Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Hur kan man bli en bättre spelare utan att studera böcker?
<< . 1 . 2 .
Författare Meddelande
rodel
Medlem
#31 Skrivet: 7 Sep 2016 09:30

Citerar: IvarBlå99, #30:
Har vi inte kommit utanför ämnet lite för många ggr nu som utesluter böcker ?

Ja, kanske har vi gjort det - men man kan kanske se det så att genom att studera rätt böcker, så behöver man inte studera lika många.
Ett bra sätt att bli bättre i schack är att studera mästarpartier - nu för tiden ges ju också möjligheten att via datalänk se partierna live.

IvarBlå99
Medlem
#32 Skrivet: 7 Sep 2016 10:12

Jag bara tycker att böcker var det som var rubriken. Det som vi skulle hitta alt. till. Jag förstår att Nicholas vill ha tips men ändå...

LNO1
Medlem
#33 Skrivet: 7 Sep 2016 10:23

Det finns jättemånga bra föreläsningar om schack på nätet, för den som tycker att det är för tungt att gå igenom böcker. ICC som är en betaljsajt har ett mycket stort urval av dessa föreläsningar och St.Louis Chessclub har gratis föreläsningar på youtube. Där kan man finna allt från nybörjarnivå till avancerade exempel. Allt presenterat av stormästare.

PeterTrsavec
Medlem
#34 Skrivet: 7 Sep 2016 11:40

Citerar: LNO1, #33:
föreläsningar

Som Du skriver LNO1 dessa föreläsningar, analyser är ovärdeliga. Man får en bra blick för spelet, brukar följa diverse föreläsningar och det är en A-ha upplevelse. Men jag är en stor fan av ett träbräde och en schackbok, påbörjat mitt arbete att studera The even more flexibel French och ser framemot varje stund med denna bok

<< . 1 . 2 .
Du måste logga in för att kunna posta!