Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Varför räknas inte Ranking i STEGEN???
Författare Meddelande
Carlschessberg
Medlem
#1 Skrivet: 10 Nov 2016 10:57

Undrar varför inte Ranking räknas i stegen etc. Och samtidigt frågar jag hur fungerar Stegen egentligen?? Och hur kom den till och hur tänkte skaparen hur de funkar... Önskar er all Väl Möt och God Helg!! Mvh // C B

Vert
Medlem
#2 Skrivet: 10 Nov 2016 11:23

Utan att veta säkert - det står inte i FAQ-avsnittet men kanske bland tidigare trådar om Stegen - så kan jag tänka mig att tanken med att inte räkna rating i Stegen är att det ska gå snabbare. Som det är nu tar det ganska lång tid att klättra hela vägen till toppen, men genom att inte räkna rating går det förhoppningsvis lite snabbare eftersom man inte behöver vara "rädd" för att förlora; jag vet själv med mig att jag spelar avsevärt snabbare i mina Stegen-partier.

Landroval
Medlem
#3 Skrivet: 10 Nov 2016 11:24

Tanken är att stegen i sig ska vara en ranking - ju högre desto bättre liksom.

Den funkar som så att du får ställa dig i stegen på lägsta steget och sen utmana spelare - som inte spelar mer än två svartpartier redan och som är inom 20 steg från dig. Sen klättrar du förbi den du utmanar vid seger och ska på så vis försöka klättra högt!

Du måste logga in för att kunna posta!