Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Därför ska du gå med i en schackklubb!
<< . 1 . 2 . 3 .
Författare Meddelande
sture_lindberg
Medlem
#61 Skrivet: 12 Aug 2015 21:41

Citerar: LNO1, #88:
Som sagt var, det var inte jag som hade kontakten med förbundet, så jag vet ju inte vad som sades.

Nej jag anklagar inte DEJ på något vis.Men om den som "snackade" med förbundet hade nämnt det med klockorna så tror jag säkert det hade gått bra-- Kolla gärna om han gjorde detta.Skulle vara intressant att veta.Eller om han bara nämnde att ni inte hade "råd "...

Kleimark
#62 Skrivet: 12 Aug 2015 21:42

Citerar: sture_lindberg, #60:
Men där står ju inget att man inte kan få dispens från detta eller hur ?

Det står ingenting om att SA Mark alltid har hemmamatch heller. Det som inte explicit står gäller inte i regler.

uct2
Medlem
#63 Skrivet: 12 Aug 2015 21:43

Citerar: Kleimark, #54:
I reglerna för 2015/2016 finns ingen sådan möjlighet enligt reglerna.

Lundby SS lämnade in en motion om detta till förra årets kongress, uppbackade av Göteborgs SF. Styrelsen utlovade att "dispens skulle ges frikostigt", utan att nämna någon konkret tidsgräns för när dispenserna skulle upphöra. Även om själva motionen avslogs finns alltså ett löfte om att kunna ge dispens, vilket SvSF då tydligen nu bryter.

sture_lindberg
Medlem
#64 Skrivet: 12 Aug 2015 21:43

Finns ALLTID undantag från regler..Och dispenser är alltså knappast omöjligt att få...

sture_lindberg
Medlem
#65 Skrivet: 12 Aug 2015 21:45

Citerar: uct2, #63:
finns alltså ett löfte om att kunna ge dispens

Exakt. Och jag tror faktiskt inte det ska vara omöjligt att kunna få det.

Men frågar man inte så får man ju skylla sej själv..

Kleimark
#66 Skrivet: 12 Aug 2015 21:47

Om det hade varit likadant som tidigare, så hade knappast motsvarande paragrafer justerats beträffande möjlighet att spela med klassisk betänketid, eller hur?

sture_lindberg
Medlem
#67 Skrivet: 12 Aug 2015 21:55

Som sagt:Inget är omöjligt.Inte ens att få dispens i schack Och man kan inte få dispens om man inte frågar om det..

LNO1
Medlem
#68 Skrivet: 12 Aug 2015 21:55

Citerar: sture_lindberg, #65:
Men frågar man inte så får man ju skylla sej själv.

Nåja vi har ju inte gnällt alls utan accepterat läget som det är och vi satsar nu på att bygga upp vår ekonomi samt att bredda vår verksamhet så att vi kan komma igen i seriespelet nästa år, så ingen större skada skedd tycker jag.

Efter detta stickspår kanske vi bör återgå till det egentliga trådämnet, men ni ska ha hjärtligt tack för era svar!

MalmöLeif
Medlem
#69 Skrivet: 20 Aug 2015 19:49

Skol-schack

http://www.schack.se/schack-i-skolan/skolklubbar/

<< . 1 . 2 . 3 .
Du måste logga in för att kunna posta!