Författare |
Meddelande |
Falkis
Medlem
|
#91 Skrivet: 11 Nov 2014 21:35
Givetvis är det fördel till Carlsen, han är en bättre spelare.
|
Leifur
Medlem
|
#92 Skrivet: 11 Nov 2014 21:45
Citerar: Falkis, #91: Givetvis är det fördel till Carlsen, han är en bättre spelare.
Idag var han då inte bättre än Anand, han var faktiskt riktigt blek.
Det ska bli intressant att se hur omskakad Magnus C blev av detta parti. Partiet i morgon blir extra intressant.
|
Leifur
Medlem
|
#93 Skrivet: 11 Nov 2014 22:41
Citerar: sture_lindberg, #90: Och jag kan tala om att detta inte alls stämmer .. Både v75 OCH v86 finns..Och v75 är klart mycket större.
Vad är det som inte stämmer?
Såg du förresten att Anand verkar ha studerat vårt parti, men förstärkt vits spel?
|
Kleimark
|
#94 Skrivet: 11 Nov 2014 23:06
Citerar: Leifur, #88: (som information kan jag meddela att V75 är sedan en tid tillbaka passé och har ersatts med V86)
Detta stämmer alltså inte.
|
HSK_Andreas
Moderator
|
#95 Skrivet: 11 Nov 2014 23:07
Om man jämför tippning här, med spel på hästar kan man väl lika gärna jämföra med spel på matcher där man ofta kan tippa under pågående match, där liveoddset givetvis ändras efter förutsättningarna i matchen.
|
aljechinsson27
Medlem
|
#96 Skrivet: 11 Nov 2014 23:39 - Redigerad av: aljechinsson27
Är det befogat att tippa vid 5-5 eller 5,5-5,5, eller 4-4. Då slår mitt tips in om Carlsen vinner två och spelar en remi. Fullt tänkbart och det här är som sagt inget spel om fotboll heller. Så länge det står lika är det absurt att någon ska komma och säga att man inte får tippa!
|
sture_lindberg
Medlem
|
#97 Skrivet: 11 Nov 2014 23:56 - Redigerad av: sture_lindberg
Citerar: HSK_Andreas, #95: Om man jämför tippning här, med spel på hästar kan man väl lika gärna jämföra med spel på matcher där man ofta kan tippa under pågående match, där liveoddset givetvis ändras efter förutsättningarna i matchen.
Jo men något lättare att tippa slutresultatet om man tippar från ställningen 1,5-1,5 än ifrån 0-0 så klart.. Eller om man skulle tippa matchen då det står 6-6 ,,
Mindre och mindre alternativ (att tippa ) desto fler partier som redan har spelats..Därför ska inte tips efter 0-0 värderas lika med tips senare.
|
sture_lindberg
Medlem
|
#98 Skrivet: 12 Nov 2014 13:04
Så tips EFTER utsatt tid räknar vi således inte i denna tipstävling.
Nu dags för PARTI NR 4 !
|
Kleimark
|
#99 Skrivet: 12 Nov 2014 13:05
Citerar: sture_lindberg, #98: Så tips EFTER utsatt tid räknar vi således inte i denna tipstävling.
Bra! 
|
Leifur
Medlem
|
#100 Skrivet: 12 Nov 2014 14:06
Citerar: sture_lindberg, #98: Så tips EFTER utsatt tid räknar vi således inte i denna tipstävling.
Vilka vi, och vilken tipstävling?
Du och Kleimark är roliga ni!
|
aljechinsson27
Medlem
|
#101 Skrivet: 12 Nov 2014 14:10

|
sture_lindberg
Medlem
|
#102 Skrivet: 12 Nov 2014 14:14
Citerar: Leifur, #100: Vilka vi, och vilken tipstävling?
Vi har ju en liten tipstävling vem som tippar VM-matchen bäst..har du missat detta ? Men bara tips inlämnade FÖRE matchens början deltager..
Ytterligare frågor på detta ?
|
Leifur
Medlem
|
#103 Skrivet: 12 Nov 2014 14:23
Citerar: sture_lindberg, #102: Vi har ju en liten tipstävling vem som tippar VM-matchen bäst..har du missat detta ? Men bara tips inlämnade FÖRE matchens början deltager..
Ytterligare frågor på detta ?
Nej, nej.. inga frågor, men jag är frågande!
Jag var den enda på den här tråden som innan matchen började tippade Anand som segrare.
Men jag tycker inte man ska lägga locket på när det gäller tips eftersom förutsättningarna kan ändras. Så var lite mer generös. Högre i tak, tack!
För övrigt hänvisar jag till #100
|
chessexplorer
Medlem
|
#104 Skrivet: 12 Nov 2014 14:28
Jag tippar att båda spelarna kommer att vinna minst ett parti i denna match 
|
Svedjeholmen
Medlem
|
#105 Skrivet: 12 Nov 2014 14:34
Jag tror att det blir oavgjort
|
sture_lindberg
Medlem
|
#106 Skrivet: 12 Nov 2014 14:39
Citerar: Leifur, #103: Men jag tycker inte man ska lägga locket på när det gäller tips eftersom förutsättningarna kan ändras. Så var lite mer generös. Högre i tak, tack!
