliga debatter och kunna skoja med varandra ibland. Denna mannen sätter en käpp i hjulet för det ständigt.

PeterTrsavec
Medlem
#33 Skrivet: 3 Dec 2016 13:59

Citerar: IvarBlå2, #32:
konfliktälskare

SÅ du är helt oskyldig i diverse trådar menar Du?

chessexplorer
Medlem
#34 Skrivet: 3 Dec 2016 14:02

Citerar: 0neda7, #29:
Lars: Du verkar ha missat att alla ser erat tjafsande med varandra då det inte finns något sätt att stänga av forumfönstret på mina partier-sidan.

Till höger om "Senaste nytt från forumet" har du "Visa inställningar". Där kan du välja att klicka bort ämnen som du inte är intresserad av. "Schackdiskussion" går tyvärr inte klicka bort.

IvarBlå2
Medlem
#35 Skrivet: 3 Dec 2016 14:04

Citerar: PeterTrsavec, #33:
SÅ du är helt oskyldig i diverse trådar menar Du?

Nej, det har jag inte sagt men jag är långtifrån med varenda gång det bråkas

LNO1
Medlem
#36 Skrivet: 3 Dec 2016 16:05

Citerar: 0neda7, #29:
Du verkar ha missat att alla ser erat tjafsande med varandra

Nej Oneda7 det har jag inte:
Citerar: LNO1, #27:
Om forumskrivandet ska vara till priset att ni här på SO anser mig vara en tjatig gubbe så passar jag.

så nog förstår jag att inläggen blir lästa.

Men som sagt, jag är ytterst tveksam till min fortsatta medverkan i forumen av skäl som den intelligenta läsaren förstår.

Det finns dock några jag har haft mycket stor glädje av att utbyta tankar med och här vill jag speciellt nämna G_arvid, Vert och inte minst rodel, alltid artiga, välformulerade och tänkvärda inlägg. Och sen spedicken förstås, som alltid tycker som jag ;)

Rutavdrag
Medlem
#37 Skrivet: 3 Dec 2016 16:06

Snacka om att en del skämmer ut sig, framförallt när de är aktiva närschack spelare

PeterTrsavec
Medlem
#38 Skrivet: 3 Dec 2016 17:30

Detta är ingen skillnad mot en match i fotboll. Domaren delar ut frisparkar, tillsägelser, kort gula eller röda. Precis samma här, upp till moderatorerna att hålla ett bra forumklimat.

[Inlägg redigerat av moderator/Vert]

rodel
Medlem
#39 Skrivet: 3 Dec 2016 18:01

Om trådskaparen och moderatorerna väljer att låta tråden få ta ut svängarna, så tycker jag vi andra inte borde ha något problem med det? Att kritisera en trådskapare för att han eller andra inte följer tråd rubriken slaviskt, kan väl inte vara syftet med den här sighten?
Jag hoppas Peter och LNO1 fortsätter att byta åsikter med mig o andra här på SO. Kutym på SO bör vara att man får diskutera lite utanför ramarna.

sture_lindberg
Medlem
#40 Skrivet: 3 Dec 2016 18:03

Ok man behöver inte hålla sig till ämnet speciellt. ok.

Det har ju varit kritik förut att inte folk FÖLJER trådämnet..

Men då vet vi vad som gäller .

PeterTrsavec
Medlem
#41 Skrivet: 3 Dec 2016 18:09

Citerar: rodel, #39:
Peter och LNO1

När Sture är avstängd från forumet så återkommer vi med trådar. Inte förens dess. Det måste bli ett slut på allt detta. Alla vi som håller på med schack gör det för att det är roligt, men i och med denna förstörelse så tappar man den glädjen. Jag väntar på vad moderatorerna kommer göra åt berörd person.

sture_lindberg
Medlem
#42 Skrivet: 3 Dec 2016 18:12

1.. Rättvis och vill att folk ska hålla sej till det bestämda ämnet.
2..Jag har inte som målsättning att reta upp någon.
3..Har jag fel så erkänner jag detta.

Och på tal om Magnus C,han bevisade att han var bäst i ochmed att han vann.

