Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Hur många spelar i klubb här på SO ? Uppföljning.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
Författare Meddelande
timmy
Medlem
#211 Skrivet: 7 Aug 2015 23:07

Kleimark, var tyst om du inte bidrar till diskussionen.

Och Sture, att inte kunna ta åt sig kritik, bra eller dålig, det bör ju vem som helst kunna göra?!

sture_lindberg
Medlem
#212 Skrivet: 7 Aug 2015 23:24 - Redigerad av: sture_lindberg

Citerar: timmy, #211:
Och Sture, att inte kunna ta åt sig kritik, bra eller dålig, det bör ju vem som helst kunna göra?!

Jag tar emot konstruktiv kritik.
Men jag bryr mej inte det minsta om illvillig kritik.Som saknar den minsta sanning

Kleimark
#213 Skrivet: 7 Aug 2015 23:46

Timmy, var tyst om du inte bidrar till diskussionen.

greenberry
Medlem
#214 Skrivet: 8 Aug 2015 01:10

Citerar: Kleimark, #213:
var tyst

Hörde inget............

Kleimark
#215 Skrivet: 8 Aug 2015 01:14

Intressant.

peace
Medlem
#216 Skrivet: 8 Aug 2015 01:30

Först Hörby o Höör sen

sture_lindberg
Medlem
#217 Skrivet: 8 Aug 2015 01:36 - Redigerad av: sture_lindberg

Citerar: peace, #216:
Först Hörby o Höör sen

Enkäten är avslutad. Där blev det klart att det var ca 45 procent som spelade i klubb.

Nu bara frågor om denna enkät.
Och tråden stängs ner på söndag den 9e augusti.

karinita
Medlem
#218 Skrivet: 8 Aug 2015 03:29 - Redigerad av: karinita

Citerar: sture_lindberg, #217:
Enkäten är avslutad. Där blev det klart att det var ca 45 procent som spelade i klubb.

Nej men Sture, nu är du ju där igen! Det är inte 45% som spelar i klubb, det är 45% av de som svarade i undersökningen som spelar i klubb. Det är en avgörande skillnad mellan de två och det är att den senare helt bygger på fakta medan den första är en gissning.

Etelhem
Medlem
#219 Skrivet: 8 Aug 2015 08:41

Citerar: karinita, #218:
Nej men Sture, nu är du ju där igen! Det är inte 45% som spelar i klubb, det är 45% av de som svarade i undersökningen som spelar i klubb. Det är en avgörande skillnad mellan de två och det är att den senare helt bygger på fakta medan den första är en gissning.

Att du karinita överhuvud taget har tid att spela schack ???

LNO1
Medlem
#220 Skrivet: 8 Aug 2015 09:11

Citerar: karinita, #218:
Nej men Sture, nu är du ju där igen! Det är inte 45% som spelar i klubb, det är 45% av de som svarade i undersökningen som spelar i klubb.

Jo så är det förvisso, men har du försökt resonera med en vägg någon gång? Att förneka ett obestridligt faktum trodde man ju var omöjligt fram till den dag man hamnade i detta forum.

LNO1
Medlem
#221 Skrivet: 8 Aug 2015 09:15

Citerar: Etelhem, #219:

Om du syftade på att karinitas inlägg skulle vara så tidskrävande för henne, så hade det väl varit f-n så mer relevant att fråga Sture eller mig den frågan? Eller är det bara så att du störs av att en kvinna blandar sig i debatten?

timmy
Medlem
#222 Skrivet: 8 Aug 2015 09:15

Ok, Sture, bra att du förtydligade! Jag tolkade tidigare inlägg som att du inte brydde den om kritik alls, men nu är jag med i ditt resonemang.

Det jag menade med dina inlägg Kleimark, var att du enl mig förlöjligade Stures och karinitas diskussion genom skämtsamma inlägg, därför driver du inte diskussionen framåt. Inte första gången du gör detta.

