Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Tippa antalet vinster och antalet remier
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
Författare Meddelande
IvarBlå2
Medlem
#61 Skrivet: 8 Nov 2016 18:30

Citerar: LNO1, #90:
Skänk pengarna till ungdomsschacket istället, eller så kan du få mitt kontonummer!

Det tänker jag inte göra! Du kan ju liksom den odräglige ordföranden stoppa pengarna i egen ficka

LNO1
Medlem
#62 Skrivet: 8 Nov 2016 21:52

Citerar: IvarBlå2, #61:
Du kan ju liksom den odräglige ordföranden stoppa pengarna i egen ficka

Jag??? Hur kan du tro något sådant om mig?

chessexplorer
Medlem
#63 Skrivet: 9 Nov 2016 06:16

Om ni bara skall bråka om pengarna så är det lika bra att jag tar dem.

Landroval
Medlem
#64 Skrivet: 9 Nov 2016 06:33

Citerar: IvarBlå2, #52:
Citerar: MrBeanLaden, #51:
Det var därför jag skrev "resten remier" i mitt tips, dvs 5-3-1 i carlsens favör eller 9 partier mao.

Ditt tips är korrekt, men inte the The Totph- Hierophants

Det är inte entydigt att originaltipset ska utläsas så. Det skulle också kunna vara 5-4-1 om det är 5 vinster för Carlsen, en för Karjakin och resten remier. Står det 4-4-1 efter 9 partier är det ju inte slut. Nu har vi ju fått klargörande i detta specifika tips men det är nog bra om man är än tydligare än så framöver.

chessexplorer
Medlem
#65 Skrivet: 9 Nov 2016 06:37

Karjakin 3 vinster
Magnus 2 vinster
7 remier

IvarBlå2
Medlem
#66 Skrivet: 9 Nov 2016 08:14 - Redigerad av: IvarBlå2

Citerar: Landroval, #64:
Det är inte entydigt att originaltipset ska utläsas så

Jag har kanske varit för dålig på att upplysa om detta. Men av tipsen jag har fått in hittills är det ingen tvekan om att folk har förstått.Alltså ni ska ange först vinsterna för Carlsen, sen vinsterna för Karjakin och till sist remier. Om någon har missförstått det ändå får hoonom tippa om

Landroval
Medlem
#67 Skrivet: 9 Nov 2016 08:28

Citerar: IvarBlå2, #66:
Jag har kanske varit för dålig på att upplysa om detta. Men av tipsen jag har fått in hittills är det ingen tvekan om att folk har förstått.Alltså ni ska ange först vinsterna för Carlsen, sen vinsterna för Karjakin och till sist remier. Om någon har missförstått det ändå får hoonom tippa om

Jag tycker det har varit tydligt från din sida Men tips av typen 5 vinster för Carlsen, 1 för Karjakin och resten remier uppfyller ju inte de kriterierna. Det var bara det jag ville belysa

IvarBlå2
Medlem
#68 Skrivet: 9 Nov 2016 09:23

Tack för TIPSET

LNO1
Medlem
#69 Skrivet: 9 Nov 2016 09:56

Citerar: Landroval, #67:
Men tips av typen 5 vinster för Carlsen, 1 för Karjakin och resten remier uppfyller ju inte de kriterierna.

Jag har fattat tipset så att det gällde att tippa slutresultatet för matchen, dvs 12 partier, inte särspelet. 5+1 = 6 vinstpartier. 12-6 = 6 remipartier. 6 vinstpartier + 6 remier = 12 spelade partier.

Mitt tips var alltså:
2 vinster för MC
2 vinster för SK
8 remier
8+2+2=12
Denna matematik är ju inte så svår att förstå.

Men vad händer om Magnus vinner 7 raka t.ex. Kommer matchen ändå att spelas till slut? Därför är det faktiskt relevant att ange antalet remier, så jag har justerat mitt tips och angett antal remier. Hoppas detta godkänns,

Landroval
Medlem
#70 Skrivet: 9 Nov 2016 10:01

Citerar: LNO1, #69:
Jag har fattat tipset så att det gällde att tippa slutresultatet för matchen, dvs 12 partier, inte särspelet. 5+1 = 6 vinstpartier. 12-6 = 6 remipartier. 6 vinstpartier + 6 remier = 12 spelade partier.