Nog om detta nu..Bara tips inlämnade före start deltager alltså.Klart slut.
|
Leifur
Medlem
|
#107 Skrivet: 12 Nov 2014 14:41
Citerar: sture_lindberg, #106: Nog om detta nu..Bara tips inlämnade före start deltager alltså.Klart slut.
|
G_arvid
Medlem
|
#108 Skrivet: 12 Nov 2014 14:54
Det bör dock vara tillåtet att skriva t ex "jag TROR Anand vinner med 6,5-5,5", bara man inte skriver "jag TIPPAR Anand vinner med 6,5-5,5"? 
|
sture_lindberg
Medlem
|
#109 Skrivet: 12 Nov 2014 14:58 - Redigerad av: sture_lindberg
Visst ..du får skriva vad du vill Och även tippa vad du vill...Men i denna tipstävling är det försent att deltaga i..
Som sagt ..
Redan i detta inlägg skrev jag vad som gällde.
|
aljechinsson27
Medlem
|
#110 Skrivet: 12 Nov 2014 15:05
Lite nyfiken: Hur många är med i den här tipstävlingen?
|
sture_lindberg
Medlem
|
#111 Skrivet: 12 Nov 2014 17:02 - Redigerad av: sture_lindberg
Och vad har det för betydelse menar du ?
Jag har räknat nu..Kom fram till att det var 7 som hade tippat..
|
Leifur
Medlem
|
#112 Skrivet: 12 Nov 2014 18:33
Anand ser för tillfället väldigt nöjd ut och Carlsen aningen brydd ut. Vinner Anand nästa parti som vit kanske Carlsen helt tappar matchen.
|
sture_lindberg
Medlem
|
#113 Skrivet: 12 Nov 2014 18:35
Jag tror precis tvärt om...-Att Magnus nu skärper sitt spel..Han har nämligen en växel till..som jag tror Anand saknar helt.
|
Leifur
Medlem
|
#114 Skrivet: 12 Nov 2014 19:32
Som jag ser det har Anand redan visat sig ha en växel till och han har använt den för att köra över Magnus.
Nästa parti ger oss möjligen en fingervisning..
|
sture_lindberg
Medlem
|
#115 Skrivet: 12 Nov 2014 19:45
Citerar: Leifur, #114: köra över Magnus.
Alla kan ha en dålig dag--Även Magnus..
|
Multi_Chess
Medlem
|
#116 Skrivet: 12 Nov 2014 20:44
Hm... Intressant. "Tre i rad" (dam med 2 torn inblandade i båda vits vinster. Carlsen horisontellt. Anand vertikalt.
En stark ställning att få på slutet. Ska bli spännande och se om mönstret fortsätter.
|
Leifur
Medlem
|
#117 Skrivet: 12 Nov 2014 20:46
Citerar: Multi_Chess, #116: Hm... Intressant. "Tre i rad" (dam med 2 torn inblandade i båda vits vinster. Carlsen horisontellt. Anand vertikalt.
En stark ställning att få på slutet. Ska bli spännande och se om mönstret fortsätter.
Intressant iakttagelse!
|
LNO1
Medlem
|
#118 Skrivet: 12 Nov 2014 21:44
Citerar: sture_lindberg, #106: Nog om detta nu..Bara tips inlämnade före start deltager alltså.Klart slut.
Inte för att jag egentligen vill lägga mig i denna debatt emedan jag är en urusel tippare , men vem f-n har utnämnt denna tråd till en tippningstävling? ;) Och var är då i sådana fall reglerna för denna tippningstävling? Härmed struntar jag högaktningsfullt i alla hemmasnickrade tippningsregler och tippar att förloraren av matchen kommer att bli lite ledsen i ögat.. och må bäste man vinna!
|
sture_lindberg
Medlem
|
#119 Skrivet: 12 Nov 2014 21:53
Citerar: LNO1, #118: Och var är då i sådana fall reglerna för denna tippningstävling?
Reglerna är mycket enkla..Det gällde att tippa slutresultatet i VM-matchen.
Och man skulle då tippa resultatet INNAN de började spela.
Enkla regler för de flesta ,men svårare för vissa.
|
LNO1
Medlem
|
#120 Skrivet: 12 Nov 2014 22:06
Citerar: sture_lindberg, #119: Reglerna är mycket enkla..Det gällde att tippa slutresultatet i VM-matchen.
Men var i denna tråd nämndes det att man skulle lämna in ett tips på hur matchen skulle gå , och var någonstans kunde man finna dessa regler för tipset innan matchen startade? Jag bara undrar... Och varför skulle man inte få kunna skriva t.ex: "jag tippar att matchen blir oavgjord" som då kan vara synonymt med "jag tror att matchen blir oavgjord" ? Jag kan inte se något språkligt fel i det, i alla fall. Men det finns säkert självutnämnda lingvister här på sidan som kan korrigera min urusla svenska i detta fall. Jag kom på en sak till: Vilket är priset till den som gissade rätt?
|