Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / SM i Uppsala!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
Författare Meddelande
sture_lindberg
Medlem
#31 Skrivet: 23 Maj 2016 21:44 - Redigerad av: sture_lindberg

Jag har deltagit ;1977 i Sthhlm .Det gick i mässhallarna i Älvsjö. Klass2
1992 i Borlänge (Domare )
1995 Borlänge klass2
1996 Lidköping klass 2
1997 Sthlm (Västerhaninge ) klass 2
2000 Örebro Klass 1
2001 Linköping Klass 1
2002 Skara Klass 2
2003 Umeå Klass 1
2006 Göteborg Klass 2
2007 Sthlm (Eriksdalshallen) Veteran allm +Klass2
2008 Växjö Veteran -SM
2009 Kungsör veteran allm.
2011 Västerås veteran allm.
2012 Falun vet allm.
2013 Örebro Vet, allm.
2014 Borlänge Vet, allm.
Och nu snart dags för 2016 Uppsala Där jag står mellan att deltaga antingen i Veteran-SM eller att deltaga i Klass 1 igen då jag blivit kvalificerad dit efter att jag vunnit Kristallens sanktionerade vårturnering.

Gilly
Medlem
#32 Skrivet: 23 Maj 2016 22:12

Imponerande Sture!
Lidköping -96 var mitt senaste SM

farbrorjo
Medlem
#33 Skrivet: 25 Maj 2016 03:56

Jag har rensat bort ett antal inlägg om CM-titlar som ej har med trådämnet SM i Uppsala att göra - åter till detta!

DrBeep
Medlem
#34 Skrivet: 25 Maj 2016 06:10

Citerar: farbrorjo, #33:
Jag har rensat bort ett antal inlägg om CM-titlar som ej har med trådämnet SM i Uppsala att göra - åter till detta!

Det var tråkigt! Hade varit intressant att läsa

ZugZwang.
Medlem
#35 Skrivet: 25 Maj 2016 15:35

Alltid samma visa.... vissa tycks få skriva vad som helst medan andra blir helt censurerade.... Om jag skriver att jag är CM och ska spela schack i Uppsala... då är allt fridens....?

LNO1
Medlem
#36 Skrivet: 25 Maj 2016 23:55 - Redigerad av: LNO1

Citerar: ZugZwang., #35:
Alltid samma visa.... vissa tycks få skriva vad som helst medan andra blir helt censurerade.

Jag tycker att det är bra att man tar bort ämnesavvikelser. Jag har skrivit mycket här i forumet men aldrig upplevt att jag blivit censurerad, däremot har det hänt att mina inlägg raderats (helt korrekt) när ordväxlingarna har urartat alltför mycket. Ursäkta ämnesavvikelsen. För att återgå till SM så ser jag fram emot det för egen del och har anmält mig. Hoppas på många spännande kamp-partier.

sture_lindberg
Medlem
#37 Skrivet: 30 Maj 2016 23:32

Jag har nu bestämt mig..jag spelar i Veteran-SM

Gilly
Medlem
#38 Skrivet: 31 Maj 2016 10:07

Citerar: sture_lindberg, #37:
Jag har nu bestämt mig..jag spelar i Veteran-SM

Detta ökar min lust att deltaga. Jag ser framför mig hur jag mosar dig i ett långt och kvävande angrepp på schackbrädet.

vpaavola
Medlem
#39 Skrivet: 31 Maj 2016 11:39

Citerar: LNO1, #36:
Jag tycker att det är bra att man tar bort ämnesavvikelser.

Med all respekt för våra moderatorer, som gör ett gott jobb; ibland är dom, enligt mig, lite för nitiska. En liten avvikelse lättar ofta upp tråden. Det är klart om avvikelse leder till pajkastning eller allmän huggsexa, måste man städa efter.

Heja Sture. Snart får man titulera dig som veteranmästare.

gubbengrå
Medlem
#40 Skrivet: 31 Maj 2016 12:20

Citerar: Gilly, #38:

Detta ökar min lust att deltaga. Jag ser framför mig hur jag mosar dig i ett långt och kvävande angrepp på schackbrädet.