Etelhem
Medlem
#223 Skrivet: 8 Aug 2015 09:20

Citerar: LNO1, #221:
Om du syftade på att karinitas inlägg skulle vara så tidskrävande för henne, så hade det väl varit f-n så mer relevant att fråga Sture eller mig den frågan? Eller är det bara så att du störs av att en kvinna blandar sig i debatten?

Kvinna ? Du menar hen är en kvinna???

lubbeluring
Medlem
#224 Skrivet: 8 Aug 2015 09:28

Man kan nog anta att av forumets aktiva medlemmar
är det cirka 45% som spelar i klubb.

LNO1
Medlem
#225 Skrivet: 8 Aug 2015 09:28

Citerar: Etelhem, #223:
Kvinna ? Du menar hen är en kvinna?

Hon har låtit oss veta det ja, om man nu var oförmögen att lista ut det med hjälp av hennes namn. Hur var det nu, varför ställde du den frågan till henne och inte till mig eller Sture t.ex?

LNO1
Medlem
#226 Skrivet: 8 Aug 2015 09:31 - Redigerad av: LNO1

Citerar: lubbeluring, #224:

Man kan nog anta att av forumets aktiva medlemmar
är det cirka 45% som spelar i klubb.

Detta är ju ett betydligt mer nyanserat att framställa saken, och det är just den nyanseringen som saknas i Stures uttolkning av resultatet, och varför det ska vara så förbenat svårt att förstå skillnaden och acceptera den är för mig en fullständig gåta.

LNO1
Medlem
#227 Skrivet: 8 Aug 2015 09:35

Citerar: timmy, #222:
Det jag menade med dina inlägg Kleimark, var att du enl mig förlöjligade Stures och karinitas diskussion genom skämtsamma inlägg, därför driver du inte diskussionen framåt. Inte första gången du gör detta.

Du är inte ensam om att ha tröttnat på dessa pajaskonster timmy.

karinita
Medlem
#228 Skrivet: 8 Aug 2015 10:11

Citerar: Etelhem, #219:

Du inträder i debattens absoluta slut med ett helt och hållet föraktfullt inlägg.
I inlägg #223 ifrågasätter du till och med mitt kön? Har du problem med starka kvinnor Etelhem? Är det därför du gärna visar dig med vapen i hand?

Jag har inte spelat länge här på SO men redan stött på några riktigt otrevliga typer, men många fler riktigt trevliga och tillmötesgående personer. Hade det inte varit för de senare skulle jag visat fingret och lämnat sajten med omedelbar verkan.

peace
Medlem
#229 Skrivet: 8 Aug 2015 10:36

Att ni bara orkar bråka om några siffror i en undersökning som sen går till personangrepp.Ja uch vad lågt!!!

Elrey
Medlem
#230 Skrivet: 8 Aug 2015 10:42

Citerar: peace, #229:
Att ni bara orkar bråka

Här orkar man bråka om vad som helst faktiskt. Åt andra sidan är det ingen som tvingar en att stanna kvar i ett tråd som spårar ur.

Etelhem
Medlem
#231 Skrivet: 8 Aug 2015 10:47

Citerar: karinita, #228:
Du inträder i debattens absoluta slut med ett helt och hållet föraktfullt inlägg.
I inlägg #223 ifrågasätter du till och med mitt kön? Har du problem med starka kvinnor Etelhem? Är det därför du gärna visar dig med vapen i hand?

1. Vad är det för föraktligt med att fråga om du har tid på sidan om ditt tjafsande med att spela oxå?
2. Och det är inte ditt kön som är iriterande utan ditt tjafsande .
3. Och att jag på facebook är på en bild efter en tävling vad är ditt problem med det?

karinita
Medlem
#232 Skrivet: 8 Aug 2015 10:55 - Redigerad av: karinita

Citerar: Etelhem, #231:
Vad är det för föraktligt med att fråga om du har tid på sidan om ditt tjafsande med att spela oxå?

Du fortsätter öppet visa ditt förakt genom att reducera mina inlägg till "tjafs"
Och det är inte ditt kön som är iriterande utan ditt tjafsande .
Och för säkerhets skull en gång till

Kryp du tillbaka under vad du nu kom fram ifrån, och ta ditt förakt för starka kvinnor med dig.