Mitt tips var alltså:
2 vinster för MC
2 vinster för SK
8 remier
8+2+2=12
Denna matematik är ju inte så svår att förstå.

Men vad händer om Magnus vinner 7 raka t.ex. Kommer matchen ändå att spelas till slut? Därför är det faktiskt relevant att ange antalet remier, så jag har justerat mitt tips och angett antal remier. Hoppas detta godkänns,

Matchen tar slut när någon nått 6,5 poäng därför är det inte säkert att det går till 12 partier, i ditt fall med två vinster vardera är det ju dock klart att det blir 12 partier

Men mitt tips till exempel med 3 vinster för MC, en för SK och 7 remier är ju slut redan efter 11. Man hade ju kunnat tippa, och det finns det de som gjort, 8 remier där istället om man tänker sig att det står 2-8-1 efter 11 partier och att MC sen vinner det tolfte.

IvarBlå2
Medlem
#71 Skrivet: 9 Nov 2016 10:25

Citerar: Landroval, #70:
Matchen tar slut när någon nått 6,5 poäng därför är det inte säkert att det går till 12 partier,

Det kan bli 7-5 också som barr har tippat ,det viktiga är inte hur många partier som spelas uta slutresultatet. Ditt tips gäller också LNO1, och hädanefter kommer alla som har tippat omöjligatips få lov att ändra sig.

IvarBlå2
Medlem
#72 Skrivet: 9 Nov 2016 10:36 - Redigerad av: IvarBlå2

Bara matchavgörande resultat räknas, med eller utan särspel. Hur många partier det blir är irrelevant.

LNO1
Medlem
#73 Skrivet: 9 Nov 2016 10:46

Citerar: IvarBlå2, #71:
Ditt tips gäller också LNO1, och hädanefter kommer alla som har tippat omöjligatips få lov att ändra sig.

Heder åt denna generösa attityd!

IvarBlå2
Medlem
#74 Skrivet: 9 Nov 2016 11:11

Det blir virrigt här men mitt sista ord står fast, så de om har tippat 6-6 får tippa om.

chessexplorer
Medlem
#75 Skrivet: 9 Nov 2016 11:14

Ok

2
3
7

IvarBlå2
Medlem
#76 Skrivet: 9 Nov 2016 11:36

Citerar: chessexplorer, #75:
Ok

2
3
7

Jag förstod det redan förstq gången du sa det. Finns ingen mening i att upprepa dig.

chessexplorer
Medlem
#77 Skrivet: 9 Nov 2016 11:39

Jag hade Karjakins vinster först tidigare. Man skulle ju börja med Magnus vinster. Om man hade missförstått det skulle man tippa om.

IvarBlå2
Medlem
#78 Skrivet: 9 Nov 2016 11:44

Citerar: chessexplorer, #65:
Karjakin 3 vinster
Magnus 2 vinster
7 remier

Jag förstår att du bara vill provocera. Om du fortsätter kan du ha en tipstävling för dig själv

IvarBlå2
Medlem
#79 Skrivet: 9 Nov 2016 13:32

Om det är lika vid 6-6 blr det tyvdligen 4 snabbschacks partier och därefter blixtpartier.Jag tycker inte att blixtpartier ska vara avgörande för en VM-match så därför kan jag sträcka mig till att oavgjort räcker för att vara ett giltigt tips efter snabbschackspartierna.

sture_lindberg
Medlem
#80 Skrivet: 9 Nov 2016 14:55 - Redigerad av: sture_lindberg

Citerar: sture_lindberg, #2:
Magnus vinner 4 av partierna
Och jag tippar att det blir 5 remier..

Och att Karjakin vinner 1 parti.

Alltså ni ska ange först vinsterna för Carlsen, sen vinsterna för Karjakin och till sist remier. Om någon har missförstått det ändå får hoonom tippa om

Så tippade jag från början men som du nu skriver så måste jag alltså först tippa Magnus segrar .Där tippar jag 4 segrar

Sedan tippa Karjakins segrar .Där tippar jag 1 seger för karjakin

Och till slut antalet remier.Där tippar jag på att det blir 5 remier..Nu står det i rätt ordning !

