Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Vilken är den bästa skalp?
<< . 1 . 2 . 3 .
Författare Meddelande
aljechinsson27
Medlem
#61 Skrivet: 3 Okt 2014 19:48

Det var en skalp som var en riktig skämtare. Hans rankingtal har jag inte en susning om

WannabeCM
Medlem
#62 Skrivet: 5 Okt 2014 08:36

Hermansson, Berg och Hillarp Persson har vunnit mot Carlsen i långparti. Han var iofs inte världsmästare då, och det kanske finns fler svenskar som lyckats med det. En svensk vann mot honom i simultan för inte så länge sen, Kadri heter han om jag inte missminner mig.

För egen del i långparti så är GM P Carlsson främsta skalp, följt av några IM. Bästa spelare oavsett spelform som jag slagit är Mamedyarov, men då i blixt på ICC.

HSK_Andreas
Moderator
#63 Skrivet: 5 Okt 2014 15:34

In långparti IM Furhoff för många år sen när jag själv låg någonstans runt 1800-1900. I snabbschack och blixt ett gäng av Sveriges IM/IGM. På ICC eller liknande, någon som spelade med Speelmans konto, han själv eller någon annan är omöjligt att veta.

I långpartier mot HSK_MickevB så har svart vunnit 7 partier och ett har slutat remi så jag har besegrat honom 4 ggr som svart och han slig ju Brynell med de vita pjäserna så det borde väl räknas som en skalp?

LuleErik
Medlem
#64 Skrivet: 6 Okt 2014 09:14 - Redigerad av: LuleErik

Jag har också vunnit mot några okända GM på ICC i blixt.
De hade dock lägre rating än mig .
Så jag var nog bättre blixtspelare och de bättre schackspelare i längre partier
Jag vann mot en väldigt hög okänd spelare på fics.
Han blev väldigt sur när han missade en lång sekvens med en bindning.
Han vill ha take back.
Jag nekade och jag hade skrivit klart och tydligen på min profil inga take back.
Han blev ännu surare och skrev att "även en blind höna kan hitta ett guld korn" på engelska.

HSK_Lelle
Medlem
#65 Skrivet: 16 Nov 2014 19:17

Spelat remi mot Agrest i snabbschack. Pyramidspelet......slog Pontus Carlsson i Tusenmanna år 2003 i semifinalen där kom jag 2:a en halv kvalit att gå till finalen......

absintum4
Medlem
#66 Skrivet: 16 Nov 2014 20:41

Kaj engström 2370 I öppna dm haparanda 2004. Inofficiellt så min morbror när jag var tio men då skyllde han på huvudvärk

<< . 1 . 2 . 3 .
Du måste logga in för att kunna posta!