Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Schackliga Skrönor ..... Då och Nu ???
Författare Meddelande
Kamrat_Lenin
Medlem
#1 Skrivet: 6 Dec 2014 23:01

Har vid ett sammanhang vid en turnering... När vi åt och fikade efter någon av ronderna... Så sa en av sällskapet att det var en man som fuskade med Mobilen en tävling som hade utspelats när mobiler blev på modet... Tävlings ledningen började ana misstanke då detta var en Ny person som dem aldrig hade hört tals om och han sopade rent av Mattan mot dem andra!!! När dem väl konfronterade honom och hur han hade tänkt i dem olika partierna så kunde han inte svara... Sedan ställde dem upp olika kombinationer både nybörjare och medium samt avancerade sådan... Inte en enda kunde han lösa...

Ja skröna eller Inte??? Mobiler finns ju men om denna skröna är sann .... Har jag ingen aning Om... Kul att höra era saker om olika schack sammanhang !!!

Nörager
Medlem
#2 Skrivet: 6 Dec 2014 23:13

Fake tror jag! Vem går iväg efter varje drag?

Kamrat_Lenin
Medlem
#3 Skrivet: 6 Dec 2014 23:27

Citerar: Nörager, #2:
Fake tror jag! Vem går iväg efter varje drag?

Håller till Fullo Med ....

Nörager
Medlem
#4 Skrivet: 7 Dec 2014 01:51

när jag kommer in till Mittspel, så brukar jag dock resa mig upp ofta! dock stryka mig omkring borden i närheten, hade varit direkt misstänktsamt om han skulle gå från lokalen eller på toa varje gång det är hans drag.

Så ja... Fake! Dock har man ju hört ett o annat (rykten) om att vissa personer Kan ha fuskat med data hjälp. dock Nissar som har hela ställningen i huvudet och lätt kan få upp ställningen på datorn fort..

Jäkligt larvigt.. undrar hur stolt man kan vara om det skulle leda att man vinner partiet..
Inget jag skulle vara glad över i äldre dagar.

Falkis
Medlem
#5 Skrivet: 7 Dec 2014 03:29

Tycker det är osportsligt att ränna till toaletten eller utanför spellokalen stup i kvarten. Oavsett om man fuskar eller ej så bör man utesluta möjligheten att rikta misstankar emot sig själv. Om inte för sin egen skull, så för motståndaren som eventuellt kan påverkas.

Kamrat_Lenin
Medlem
#6 Skrivet: 7 Dec 2014 04:09

Ja fattar!! Men tråden skall ju nu handla om skrönor och inte hur ni uppfattar situationen hur ni eller andra gör under partiets gång.... Men det var ju dock trevligt att läsa lite vad ni skrev...

aljechinsson27
Medlem
#7 Skrivet: 28 Dec 2014 15:48

Det sägs att Fischer i steället för att spela andra partiet mot Spasskij jagade får uppe på Islands vidder. Om det är en skröna eller inte vet bara fåren och han själv.

Kleimark
#8 Skrivet: 28 Dec 2014 16:11

Det sägs att jag en gång låste in en ökänd schackentusiast från Skåne i klubblokalen. Det sägs att han hamnade hos polisen, efter att ha försökt att klättra in genom fönstrena i huset mitt emot.

aljechinsson27
Medlem
#9 Skrivet: 28 Dec 2014 16:20

Han tog sig ju ut genom fönstret.Inlåsningen var väl inte helt perfekt.

Kleimark
#10 Skrivet: 28 Dec 2014 16:27

Det var inte meningen att han skulle bli kvar i lokalen. Annars hade han väl suttit kvar ännu.

aljechinsson27
Medlem
#11 Skrivet: 28 Dec 2014 16:55 - Redigerad av: aljechinsson27

Det förstår jag också när han kunde ta sig ut. Han hade nog inte suttit kvar där än idag om inte klubben upphörde eller flyttade. Och då får man hoppas att någon kom och öppnade för honom . För han kunde ju inte betala hyra ända tills idag.

aljechinsson27
Medlem
#12 Skrivet: 28 Dec 2014 17:29

Kanske det filnns någon gammal fåraherde som kan intyga att det var Fischer. Eller var det så enkelt att han RÄKNADE får! Ledsen som ett litet barn över hur han misshandlade det första partiet.

Du måste logga in för att kunna posta!