Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Psykologisk krigsföring eller korrekt förhållningssätt.?
<< . 1 . 2 .
Författare Meddelande
Nörager
Medlem
#31 Skrivet: 6 Sep 2015 23:54

Herregud vilken underhållande tråd

Catweazle
Medlem
#32 Skrivet: 7 Sep 2015 12:41

Citerar: Nörager, #31:

Ja, det här var verkligen spännande!

karinita
Medlem
#33 Skrivet: 7 Sep 2015 15:42

Citerar: Nörager, #31:

Citerar: Catweazle, #32:
Ja, det här var verkligen spännande!

Tråden är väl ungfär lika spännande som era partier.. ca: på en höft

Catweazle
Medlem
#34 Skrivet: 7 Sep 2015 17:02 - Redigerad av: Catweazle

Citerar: karinita, #33:
ca: på en höft

En höftleds-operation kanske vore något att överväga?

karinita
Medlem
#35 Skrivet: 7 Sep 2015 17:50

Citerar: Catweazle, #34:
En höftleds-operation kanske vore något att överväga?

Inte dags riktigt än, men en fettsugning, bröstförminskning och ansiktslyftning känns mer aktuella.

peace
Medlem
#36 Skrivet: 7 Sep 2015 18:04

Vill ta upp ett annat beteende jag tycker var osportsligt.jag spelade ett parti där motståndaren hade mest tryck på mig även om jag hade en merbonde.Bjöd remi som det tackades nej till.Därefter lyckades jag hitta en kontring som så småningom ledde till att jag lyckades matta min motståndare.Tycker det är trevligt med spelare som tackar för partiet efteråt.När jag skrev till denna spelare och tackade för ett spännande parti fick jag inget svar.Spelaren skickar därefter en utmaning till mig.Jag avböjde.Kan tillägga att spelaren har mer rankingpoäng än mig.Må så gott.

Catweazle
Medlem
#37 Skrivet: 8 Sep 2015 10:03

Citerar: karinita, #35:
Inte dags riktigt än, men en fettsugning, bröstförminskning och ansiktslyftning känns mer aktuella

Tja, du vet ju bäst själv när det är dags!? Nu skiter vi i sånt som inte har med tråden att göra. För övrigt undrar jag om vi verkligen snackar om osportsligt beteende? Har ni varit ute i riktigt turneringsspel? Till exempel SM? Där kan man råka ut för riktiga dårar.

GonzoGarbanzo
Medlem
#38 Skrivet: 8 Sep 2015 13:13

Frågan blir väl Spartkus varför det är så viktigt att få revansch mot någon du redan vunnit mot?

En del medlemmar här har inget intresse av att förmänskliga spelet, dom vill bara spela schack. Det här är inte Facebook trots allt.

Personligen skickar jag bara revanschutmaningar till dom som slår mig för jag spelar för att bli bättre, men jag tackar också ja till alla utmaningar sålänge folk kan spela på plattformen jag behöver 7/drag

Utmana mig istället jag bor i Guatemala och gör alla mina drag här på udda timmar

Catweazle
Medlem
#39 Skrivet: 8 Sep 2015 16:27 - Redigerad av: Catweazle

Citerar: peace, #36:
Vill ta upp ett annat beteende jag tycker var osportsligt.jag spelade ett parti där motståndaren hade mest tryck på mig även om jag hade en merbonde.Bjöd remi som det tackades nej till.Därefter lyckades jag hitta en kontring som så småningom ledde till att jag lyckades matta min motståndare.Tycker det är trevligt med spelare som tackar för partiet efteråt.När jag skrev till denna spelare och tackade för ett spännande parti fick jag inget svar.Spelaren skickar därefter en utmaning till mig.Jag avböjde.Kan tillägga att spelaren har mer rankingpoäng än mig.Må så gott.

Jag förstår inte resonemanget riktigt?? Om man spelar i allsvenskan och lagets öde ligger i ens händer, då jävlar, gäller det att kämpa till sista blodsdroppen!! Här kör man ju bara för skojs skull och om man så vill: lite träning!? Går det verkligen att vara osportslig på SO? Hur f#n gör man då???

<< . 1 . 2 .
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.