Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Magnus Carlsen
Författare Meddelande
lisbetsallander
Medlem
#1 Skrivet: 17 Okt 2015 10:23 - Redigerad av: lisbetsallander

Blev arg , dålig förlorare ? :

http://www.svt.se/sport/artikel/schackstjarnans-ut brott/

lisbetsallander
Medlem
#2 Skrivet: 17 Okt 2015 10:30

finns tyvärr ingen länk till partierna men det vet kanske nån annan här ?

IvarBlå1
#3 Skrivet: 17 Okt 2015 10:42

Det var väl inget!! När Fischer som 16-åring förlorade mot Najdorf drämde han ner alla sina pjäser på golvet.

HäälgeJunior
Medlem
#4 Skrivet: 17 Okt 2015 11:22 - Redigerad av: HäälgeJunior

Vilken är en bra förlorare? Vinnarskalle är ett måste

IvarBlå1
#5 Skrivet: 17 Okt 2015 11:43

Citerar: HäälgeJunior, #4:
Vilken är en bra förlorare? Vinnarskalle är ett måste

Det beror på hur man ser på schack. När 100-oddsaren Pär Larsson vann Malmö Open blev han intervjuad i radion och sa:-Jag ser mina motspelare lika mycket som medspelare. Och den synen har jag också fått på sistone. Det är så befriande att slippa att tänka på rankingtal och i stället se det vackra i spelet.

HäälgeJunior
Medlem
#6 Skrivet: 17 Okt 2015 11:48 - Redigerad av: HäälgeJunior

Citerar: IvarBlå1, #5:
Det är så befriande att slippa att tänka på rankingtal och i stället se det vackra i spelet.

Tror knappast att Zlatan är nöjd när han förlorar ,och tänker det var en vacker match Sen är det säkert beroende på vilken nivå man är på,Magnus är ju ändå världsetta

IvarBlå1
#7 Skrivet: 17 Okt 2015 11:53 - Redigerad av: IvarBlå1

Nej, men du vet ju vad jag tycker om Zlatan. Och där gäller det ofta så mycket mer än ett parti på So. Dessutom kan man , tycker jag, inte jämföra en fotbollsmatchs estetik med ett vackert långparti Men jag kan hålla med dig att på Magnus nivå eller den som är fattig kan en vinst betyda mycket.

Nisse_i_Högdalen
Medlem
#8 Skrivet: 17 Okt 2015 12:00

Det är så befriande att slippa att tänka på rankingtal och i stället se det vackra i spelet.

Det där håller jag med om.

Frankiboy
Medlem
#9 Skrivet: 25 Dec 2015 22:28

http://www.skak.dk/index.php?option=com_content&vi ew=article&id=1055:verdens-staerkeste-open-i-qatar &catid=10:topnyheder&Itemid=148

Vikingur
Medlem
#10 Skrivet: 26 Dec 2015 08:54 - Redigerad av: Vikingur

Citerar: IvarBlå1, #3:
När Fischer som 16-åring förlorade mot Najdorf drämde han ner alla sina pjäser på golvet.

Som aktiv klubbspelare mötte jag en gång en man som ilsket förvandlade protokollet till en pappersboll som han dängde i golvet. Nej, det var ingen junior snarare i pensionsåldern, nåväl en dålig dag kan alla ha tänkte jag.
Vid ett senare tillfälle såg jag honom förlora mot en annan spelare och samma sak hände igen och det visade sig snarare vara regel än undantag.

IvarBlå1
#11 Skrivet: 26 Dec 2015 10:49

Citerar: Vikingur, #10:
Som aktiv klubbspelare mötte jag en gång en man som ilsket förvandlade protokollet till en pappersboll som han dängde i golvet.

Finns det mer att säga om Magnus Carlsen? Och om din kommentar ska vara någonstans, Vikingur så är det väl inte här. Förstår inte vad den har med Carlsen att göra.

