Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Påskturneringen i Norrköping 2016
Författare Meddelande
LNO1
Medlem
#1 Skrivet: 25 Mar 2016 09:50 - Redigerad av: LNO1

Ja , så var man då på plats i Linköping där barnen bor, för vidarebefordran till Norrköping där Påskens enda egentliga begivenhet utspelar sig. Beronde på humör och resultat (nåja det sistnämnda ska inte ha en alltför stor betydelse för en glad klåpare vid brädet) så planerar jag att komma med några inlägg om turneringen. Jag uppmanar naturligtvis er andra både de som spelar och de som inte gör det att skriva i den här tråden också.

För er som inte tog det rätta beslutet att åka till Norrköping under påsken finns ju alltid möjlighet att göra bot och bättring nästa år.

LNO1
Medlem
#2 Skrivet: 25 Mar 2016 09:57

https://paskturneringen.files.wordpress.com/2012/1 2/pask2016.pdf

Stockholm98
Medlem
#3 Skrivet: 25 Mar 2016 09:58

Även jag ska spela och kan delge lite fortlöpande information under turneringens gång
Lycka till alla som ska spela!

LuleErik
Medlem
#4 Skrivet: 25 Mar 2016 14:34

Lycka till alla schackonline spelare i Norrköping.
Glad påsk och tack för rapporteringar där ifrån

LNO1
Medlem
#5 Skrivet: 28 Mar 2016 22:15

Jag lovade ju en rapport under tävlingens gång, men samtliga dagar var det alltid någon i vårt gäng som hade ett kampparti i slutspelet. Själv hade jag ett parti som gick tiden ut dag 2, en rysare i franskt där min motståndare länge var 2 bönder under men han lyckades förtjänstfullt vända partiet till en remi, något som trots allt kändes rättvist med tanke på det starka och sega försvar han bjöd på. Ett av mina verkligt minnesvärda partier. Min son spelade ett mycket bra och oväntat löpardrag som fick mig att och säkerligen också hans motståndare att bli överraskad, även det ett mycket minnesvärt parti som han vann. Dag ett var det mycket trångt i den annars mycket trevliga spellokalen, men arrangörerna agerade mycket proffsigt och rättade till detta till nästa dag. Gratis kaffe var även det en mycket uppskattad detalj. Som helhet ger jag den här tävlingen 5 av 5 möjliga, speciellt som det var många juniorer som tog hem priser i den lilla påskturneringen, något som jag såg som det mest positiva trots allt. Mitt deltagande är givet även nästa år förstås om jag bara har möjlighet. Stort Tack till arrangörerna och vi ses nästa år.

Du måste logga in för att kunna posta!