Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / tidsbegränsning
<< . 1 . 2 .
Författare Meddelande
sture_lindberg
Medlem
#31 Skrivet: 22 Jun 2014 17:03

Ok kan du ge en länk dit ?

sture_lindberg
Medlem
#32 Skrivet: 22 Jun 2014 17:06

Och har verkligen Erik skrivit något där ?

jimpan
Moderator
#33 Skrivet: 22 Jun 2014 17:50

Citerar: G_arvid, #25:
Men nu kommer inlägg från personer vars funktion jag trodde var användare eller moderatorer som antyder att en del användare skulle ha mer att säga till om än andra, så min enkla fråga är: Vem bestämmer egentligen i denna fråga?

Hm...en del användare/moderatorer som skulle ha mer att säga till om än andra..konstigt antagande o direkt felaktigt! O som konstaterat : Erik äger siten o bestämmer.
Citerar: G_arvid, #28:
Ingen har sett Erik, men att antal lärjungar påstår sig ha talat med honom och uppger sig kunna tolka Hans vilja.

Andra konstiga antagandet som inte ens är värt att kommentara......

Nisse_i_Högdalen
Medlem
#34 Skrivet: 22 Jun 2014 19:27

Dessutom: Erik finns http://se.linkedin.com/in/cederlof

G_arvid
Medlem
#35 Skrivet: 22 Jun 2014 20:42

Citerar: jimpan, #33:
konstigt antagande o direkt felaktigt! O som konstaterat : Erik äger siten o bestämmer.

Ja se jag ställde bara en fråga. Den har jag fått svar på och tackar för det. Men tycker fortfarande att man i denna fråga kan hänvisa till nämnde Erik. Det blir lite konstigt intryck i ett diskussionsforum som detta när användare A kommer med ett förslag/önskemål och användare B (C, D) svarar
Citerar: jimpan, #17:

Låt mig slå fast : Finns inga planer på att ändra tidsramarna här på SchackOnline.

Citerar: jimpan, #33:
Andra konstiga antagandet som inte ens är värt att kommentara......

Behöver du inte göra heller. Det var bara ett misslyckat försök att vara rolig. Kan tyvärr inte lova att aldrig göra om det

sture_lindberg
Medlem
#36 Skrivet: 22 Jun 2014 21:17 - Redigerad av: sture_lindberg

Citerar: G_arvid, #35:
användare B (C, D) svarar

Det kan ju kanske bero på att användare B,C och D vet vad som gäller Dessutom är det en användare (Dabbe) som öppnat denna tråd och alltså inte Erik.

Carzo
Medlem
#37 Skrivet: 22 Jun 2014 22:29 - Redigerad av: Carzo

Citerar: Nörager, #4:
Korrschack är benämningen när man har flera dagar på sig att göra ett drag.

Eller år. Som här:
Vad är tid? Hittade i en obskyr (norsk) schackkrönika en uppgift om ett tämligen långt korrschackparti. Två herrar, en i Melbourne, en i Leipzig, inledde år 1932 ett parti, ett drag per brevkort. Med tanke på den tidens postgång blev det naturligtvis ganska segdraget (om uttrycket tillåts). Det varade i två år tills den tyske spelaren inte mer hörde av sig. Men år 1948 fick Melbournespelaren ett brevkort från tysken. Det visade sig att denne "suttit" på draget tills krigsslutet 1945 - och använt ytterligare några års betänketid.
Under denna tid hade han funderat så mycket över partiet att han vann detta - med detta sista drag... Melbournespelaren gav upp. Efter 16 år.
Se det var ett riktigt korrschacksparti - utan tidsbegränsning!

HSK_Andreas
Moderator
#38 Skrivet: 23 Jun 2014 11:49

Citerar: Nörager, #4:
Korrschack är benämningen när man har flera dagar på sig att göra ett drag.

Det håller jag inte med om. Korrschack innebär att de två spelarna inte sitter på samma plats, till skillnad från närschack. Förr i tiden när dragen gick med posten så var det svårt att spela snabbare än 1 dag/drag, men idag skulle man utan problem kunna spela 10-minuters-partier som korrschack.