IvarBlå2
Medlem
#43 Skrivet: 3 Dec 2016 18:14

Meningen med regeln måste vara, tror jag att inte gå ifrån ämnet in absurdum, lika litet som där står att man inte får svara med en smiley bara.

PeterTrsavec
Medlem
#44 Skrivet: 3 Dec 2016 18:18

Citerar: sture_lindberg, #42:
Och på tal om Magnus C,han bevisade att han var bäst i ochmed att han vann

Men Sture, vad håller Du på med? Du undviker frågan jag ställde. Vad har det med att Du hävdar att Magnus är helt överlägsen i slutspel med att han vann VM-matchen? I sista partiet vann han genom ett damoffer som gav matt, men Du kanske inte ser skillnaden på mittspel eller slutspel?

1) Håller Du Dig till ämnet i varje tråd? Hur kan då varje tråd där Du lägger näsan i blöt går åt fanders?
2) Jo Du har som målsättning att reta upp samtliga här på SO, men Du vet inte om att Du gör, utan gör det utan att Du förstår det!
3) Du har aldrig erkänt Dig fel, så länge jag har varit med i SO!

sture_lindberg
Medlem
#45 Skrivet: 3 Dec 2016 18:20

Om du tror dig veta svaren på dessa 3 "frågor",varför bad du då mig svara ?

Jag tror jag stoppar här,detta är ju mest bara löjligt.

PeterTrsavec
Medlem
#46 Skrivet: 3 Dec 2016 18:21

Citerar: sture_lindberg, #45:
Jag tror jag stoppar här,detta är ju mest bara löjligt

nej Du ska visa hela SO vilken person Du är, visa moderatorerna hur Du håller på, hur Du ser på Dig själv som en översittare som alltid ska tillrättvisa alla här på SO.

peking011
Medlem
#47 Skrivet: 3 Dec 2016 18:27

För att stoppa något så måste man ha börjat något sa en mycket vis person en gång. Kanske något att fundera på. Om nu det är möjligt

PeterTrsavec
Medlem
#48 Skrivet: 3 Dec 2016 18:27 - Redigerad av: PeterTrsavec

Citerar: sture_lindberg, #45:
löjligt

Vet Du vad Din svaghet är Sture? Det är Din övertro på Dig själv, men en dag kommer det att slå tillbaka, och då rejält!

PeterTrsavec
Medlem
#49 Skrivet: 3 Dec 2016 18:33

Citerar: peking011, #47:
stoppa

Beteendet kring debattforumet måste stoppas, en gång för alla!

IvarBlå2
Medlem
#50 Skrivet: 3 Dec 2016 18:44

Det är inte svårt att förstöra trådar och hela tiden skapa konflikter så länge man håller sig till reglerna som Sture gör. Men någon gång måste väl måttet vara rågat.

IvarBlå2
Medlem
#51 Skrivet: 3 Dec 2016 19:03

Jag tycker att moderatorerna borde se över och ändra regelverket så att vi inte får dessa konflikter som aldrig tar slut.

rodel
Medlem
#52 Skrivet: 3 Dec 2016 19:06

Jag kan kanske litet grann förstå att man får tassa på tå i tipstråden för dess skapare när man i tipstråden inte följde regelverket fullt ut. Men, när andra trådskapare blir kritiserade för att deras trådar inte följs av någon som inte skapat trpden eller är miderator, då vet jag inte om det handlar om skämt eller allvar. Om Peter,jag eller någon tillåter yvighet i egen skapad tråd, så borde väl det vara ok?

PeterTrsavec
Medlem
#53 Skrivet: 3 Dec 2016 19:09

Citerar: rodel, #52:
egen skapad trå

instämmer till fullo Rodel! Det är inte lika för alla här SO. Vem av oss andra får hålla på i tio år och förstöra trådar?

Nisse_i_Högdalen
Medlem
#54 Skrivet: 3 Dec 2016 19:11

Jag tycker inte om att detta håller på att bli en hetsjakt på Sture. Som jag ser det, från åskådarbänken, är det många fler som deltar i saboterandet av trådarna. Jag tror inte heller man kan lägga allt ansvr på moderatorerna, vi är för sjutton vuxna, vi borde kunna hålla igen och inte ta varje sak som kan uppfattas som en provokation som en provokation.

