Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Förhindra "maskning"
Författare Meddelande
SchackDemon
Medlem
#1 Skrivet: 25 Apr 2014 21:36

Jag tycker att spelare ska stoppas från att medvetet "maska" när det är uppenbart att dom kommer att förlora. Dam och lätt pjäs under tex, inga egna pjäser utom några bönder har jag varit med om. Och det handlar inte om någon nybörjare heller.

Detta förhindrar bla slutförande av turneringar och eventuella finalspel, om det gäller turrar. I övriga fall skapar det "bara" irritation över (enligt min åsikt) osportsligt uppträdande.

Förslag: återinför 3-dagarspartier (försvårar maskande i turneringar), samt en funktion där tävlingsledaren alt. moderatorerna kan avdöma partier efter felanmälan.

Kleimark
#2 Skrivet: 25 Apr 2014 21:42

Du menar att ett partis resultat ska bygga på en subjektiv bedömning?

Det lär inte ske någon snabb avdömning om det mot alla odds skulle genomföras. Räkna med tre år per parti.

KastRulle
Medlem
#3 Skrivet: 25 Apr 2014 21:51 - Redigerad av: KastRulle

en bedömning kan vara subjektiv och ändå verklig. Alla vet att Magnus Carlsen är bäst i världen, men det är likväl en subjektiv bedömning.

sture_lindberg
Medlem
#4 Skrivet: 25 Apr 2014 22:12

Citerar: SchackDemon, #1:
Förslag: återinför 3-dagarspartier (försvårar maskande i turneringar), samt en funktion där tävlingsledaren alt. moderatorerna kan avdöma partier efter felanmälan.

Hoppas du skojar med detta ditt inlägg.
Jag gillar inte heller att folk maskar, men att gå så långt att moderatorer skulle få avdöma partier finner jag helt uppåt väggarna fel.

Svedjeholmen
Medlem
#5 Skrivet: 25 Apr 2014 23:05

Jag anser att var och en bestämmer om de vill maska eller ej. Lägger heller inga värderingar i det. En etta är en etta och en torsk är en torsk...varför hetsa upp sig? Partiet slutar ju... Men för egen del ger jag upp så fort jag inser det hopplöst...samtidigt respekterar jag att inte andra gör så...

Svedjeholmen
Medlem
#6 Skrivet: 26 Apr 2014 04:46

Som en ytterligare synpunkt tycker jag att slags av tvångsförlust strider mot individens egen uppfattning å bestämmande. Det går att torska på många sätt - bl.a. Tid. Så varför gnälla...

tornado
Medlem
#7 Skrivet: 26 Apr 2014 06:32 - Redigerad av: tornado

Citerar: SchackDemon, #1:

Det finns en tråd för skämt och skoj,om du inte visste det

SchackDemon
Medlem
#8 Skrivet: 26 Apr 2014 08:37

jag börjar tycka att den här sajten är ett skämt. Man talar och sportslighet (typiskt svenskt hyckleri, prata om fred och rättigheter och utvisa balterna till ryssarna samt låta cia komma och hämta folk till tortyr) och sedan använder en hel massa användare spelförstörande taktiker och hjälpmedel. Som tur är så finns det andra sajter.

Etelhem
Medlem
#9 Skrivet: 26 Apr 2014 09:43

Citerar: SchackDemon, #8:
jag börjar tycka att den här sajten är ett skämt. Man talar och sportslighet (typiskt svenskt hyckleri, prata om fred och rättigheter och utvisa balterna till ryssarna samt låta cia komma och hämta folk till tortyr) och sedan använder en hel massa användare spelförstörande taktiker och hjälpmedel. Som tur är så finns det andra sajter.

Nu tycker jag du går för långt det finns vissa olika val att göra med olika betänketider om spelare utnyttjar den till fullo är det bara att acceptera det eller gå till en annan spelsida som du kommer att göra valet är fritt.

sture_lindberg
Medlem
#10 Skrivet: 26 Apr 2014 13:47

Citerar: Etelhem, #9:
gå till en annan spelsida som du kommer att göra valet är fritt.

Exakt.Man kan ju själv bestämma hur lång betänketid man vill ha på sina partier här. Men att moderatorer skulle få avdöma vissa partier är ju helt knasigt..

jimpan
Moderator
#11 Skrivet: 26 Apr 2014 13:54

Citerar: sture_lindberg, #10:
Men att moderatorer skulle få avdöma vissa partier är ju helt knasigt..

Oroa dig inte - kommer inte att hända

sture_lindberg
Medlem
#12 Skrivet: 26 Apr 2014 13:56

SchackDemon
Medlem
#13 Skrivet: 26 Apr 2014 16:08

Det känns väldigt skönt att kunna konstatera att jag inte vill kasta bort min fritid på att vänta i timmar och dagar på folk som verkar ha fått läckage av bromsolja i hjärnan. InstantChess nästa!!!

shakkiguru
Medlem
#14 Skrivet: 26 Apr 2014 16:17

good 4 u

Svedjeholmen
Medlem
#15 Skrivet: 26 Apr 2014 16:49

Det känns bra att konstatera att du inte slösar bort din dyrbara fritid, lycka till och ta det lugnt med oljan

tornado
Medlem
#16 Skrivet: 26 Apr 2014 18:20

Citerar: Svedjeholmen, #15:
Det känns bra att konstatera att du inte slösar bort din dyrbara fritid, lycka till och ta det lugnt med oljan

Elrey
Medlem
#17 Skrivet: 27 Apr 2014 13:30

Citerar: SchackDemon, #8:
Man talar och sportslighet (typiskt svenskt hyckleri, prata om fred och rättigheter och utvisa balterna till ryssarna samt låta cia komma och hämta folk till tortyr)

Vad är ämnet?

jimpan
Moderator
#18 Skrivet: 27 Apr 2014 13:35

Trådskaparen har lämnat oss på SO...finns det ngt mer att tillägga i denna tråd eller?

sture_lindberg
Medlem
#19 Skrivet: 27 Apr 2014 13:56

Svar:Nej.

jimpan
Moderator
#20 Skrivet: 27 Apr 2014 14:00

Tack Sture! Håller med o stänger den nu

Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.