IvarBlå2
Medlem
#81 Skrivet: 9 Nov 2016 15:13

Du skriver ju antalet vinster, remier och förluster på samma sätt som i# 2! Bara i annan turordning. Nu är jag trött på provokatörer. Jag stänger av både dig och chessexplorer från tävlingen.

rodel
Medlem
#82 Skrivet: 9 Nov 2016 15:25

Citerar: sture_lindberg, #80:
Så tippade jag från början men som du nu skriver så måste jag alltså först tippa Magnus segrar .Där tippar jag 4 segrar

Sedan tippa Karjakins segrar .Där tippar jag 1 seger för karjakin

Och till slut antalet remier.Där tippar jag på att det blir 5 remier..Nu står det i rätt ordning !

Sture - tänk på kutymen!

sture_lindberg
Medlem
#83 Skrivet: 9 Nov 2016 15:35

Du skrev ju att man måste tippa så här :

Citat av dig /
Alltså ni ska ange först vinsterna för Carlsen, sen vinsterna för Karjakin och till sist remier. Om någon har missförstått det ändå får hoonom tippa om
Slut citat /

Och nu när jag gör det så blir jag "avstängd "..

Finns inte mera att säga...

IvarBlå2
Medlem
#84 Skrivet: 9 Nov 2016 15:41

Citerar: sture_lindberg, #83:
Alltså ni ska ange först vinsterna för Carlsen, sen vinsterna för Karjakin och till sist remier

Ja, när man bara skriver siffroe vilket alla har fattat utom du och chessexplorer. Ni skriver ju namnen och antalet vinster etc 2 gånnger.

IvarBlå2
Medlem
#85 Skrivet: 9 Nov 2016 15:44

Citerar: sture_lindberg, #2:
Magnus vinner 4 av partierna
Och jag tippar att det blir 5 remier..

Och att Karjakin vinner 1 parti.

sture_lindberg
Medlem
#86 Skrivet: 9 Nov 2016 15:46 - Redigerad av: sture_lindberg

Jag skulle ju skriva resultaten i RÄTT ordning. Du skrev ju att man först skulle tala om hur många vinster M tar.Sedan hur många vinster K tar och sedan antalet remier. I mitt FÖRSTA inläg skrev jag ju först M vinster,SEDAN remier och först på tredje plats Karjakins vinster.Alltså i fel ordning enligt dig..Därför som jag rättade mitt tips och skrev i rätt ordning i inlägg 80.

Och efter jag har rättat mig så får jag kritik för detta..Helt enkelt otroligt vad du förvränger allt. Men diskvalificera mig du..Det visar bara på hur oseriös du är.

Tack för mig i denna tråd...

IvarBlå2
Medlem
#87 Skrivet: 9 Nov 2016 16:28 - Redigerad av: IvarBlå2

Se inlägg 85. Det är allt som behövs sägas.Och lycka till i din "meningsfulla" tråd

IvarBlå2
Medlem
#88 Skrivet: 9 Nov 2016 16:47

Jag vill klargöra än en gång att resultatet 6-6 är ogiltigt. Däremuo kan man tippa oavgjort efter de 4 snabbschackspartierna som kommer sen. Jag tycker att det är spännande men oseriöst att VM ska avgöras på blixtpartier, lika mycket som FotbollsVM ska avgöras på straffar. Därför uppmanar jag er som tippat 6-6 att ändra era tips.

chessexplorer
Medlem
#89 Skrivet: 9 Nov 2016 16:49

När 1000 kr står på spel vill man inte mista pengarna på grund av något formellt fel, men ok, det är dina pengar.

IvarBlå2
Medlem
#90 Skrivet: 9 Nov 2016 16:52

Citerar: chessexplorer, #65:
Karjakin 3 vinster
Magnus 2 vinster
7 remier

Citerar: chessexplorer, #77:
Jag hade Karjakins vinster först tidigare. Man skulle ju börja med Magnus vinster. Om man hade missförstått det skulle man tippa om.

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.