Det här är fruktansvärt trist och det förstör hela nöjet att vara här på so för mig. Kanske andra känner samma sak. För min del skulle man gärna ta bort möjligheten att skriva i trådar förutom när de var kopplade till SO-arrangemang.

lubbeluring
Medlem
#55 Skrivet: 3 Dec 2016 20:04

Ursäkta, men vad är ämnet i den här tråden.

IvarBlå2
Medlem
#56 Skrivet: 3 Dec 2016 20:34

Citerar: lubbeluring, #55:
Ursäkta, men vad är ämnet i den här tråden.

Info from moderator Jimpan. Då förutsätter jag att man får ha synpunkter på Forumet och hur bi bill ha det.Annars hade det blivit ett inlägg bara. Och tråden är fortfarande öppen så jag tror den är OK

LNO1
Medlem
#57 Skrivet: 3 Dec 2016 20:51 - Redigerad av: LNO1

Citerar: rodel, #41:
Jag hoppas Peter och LNO1 fortsätter att byta åsikter med mig o andra här på SO. Kutym på SO bör vara att man får diskutera lite utanför ramarna.

Det har varit mycket givande att diskutera med dig här, man får nya impulser och tankar.
Jag skulle väl tro att tanken med forumet är att man ska utbyta åsikter och diskutera, men jag för min del är inte beredd att betala vilket pris som helst för detta.

Citerar: Nisse_i_Högdalen, #66:
Jag tycker inte om att detta håller på att bli en hetsjakt på Sture.

Till Nisse_i_Högdalen:
Som du vet har jag och Sture varit i luven på varandra åtskilliga gånger, men jag vill betona att jag alltid försökt vara korrekt och att jag har inget som helst egenintresse i att det blir en hetsjakt på Sture.

Men vad jag ber dig betänka är att när jag får till svar på mina inlägg påståenden som är mer eller mindre grundlösa eller direkt avvisande till en diskussion (argument av typen: ni får skriva vad ni vill, inga argument i världen kan få mig att ändra mig) så kan det också väcka frustration.
Om du tittar objektivt på Peters senaste tråd som nu är på tapeten här så kan jag för mitt liv inte begripa vad Sture har för intresse att skriva som han gör, dels till mig, men dels till Peter som ändå var trådskaparen. Peter ville ha igång en levande diskussion om schackspelare som betytt mest men jag kan inte förstå hur Stures inlägg i frågan om trådrubriken var befogat eller respektfullt för andras åsikter.

Citerar: Nisse_i_Högdalen, #66:
Det här är fruktansvärt trist och det förstör hela nöjet att vara här på so för mig.

Detta har jag tyckt om samtliga mina "bråk" med Sture, det vill jag att det tas till protokollet. Jag har som jag tidigare påpekat främst ägnat mig åt forumskrivande här på SO så detta känns verkligen heltrist.

Jag avslutar detta med att be om ursäkt till samtliga här på SO som tagit illa vid sig av min argumentation med Sture (Jag borde verkligen vetat bättre än att ge mig in i den sortens polemik.) och jag önskar er lycka till med forumskrivandet.

IvarBlå2
Medlem
#58 Skrivet: 3 Dec 2016 20:56

Citerar: LNO1, #70:
lycka till med forumskrivandet.

Det betyder väl inte att du ska lämna Forumet. Jag och många fler skulle sakna dig

PeterTrsavec
Medlem
#59 Skrivet: 3 Dec 2016 20:57

Citerar: LNO1, #70:
forumskrivandet.

Vi som försöker skapa trådar, ska inte behöva vika oss!

timmy
Medlem
#60 Skrivet: 3 Dec 2016 21:04

Håller med Peter; startar man en tråd och vill ha igång en liten diskussion ska man inte behöva vika sig.

Sen kan man tycka att det blir låg nivå och onödigt käbbel.
Men varför ska man behöva se någon skriva icke underbyggda resonemang eller skitsnack om ens åsikter utan att komma med något själv? Varför ska det vara oemotsagt?

Jag har också varit aktiv här i 10 år och flera vänner här med mig, det finns inte många som jag stört mig på. Men någon är kvar och vissa har tvingats lämna. Inga namn nämnda.

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.