Allmän skämtsamhet? Eller är hämnden ljuv?

chessexplorer
Medlem
#41 Skrivet: 1 Jun 2016 15:44

Det låter som en bra idé, det där med att låta bli alkoholen under SM alltså.

IvarBlå1
#42 Skrivet: 1 Jun 2016 15:47

Ja, jag låter alltid bli alkohol p.g.a Epilepsin.

sture_lindberg
Medlem
#43 Skrivet: 1 Jun 2016 18:49

Citerar: Gilly, #38:

Kväker en helt anonym spelare..håhåjaja

Citerar: vpaavola, #39:
Heja Sture. Snart får man titulera dig som veteranmästare.

Nja jag är just nu rankad som 27a av 32 anmälda..men man vet ju aldrig

sture_lindberg
Medlem
#44 Skrivet: 5 Jun 2016 15:25

Stopp och belägg.

Är det verkligen intressant vilka som ska dricka eller inte dricka under SM i Uppsala.
'Ivarblå ska ju inte ens vara med att spela.

Vore klart intressantare att de som SKA vara med i Uppsala skriver en rad om detta.

jimpan
Moderator
#45 Skrivet: 5 Jun 2016 16:25

Skärp till Er nu - trådämnet är SM i Uppsala (alkohol får Ni diskutera i ngn annan tråd)

Vert
Medlem
#46 Skrivet: 5 Jun 2016 18:02

Jag ska tyvärr inte spela SM den här gången. Jag har gjort det några gånger tidigare men i år blir det inget då jag inte har semester den veckan. Får komma igen 2017!

sture_lindberg
Medlem
#47 Skrivet: 5 Jun 2016 18:24

Måste ni som inte ska deltaga skriva i tråden .
Det är ju dom som SKA spela som är de intressanta.

Vert
Medlem
#48 Skrivet: 5 Jun 2016 18:29

Citerar: sture_lindberg, #48:
Måste ni som inte ska deltaga skriva i tråden .
Det är ju dom som SKA spela som är de intressanta.

Trådskaparen frågade vilka som ska med till SM. Det är en öppen fråga där rimligtvis såväl ja- som nej-svar kan vara okej. Dessutom tänkte jag försöka återföra tråden till SM-ämnet efter alla alkoholdiskussioner. Men absolut, jag ska hålla mig borta från och med nu.

sture_lindberg
Medlem
#49 Skrivet: 5 Jun 2016 18:49

Om några här på SO INTE ska vara med i Uppsala och att man får reda på detta hur intressant kan detta vara?

Gilly
Medlem
#50 Skrivet: 5 Jun 2016 19:31

Citerar: sture_lindberg, #50:
Om några här på SO INTE ska vara med i Uppsala och att man får reda på detta hur intressant kan detta vara?

Varför vill du snörpa åt innehållet på tråden Sture när trådskaparen frågar "ska ni med eller?" då är det ju verkligen relevant att som vert skriva att han tyvärr inte kan deltaga i år men gärna skulle. Onödigt att hacka på andra för att de vill dela med sig.

sture_lindberg
Medlem
#51 Skrivet: 5 Jun 2016 21:03 - Redigerad av: sture_lindberg

Så du anser på fullt allvar att alla som inte ska vara med och spela i schack-SM här på SO ska skriva detta i denna tråd ? Hur kan detta berika tråden ?

Är det inte intressantare att få reda på vilka som SKA vara med ?

Jo så klart det är så.

Gilly
Medlem
#52 Skrivet: 5 Jun 2016 21:16

Citerar: sture_lindberg, #52:
Så du anser på fullt allvar att alla som inte ska vara med och spela i schack-SM här på SO ska skriva detta i denna tråd ? Hur kan detta berika tråden ?