Hansenx5
Medlem
#12 Skrivet: 26 Dec 2015 11:20

Citerar: IvarBlå1, #11:
Förstår inte vad den har med Carlsen att göra.

Citerar: IvarBlå1, #3:
Det var väl inget!! När Fischer som 16-åring förlorade mot Najdorf drämde han ner alla sina pjäser på golvet.

Det beror på hur man ser på schack. När 100-oddsaren Pär Larsson vann Malmö Open blev han intervjuad i radion och sa:-Jag ser mina motspelare lika mycket som medspelare. Och den synen har jag också fått på sistone. Det är så befriande att slippa att tänka på rankingtal och i stället se det vackra i spelet.

Citerar: IvarBlå1, #7:
Nej, men du vet ju vad jag tycker om Zlatan. Och där gäller det ofta så mycket mer än ett parti på So.

Citerar: IvarBlå1, #11:
Och om din kommentar ska vara någonstans, Vikingur så är det väl inte här. Förstår inte vad den har med Carlsen att göra.

Nyd nu julefreden i stedet for

IvarBlå1
#13 Skrivet: 26 Dec 2015 12:01 - Redigerad av: IvarBlå1

Bara för att det är Annandag Jul får man ifrågasätta saker som man tycker är konstiga, eller inte? Men Ok, det finns säkert mer att säga om Magnus Carlsen, så det tar jag tillbaka

Hansenx5
Medlem
#14 Skrivet: 26 Dec 2015 12:08

Citerar: IvarBlå1, #14:
Bara för att det är Annandag Jul får man ifrågasätta saker som man tycker är konstiga, eller inte?

Jo, fortsæt du bare som du plejer. Derfor kan jeg vel godt undre mig over, at du ifrågasättar andre med noget, som du selv gør.

IvarBlå1
#15 Skrivet: 26 Dec 2015 12:20

Jag vill bara att Forumet kan vara öppet på Annandag Jul, och så farligt var det väl ändå inte. Och om du går in på tråden Varför? på Spel och lekar ska du se att jag inte plejer att skriva tråkiga saker (på Världsligt också) utan skriver ofta lättsinniga inlägg. GOD FORTSÄTTNING OCH GOTT NYTT ÅR!

Hansenx5
Medlem
#16 Skrivet: 26 Dec 2015 12:25

Citerar: IvarBlå1, #16:
Jag vill bara att Forumet kan vara öppet på Annandag Jul, och så farligt var det väl ändå inte. Och om du går in på tråden Varför? på Spel och lekar ska du se att jag inte plejer att skriva tråkiga saker (på Världsligt också) utan skriver ofta lättsinniga inlägg.

Det retfærdiggør vel ikke det du skriver i denne tråd. Jeg synes din kommentar virkede konfliktskabende. Nu vil jeg stoppe vores samtale inden jeg bliver ifrågasat.
Fortsat god jul og godt nytår til dig også.

IvarBlå1
#17 Skrivet: 26 Dec 2015 13:47 - Redigerad av: IvarBlå1

Citerar: sture_lindberg, #25:
Har det någon anknytning till Magnus C går det väl ann.Och det kanske det hade

Jag ville bara jämföra Fischers uppträdande med Magnus. Och ser man videon klarnar det kanske.

farbrorjo
Medlem
#18 Skrivet: 27 Dec 2015 09:23

Vid det här laget har vi av naturliga skäl haft mängder med trådar där Magnus Carlsen har figurerat - både som trådämne i sin egen rätt, men givetvis även andra om schack på yppersta världselitnivå. Om det beror på matsmältningsproblem efter alla julbord, för mycket glögg eller om det har andra orsaker ska jag låta vara osagt, men för denna tråd helt irrelevanta kommentarer har jag nu rensat på ett antal inlägg och som vanligt, vill ni diskutera annat så gör då det på lämplig plats. Men här återgår vi till Carlsen och sådant som knyter an till Carlsen, varken mer eller mindre. God fortsättning!

Du måste logga in för att kunna posta!