LNO1
Medlem
#233 Skrivet: 8 Aug 2015 10:59 - Redigerad av: LNO1

Vad är det för föraktligt med att fråga om du har tid på sidan om ditt tjafsande med att spela oxå?

Jag skriver oerhört långa och tråkiga inlägg här på sidan i en omfattning som karinita inte alls gör, så varför ställde du inte frågan till mig eller Sture, som också har gjort en hel del inlägg i diverse forum, det torde väl ingen kunna förneka? Jag förstår om karinita känner sig påhoppad.

Etelhem
Medlem
#234 Skrivet: 8 Aug 2015 11:08

Citerar: LNO1, #233:
Jag skriver oerhört långa och tråkiga inlägg här på sidan i en omfattning som karinita inte alls gör, så varför ställde du inte frågan till mig eller Sture, som också har gjort en hel del inlägg i diverse forum, det torde väl ingen kunna förneka? Jag förstår om karinita känner sig påhoppad.

Här har Sture lagt ner månader av sin tid till denna undersökning och sen kommer folk (ny medlem) och ifrågasätter allt han jobbat med klart det stör mig. LNO1 är ju gammal i gården men inte den andra medlemmen som ju inte rimligen har en aning om vad det handlar om så ja jag uppfattar den personens skrivande bara som tjafs för att tjafsa

LNO1
Medlem
#235 Skrivet: 8 Aug 2015 11:21

Citerar: Etelhem, #234:
Här har Sture lagt ner månader av sin tid till denna undersökning och sen kommer folk (ny medlem) och ifrågasätter allt han jobbat med klart det stör mig.

Återigen, ingen har ifrågasatt vare sig undersökningen (förutom två mer eller mindre idiotiska inlägg av ett par som sedan inte sagt något mer i frågan) eller det arbete Sture lagt ner. Kul initiativ och jag har personligen tittat till ställningen regelbundet.

Däremot tycker jag fortfarande att den kritik som framfördes (rätt eller fel) varken var osaklig eller nedsättande gentemot Sture arbete.Här tycker jag att Sture överreagerade när han tog kritiken personligt.

Dessutom har det inget med sakfrågan alls att göra om en medlem har varit med i en dag eller tio år här på SO.

Kleimark
#236 Skrivet: 8 Aug 2015 11:22

Jag förstår inte varför du LNO1 hoppar på Etelhem, för att han ställer en fråga.

LNO1
Medlem
#237 Skrivet: 8 Aug 2015 11:24 - Redigerad av: LNO1

Citerar: Kleimark, #236:
Jag förstår inte varför du LNO1 hoppar på Etelhem, för att han ställer en fråga.

Se det som ett schackproblem Kleimark, grunna ett tag på det så kanske du hittar lösningen.

Kleimark
#238 Skrivet: 8 Aug 2015 11:26

En sak är säker, och det är att sarkasm inte accepteras på schackOnline.

karinita
Medlem
#239 Skrivet: 8 Aug 2015 11:28

Citerar: Etelhem, #234:
Här har Sture lagt ner månader av sin tid till denna undersökning och sen kommer folk (ny medlem) och ifrågasätter allt han jobbat med klart det stör mig

Det är bra att du är tydlig Etelhem att vi nya medlemmar ska hålla tyst och inte ta plats

HSK_Andreas
Moderator
#240 Skrivet: 8 Aug 2015 11:28

Jag tycker undersökningen är bra. Några slutsatser kan man absolut dra av den även om även jag betvivlar att 45% av medlemmarna på SO är klubbmedlemmar.

Inlägg #205 tycker jag säger en hel del. Om man inte ens kan minnas när man ändrade åsikt i en fråga så bör något eller några av följande punkter vara sann:

1. Man har dåligt minne
2. Man har aldrig någonsin fel
3. Man kan allt om allt
4. Man saknar förmåga att se sina egna brister eller åtminstone att erkänna dem
5. Man är arrogant

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.