Var har jag skrivit att ALLA som inte ska spela ska skriva det på denna tråd? Och Sture det är väl inte upp till dig att avgöra vad eller vilka som ska eller bör skriva i de olika trådarna! Om du inte tycker det är intressant det som skrivs kanske du ska låta bli att läsa inläggen.

Och hur blir det med mig som inte vet hur jag ska göra, om jag ska offra en sommarvecka och spela i exempelvis veteran-sm. Får jag skriva det i tråden? Ojdå! nu gjorde jag just det

Mikaelk
Medlem
#53 Skrivet: 5 Jun 2016 21:41

Jag hade gärna spelat med 1 vecka är för hardcore för mig

sture_lindberg
Medlem
#54 Skrivet: 5 Jun 2016 22:46 - Redigerad av: sture_lindberg

Citerar: Gilly, #53:
Och hur blir det med mig som inte vet hur jag ska göra, om jag ska offra en sommarvecka och spela i exempelvis veteran-sm. Får jag skriva det i tråden? Ojdå! nu gjorde jag just det

Skriv om du kommer ,annars låter du bli --Svårt ??

Vi vill ju veta vilka som kommer..Det kan vara intressant för de andra som kommer. då kan man söka upp dom på plats..

Att veta vilka som inte kommer måste ju vara helt ointressant --Eller kan du förklara varför den vetskapen skulle vara intressant för någon.

Det är ju som god dag yxskaft..Fast på en ännu lägre nivå...

Martin.Lokander
Medlem
#55 Skrivet: 6 Jun 2016 00:54

Funderade på att spela SM i år, men tyvärr krockar det med så många andra trevliga turneringar så jag låter bli.

Batista77
Medlem
#56 Skrivet: 6 Jun 2016 00:57

Citerar: Martin.Lokander, #56:
Funderade på att spela SM i år, men tyvärr krockar det med så många andra trevliga turneringar så jag låter bli.

Samma anledning för E. Berg?

Martin.Lokander
Medlem
#57 Skrivet: 6 Jun 2016 01:05

Har personligen inte varit i kontakt med herr Berg angående detta men vet att han på sistone fått fler uppdrag som inte involverar schack. Det tycker jag verkar rimligt då han har en familj att försörja och schack inte ger någon stabil inkomst. Ifall detta är vad som orsakade hans frånvaro i årets SM vet jag dock ej.

Gilly
Medlem
#58 Skrivet: 6 Jun 2016 07:46

Citerar: sture_lindberg, #55:
Skriv om du kommer ,annars låter du bli --Svårt ??

Läs om mitt inlägg #53 igen och försök förstå vad jag skriver där. Förstår du inte Sture att det INTE är du som avgör vad som ska stå i tråden?

Till er andra kan jag säga att jag inte än vet om jag kan eller ska deltaga i Uppsalas SM. Viljan finns där, men några andra bitar måste också falla på plats. Jag måste ha en soffa att sova i tex och jag vet inte om den släkting jag har i Uppsala verkligen vill ha mig där en hel vecka (troligtvis inte).

Gilly
Medlem
#59 Skrivet: 6 Jun 2016 08:13

Anmälningsavgiften för Veteran-SM är 750:-. Hur har förbundet tänkt här egentligen? Nästan 10% av min månadsinkomst skulle alltså försvinna bara av att jag deltar. Veteraner är ju oftast pensionärer och pensionärer i Sverige är ofta fattigpensionärer som jag är.
Räknar jag ihop övriga kostnader för en veckas spel, resor, mat och dryck och övriga tillkostnader blir ett deltagande en ekonomisk omöjlighet för mig.

jimpan
Moderator
#60 Skrivet: 6 Jun 2016 11:36

Citerar: sture_lindberg, #85:
Att veta vilka som inte kommer måste ju vara helt ointressant --Eller kan du förklara varför den vetskapen skulle vara intressant för någon.

Du har fel Sture. För oss noviser är det intressant att veta att vi har ett antal medlemmar här på SO som är SM spelare men som av olika anledningar inte kan ställa upp. Dessutom är trådrubriken kort o gott : SM i Uppsala!

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!