Jag är nöjd med de tider som finns på sajten. Jag har ingen aning om hur sajten är byggd, men jag har svårt att tro att det skulle vara något större utvecklingsarbete för att lägga till 3 dagar-partier t.ex. eller för all del 1-dagars, eller kortare. För blixt-spel funkar väl gränssnittet för dåligt, men jag tror inte att servern skulle ha något problem med det i sig. Även om det är snabbt och enkelt att lägga till 3-dagars, eller 1-dagars så är det en fråga för sajtens ägare om han tycker det är värt tiden eller intressant ur andra aspekter.

tornado
Medlem
#39 Skrivet: 23 Jun 2014 12:26

Citerar: Nörager, #5:
håller dock med. hade varit trevligt med lite snabbschack här. har lyft frågan tidigare utan resultat. dock har jag ju lyckats få igång sO mästerskapet. som var min idé

Det visste jag inte,var kan man läsa om det ?
Du tycker det är trevligt med snabbschack,då kanske du kan skapa en blixt-sajt och låta övriga spela korr på SO. Jag tycker också det är trevligt med blixt , är med på flera sajter väldigt ofta

Kleimark
#40 Skrivet: 23 Jun 2014 12:48

Citerar: tornado, #39:
Du tycker det är trevligt med snabbschack,då kanske du kan skapa en blixt-sajt och låta övriga spela korr på SO. Jag tycker också det är trevligt med blixt , är med på flera sajter väldigt ofta

Om någon utvecklar den, skulle du gå med i så fall?

tornado
Medlem
#41 Skrivet: 23 Jun 2014 13:07

Citerar: Kleimark, #40:
Om någon utvecklar den, skulle du gå med i så fall?

Absolut

tornado
Medlem
#42 Skrivet: 23 Jun 2014 13:10

Här är några som jag spelar på: playchess.com , chesscube , e-skak och spelaschack.se

sture_lindberg
Medlem
#43 Skrivet: 23 Jun 2014 18:22 - Redigerad av: sture_lindberg

Playok är en annan.

Så möjligheterna att spela blixt eller snabbschack är väldigt många..

Varför då hålla på att tjata om att So ska ha blixt och snabbschack på sin meny ?

tornado
Medlem
#44 Skrivet: 23 Jun 2014 21:49

Citerar: sture_lindberg, #43:
Playok är en annan.

Jag glömde den,svårt att spela på så många....

sture_lindberg
Medlem
#45 Skrivet: 23 Jun 2014 21:59

Ja man får nog spela på en i taget

tornado
Medlem
#46 Skrivet: 23 Jun 2014 22:59

Citerar: sture_lindberg, #45:
Ja man får nog spela på en i taget

Självklart...

Kleimark
#47 Skrivet: 23 Jun 2014 23:09

Annars kan man använda grafikkortets alla skärmingångar och köra flera på en gång.

sture_lindberg
Medlem
#48 Skrivet: 23 Jun 2014 23:18

Lite rörigt bara

jideck
Medlem
#49 Skrivet: 25 Jun 2014 01:02

Simultan

tornado
Medlem
#50 Skrivet: 15 Aug 2014 19:42

Jag såg ett blixt-parti på PlayChess.com med Jonathan Westerberg där han vann mot Creolemaster på tid,han låg sämre till ett tag men lyckades vända , hans rating ca 2250 .

sture_lindberg
Medlem
#51 Skrivet: 15 Aug 2014 20:00

Vad är hans nick då ?

tornado
Medlem
#52 Skrivet: 15 Aug 2014 21:13

Citerar: sture_lindberg, #51:
Vad är hans nick då ?

jonathanwesterberg om jag minns rätt

han är ju en känd schackspelare....

sture_lindberg
Medlem
#53 Skrivet: 15 Aug 2014 22:51

Citerar: tornado, #52:
han är ju en känd schackspelare....

Ok han spelar med sitt riktiga namn då. Inte alla som gör..

<< . 1 . 2 .
Du måste logga in för att kunna posta!