Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Vilken kvinnlig schackspelare skulle ni helst varit gift med?
Författare Meddelande
IvarBlå1
#1 Skrivet: 14 Jun 2016 13:35

Judith Polgar. För det första är hon otroligt vacker. För det andra är hon verkligen sympatisk. Jag såg henne hos Skavlan. Och jag hade inte haft en chans i blixt mot henne förstås, men det hade varit en upplevelse.

Catweazle
Medlem
#2 Skrivet: 14 Jun 2016 14:52

Rina Weinman! Om katten själv får välja!

IvarBlå1
#3 Skrivet: 14 Jun 2016 15:00

Vem är hon?

Vert
Medlem
#4 Skrivet: 14 Jun 2016 15:05

Den här trådstarten känns riktigt unken.

- För det första: kan man inte vilja gifta sig med en manlig schackspelare?
- För det andra: är det så fräscht att diskutera kvinnliga schackspelare utifrån huruvida man vill gifta sig med dem?
- För det tredje: är inte Rina Weinman junior? Känns inte superfräscht att spekulera kring barngifte...

F.ö. stavas Judit Polgar just så.

IvarBlå1
#5 Skrivet: 14 Jun 2016 15:12

Citerar: Vert, #4:
Den här trådstarten känns riktigt unken

- För det första: kan man inte vilja gifta sig med en manlig schackspelare?
- För det andra: är det så fräscht att diskutera kvinnliga schackspelare utifrån huruvida man vill gifta sig med

F.ö. stavas Judit Polgar just så.

Varför känns den unken? Måste alla trådar vara så gravseriösa? Det är fritt fram för en tjej att öppna en tråd vilken manlig ? Och sist finns båda stavningarna för Judith Polgar

Vert
Medlem
#6 Skrivet: 14 Jun 2016 15:31

Citerar: IvarBlå1, #5:
Varför känns den unken?

Därför att den vittnar om en - i mitt tycke - tråkig kvinnosyn.

Måste alla trådar vara så gravseriösa?

Nej, och det är heller inte därför att den är oseriös som jag inte gillar den här tråden.

Det är fritt fram för en tjej att öppna en tråd vilken manlig ?

Och om jag som man helst vill gifta mig med en manlig schackspelare, ska jag öppna en separat tråd för det också?

Och sist finns båda stavningarna för Judith Polgar

Nej. I alla officiella sammanhang stavas det utan -h, även om felstavningen med -h är mycket vanlig.

Bondenslaktar
Medlem
#7 Skrivet: 14 Jun 2016 15:45

Riktigt illa Att hänga ut svenska spelare på det här viset fan vad unket av er. äckel....

IvarBlå1
#8 Skrivet: 14 Jun 2016 15:46

Citerar: Vert, #6:
Och om jag som man helst vill gifta mig med en manlig schackspelare, ska jag öppna en separat tråd för det också?

Ja, det får du göra. Även om jag tror att den inte blir lång. Men jag kan inte se att den bryter mot so regler så länge den inte är sexistisk.

IvarBlå1
#9 Skrivet: 14 Jun 2016 15:49

Citerar: Bondenslaktar, #7:
Riktigt illa Att hänga ut svenska spelare på det här viset fan vad unket av er. äckel

Jag har inte hängt ut någon svensk spelare. Dessutom framhåller jag att Judit Polgar verkligen är sympatisk.

gubbengrå
Medlem
#10 Skrivet: 14 Jun 2016 15:59

Citerar: IvarBlå1, #9:
Dessutom framhåller jag att Judit Polgar verkligen är sympatisk

Jag vill inte säga emot dig på den punkten. Men jag har ingen aning om hur J.P. är som person, och jag undrar: Vad bygger du din värdering på?

Vert
Medlem
#11 Skrivet: 14 Jun 2016 16:00

Citerar: IvarBlå1, #8:
Men jag kan inte se att den bryter mot so regler så länge den inte är sexistisk.

Nej, men det är väl just att denna tråd tangerar det sexistiska som gör att jag tycker att den är så unken. Men det är ju å andra sidan inte min sak att bedöma, så jag lämnar den här tråden nu.

IvarBlå1
#12 Skrivet: 14 Jun 2016 16:08

Citerar: gubbengrå, #10:
Vad bygger du din värdering på

Jag bygger min värdering på att jag såg henne i Skavlan där allagäster som bekant är med i hela programmet.
Citerar: Vert, #11:
Nej, men det är väl just att denna tråd tangerar det sexistiska

Jag har skrivit innan att jag mötte en tjej i SM, Sibv Bengtsson som jag tyckte var söt och ingen teagerade och moderatorena tog inte bort det. Nu skriver jag DESSUTOM att Judit är sympatisk men om ni vill stänger jag tråden.

jimpan
Moderator
#13 Skrivet: 14 Jun 2016 16:11

Ja jag vill att du stänger tråden - annars gör jag det. Ämnet kan leda till sexistiska o objektifierade kommentarer. Dylika kommentarer är helt oacceptabla här på So.

IvarBlå1
#14 Skrivet: 14 Jun 2016 16:13

OK, tråden stängs!

jimpan
Moderator
#15 Skrivet: 14 Jun 2016 16:13

Tack!

Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.